fbpx דלג לתוכן

עשינו השבוע 
 

מציעים לרשות המסים סיוע במיסוי גוגל ופייסבוק, דו"ח של בנק ישראל תומך בתכנית שלנו לתחבורה הציבורית, מקדמים נסיעה באופניים ואם תזמינו אותנו לחוג בית – תדעו מה עוד…

ברוכים הבאים ל-150 החברות והחברים החדשים

בעקבות הראיון שפורסם במוסף סוף השבוע של "דה-מרקר" עם מייסד ומנכ"ל לובי 99 יאיא פינק, הצטרפו אלינו בשבוע האחרון מאה וחמישים (150!) חברות וחברים חדשים.

כל חבר/ה נוספ/ת מחזק/ת אותנו מול מקבלי ההחלטות, פשוט כי זה מאפשר לנו לשכור לוביסטים נוספים ולטפל בעוד נושאים שחשובים לציבור. עוד לא חברים? הצטרפו עכשיו.

לקריאת הכתבה לחצו על התמונה:
 

האם גוגל ופייסבוק צריכות לשלם מיסים על רווחי הענק שלהן בארץ?

אחד הנושאים שנבחרו על ידי חברי המיזם הוא מיסוי תאגידי הענק הגלובליים, כמו גוגל ופייסבוק. החברות הללו מרוויחות מיליוני שקלים מהפעילות שלהן בארץ אבל מפעילות את טובי עורכי הדין והלוביסטים כדי להימנע מתשלום מסים.

אם עסקים קטנים, בינוניים וגדולים משלמים, אין סיבה שגם תאגידי הענק לא ישלמו.

רשות המסים הצהירה בעבר על כוונתה למסות את הפעילות של התאגידים הללו, אבל מאז שנפגשנו איתם לפני כשנתיים שום דבר לא השתנה. אנחנו כבר הוכחנו שאנחנו לא מרפים מהנושאים שבטיפולנו, ולכן השבוע שלחנו מכתב לראש רשות המסים והצענו את עזרתנו בנושא.
 

מה יגרום לכם/ן להשאיר את האוטו בבית ולרכוב על אופניים? 

מתוך הבנה שרכיבה על אופניים תפחית את הפקקים ואת זיהום האוויר (והיא גם יותר זולה), אחת הדרישות שלנו בתכנית שכתבנו לקידום התחבורה הציבורית היא הסרת החסמים לסלילת שבילי אופניים עירוניים.

משרד התחבורה מקדם במרץ את הקמת האופנידן: רשת אוטוסטרדות בינעירונית של שבילי אופניים. עם זאת, ברוב הערים יש מעט מאוד שבילי אופניים (או שאין בכלל), ובלי חיבור רשת האופנידן לשבילי אופניים עירוניים – לא יהיה תמריץ להשתמש באופניים.

סימון שבילי אופניים לא עולה הרבה, ותלוי בסופו של דבר בסדרי העדיפויות של ראשי הרשויות המקומיות. מוזמנים/ות להקליק על התמונה ולצפות בסרטון של מרב בנושא. רישמו לנו בתגובות מה יגרום לכם/ן להגיע לעבודה באופניים במקום ברכב.
 

מה הפלא שאנחנו "מבלים" כ"כ הרבה זמן בפקקים?

השבוע פורסם דו"ח של בנק ישראל, לפיו 60% מהעובדים מגיעים לעבודה ברכב פרטי ורק 20% עושים שימוש בתחבורה ציבורית, מהם 17.5% מגיעים באוטובוס ו-3.4% ברכבת.

הדו"ח מצביע על פערים רחבים בין היישובים באפשרויות ההגעה לעבודה בתחבורה ציבורית, כאשר המצב הבעייתי ביותר הוא בפריפריה.

זה בדיוק מה שכתבנו בתכנית שלנו, עליה חתמו כ-40 ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה. רוב מי שמשתמשים בתחבורה ציבורית נוסעים באוטובוסים, ולכן יש ליצור מערכת אוטובוסים נוחה ויעילה שתהווה תחרות לרכב הפרטי. אחד הצעדים הנדרשים לדעתנו הוא חיבור הפריפריה למרכז באמצעות הוספת קווים חסרים באזור הפריפריה.
 

מרחיבים את הלובי הציבורי גם בהרצאות 

לינור סיפרה השבוע על לובי 99 לבוגרי מסלול תלפיות (על הארגון – המתנדב האלוף שלנו ניר ניסן) והתארחה אצל חברת הלובי אריאלה וולה לניאדו (תודה רבה!).
 

גם השבוע נמשיך להפיץ את הבשורה – ביום שני, יגיע יאיא למשמר העמק (אנא פנו אלינו במייל חוזר לכל הפרטים) וביום שלישי תעביר מרב הרצאה בנושא תחבורה ציבורית במזא"ה 9 בתל אביב (לפרטים והרשמה).

פעם שלישית – גלידה

תכירו את נועה ברזלי, המתנדבת שליוותה את לינור בשתי ההרצאות שהיא ערכה השבוע ומארגנת הרצאה נוספת במקום מגוריה. במקום גלידה, רצינו לפרגן לה במייל השבועי:

"היי, אני נועה, בת 22 מהיישוב אירוס שבשפלה. נחשפתי ללובי 99 דרך ראיון בו השתתפה לינור והצטרפתי כחברה למיזם. לאחר שנים של קריאת עיתונים וחדשות בתסכול, הלובי היווה עבורי הזדמנות פרקטית ראשונה לקחת חלק בשינוי. כיום אני גם מתנדבת בתחום הגיוס בלובי, מה שאיפשר לי להכיר את הצוות ולראות מקרוב את העשייה החשובה של הלוביסטיות בכנסת. לא יכולתי לחשוב על דרך יותר נוחה להשפיע בתור אזרחית – אז מזל שלובי 99 חשבו על זה בשבילי".
 

רוצים שנגיע אליכם/ן לסלון או למקום העבודה? יכולים לארגן יותר מ-20 חברים וחברות שיהיו מעוניינים לשמוע על הלובי הציבורי? מלאו את הפרטים בקישור הזה ונחזור אליכם/ן. מבטיחים שיהיה מעניין!
 

 
זיכרו שכל חבר נוסף מחזק את הלובי הציבורי אל מול 215 הלוביסטים של בעלי ההון. יחד נוכיח שוב שכסף קטן של רבים יכול לגבור על כסף גדול של מעטים