כמה זה עולה לנו?

כולנו יודעים שיקר פה, אבל מאז תחילת המלחמה אנחנו ממש נחנקים וזה לא סתם. מגוון חברות – החל מיצרני מזון, דרך קמעונאי מזון, ועד חברות האופנה הגדולות – מנצלות את מצוקת הציבור בשל המצב בצורה בוטה. הפתרון למצב הזה הוא דרך הפחתת הריכוזיות ופתיחת השוק לתחרות.
***
"עולה, עולה לנו, כמה זה עולה לנו". ואיפה לא רואים את זה? בביטול מבצעים, בהעלאת מחירים של מוצרי בסיס, בניצול ציני של המצב הקשה שנקלענו אליו. החברות טוענות ש"אין להן ברירה", אבל אותנו זה לא משכנע, כי בשוק יותר תחרותי הן לא היו מעיזות להעלות מחירים על גב הציבור בזמן מלחמה. קחו לדוגמה את מונופול הייבוא דיפלומט, חברה הפועלת ב-5 שווקים בעולם. נחשו איפה היא הרשתה לעצמה להעלות מחירים בזמן מלחמה כדי להגדיל את הרווחיות? ניחשתם נכון, בישראל. הדו"ח הרבעוני מראה שבישראל דיפלומט העלתה מחירים והציגה שיפור משמעותי ברווח התפעולי, בזמן שבשאר העולם הרווחים שלה ירדו דרמטית. אין כמו שוק ריכוזי והעדר תחרות כדי לגזור קופון על גב הציבור! (פירוט הדוחות המלאים בתגובות)
גם הדוחות הכספיים של הקמעונאיות שופרסל, ויקטורי ויוחננוף מוכיחים שהעלאת המחירים ״כי אין ברירה" זו דרך לנצל את המשבר, ולהגדיל את הרווחיות והדיבידנדים שלהן. עם כל הכבוד לניסיון להציג את רשתות המזון כמגזר תחרותי, בסוף צריך לקרוא לילד בשמו – הן נהנות מהמצב הזה על חשבון כולנו.
לכל הטוב הזה מצטרף תחום נוסף. על רקע ביטולי טיסות ועיכובים בהזמנות מחו"ל, המכירות של רשתות האופנה הישראליות שוברות שיאים. ולמרות שהרווחים שלהן מזנקים, הן ממשיכות ללחוץ על הממשלה לבטל את הפטור ממע"מ על חבילות מחו"ל בשווי של עד $75, ובכך רוצות למנוע מהציבור את המפלט האחרון מהשוק הישראלי היקר, ואת הנגישות למוצרי בסיס במחירים סבירים.
***
יוקר המחיה הוא לא גזירת גורל. אפשר וצריך להפחית את הריכוזיות ולפתוח את השוק לתחרות. אנחנו נלחמים במסדרונות הממשלה ובוועדות הכנסת כדי לשנות את המצב. הצטרפו אלינו ותנו לנו גב במאבק הזה למען הכיס של כולנו – https://bit.ly/3AKb1k5

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

בנקאות פתוחה

סייענו להעברת הרפורמה בבנקים, שאמורה להקל על פתיחת בנקים חדשים, והכנסנו לתוכה סעיפים רבים המקדמים את האינטרס הציבורי על פני האינטרסים של הבנקים.​

דילוג לתוכן