fbpx

מה קרה השבוע? משרד הכלכלה הודיע על הרחבת הרפורמה בייבוא; מציגים את הצעדים שלנו להוזלת יוקר המחיה; מתנגדים להעלאות שכר ליו״ר הבנקים הגדולים בלי נימוק הגיוני; מתארחים במגזין ״נשים״; ועוד.

הרפורמה בייבוא מתרחבת
השבוע הודיע משרד הכלכלה על ביטול התקנים הישראליים הייחודיים על מוצרי צריכה רבים כולל ילקוטים, טמפונים וקונדומים – מה שיסיר חסמי יבוא ויעודד תחרות. זה קרה אחרי מספר שנים של עבודת לובי ממוקדת שלנו ורגע אחרי שחשפנו שחברות הילקוטים הגדולות שולטות בוועדה במכון התקנים שיצרה תקן ישראלי שלא קיים באף מקום בעולם. כמובן שהמלאכה עוד לא תמה, יש עוד עשרות מוצרי צריכה, כמו מזגנים, שמוחרגים מהרפורמה בייבוא. לפוסט המלא >>

4 הצעדים להוזלת יוקר המחיה
אחרי הרבה שנים, יוקר המחיה חוזר לכותרות, בין היתר בזכות ״מרד הפסטה״ שיזמנו עם ״הצינור״, לצד המחאה המתפתחת נגד יבואנית הענק דיפלומט. התחלנו לקדם בכנסת האחרונה 4 צעדים שיביאו לשינוי מבני בשוק – עליהם נפגשנו השבוע עם אביב חצבני, מנהל איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים – ונמשיך לדרוש מהפוליטיקאים פתרונות אמיתיים גם בבחירות הקרובות. אבל אנחנו לא מחכים לבחירות, עו״ד רחל גור, מנהלת תחום ממשלה, פרסמה ב״גלובס״ טור דעה על הצעדים הבאים הנדרשים בתחום הייבוא. להרחבה על כל הצעדים בפוסט המלא >>

תאגידים וטייקונים עושים הכל כדי להרוויח, גם על חשבון הציבור. הגיע הזמן לשים לזה סוף.
רק עוד 290 חברים לרואה/ת חשבון ציבורי/ת

מלכוד99: פרק #44 – צעד נוסף להורדת חסמי ייבוא
השבוע הודיע משרד הכלכלה על הרחבת הרפורמה בייבוא, וכהרגלנו, אנחנו פה כדי לעשות סדר: איך זה ישפיע על הכיס שלנו? מי השחקנים שבעד ונגד? ומה נותר לעשות בנושא בעתיד הקרוב והרחוק? האזינו לשיחה עם מנהלת תחום הממשלה בלובי, עו״ד רחל גור.
להאזנה באתר | אפל פודקאסט | גוגל פודקאסט | ספוטיפיי >>

שכר של מיליונים על חשבון פנסיות הציבור
בנק הפועלים ובנק דיסקונט החליטו לחלק ליו"רים שלהם תוספות שכר של חצי מיליון ש״ח בלי שום נימוק מתקבל על הדעת ולהצמיד את השכר למדד המחירים, מה שמקפיץ להם את המשכורת באופן אוטומטי ככל שהמחירים עולים. הכסף הזה יורד מהכיס של בעלי המניות – הציבור, שכספי הפנסיות שלו מושקעים במניות הבנקים. פנינו לגופי הפנסיה שמחזיקים במניות הבנקים בדרישה להתנגד להעלאות. לפוסט המלא >>

הבנקים ממשיכים לחגוג על חשבון העסקים הקטנים
למרות שהחוק מחייב את הבנקים לתת לעסקים קטנים עמלות מופחתות, הבנקים עושים הכל כדי למנוע מהם לדעת שהם זכאים להטבה הזו. בימים אלו מתנהלת תובענה ייצוגית נגד הבנקים. פנינו למפקח על הבנקים, שאמור להגיש את עמדתו, כדי שיעמוד לצד העסקים הקטנים. צפו בסרטון של מנכ״לית הלובי, עו״ד לינור דויטש >>

קוראים לחברים, משפחה, שכנים וקולגות להצטרף
התחרות ממשיכה, מי שיצרף הכי הרבה חברים עד סוף 2022 יזכה להתלוות לעו"ד לינור דויטש, מנכ"לית לובי 99, ליום בכנסת.

מה צריך לעשות?
מעבירים ממש ברגע הזה את הלינק האישי ל-5 חברים רלוונטיים לפחות, עם הסבר אישי קצר שלך על למה חשוב להצטרף. יחד, מכפילים את הכח שלנו מול מקבלי ההחלטות.

לוחמות הצדק שלנו
לאחרונה התפרסמה במגזין "נשים" כתבת עומק על המיזם שלנו. אנחנו גאים (וגאות) להיות מיזם בהובלה נשית ועם רוב נשי, שבו קבוצה קטנה של עורכות דין וכלכלניות מצליחות לשנות את מאזן הכוח בכנסת ובממשלה ולהביא את בעלי ההון הכי חזקים במשק לתת דין וחשבון לציבור בנושאים החברתיים-כלכליים הכי חשובים. לכתבה (עמ' 68) >>

כדי להמשיך לגדול ולהתחזק, אנחנו צריכים אתכן/ם. הזמינו חברים ומשפחה להרצאות הקרובות שלנו, ואנחנו נספר להם/ן איך הדברים באמת עובדים בכנסת ובממשלה, ואיך אפשר להשפיע. להרשמה לאחד המפגשים הקרובים >>

הזמינו אותנו להרצות אצלכם/ן בחצר, במשרד או אצל ההורים, להזמנת הרצאה >>

הפעם בפינת המחקר נציג בדיקה שביצענו על שוק הטונה בישראל, לאור קריאתו של שותפנו לדרך גיא לרר להחרים את טונה סטארקיסט של יבואנית הענק דיפלומט.
את הניתוח ביצענו על בסיס מאגר נתוני הקמעונאים, המכיל כ-15 מיליון רשומות של מחירים ברשתות הסופרמרקטים ברחבי הארץ (כ-400 סניפים). אמנם דיפלומט אמרו שהם לקראת העלאת מחירים בסוף חודש יולי אחרי שלא העלו מחירים כפי שתכננו בתחילת השנה, אבל רצינו לבדוק מה קרה בינתיים למחירים, לפני ההעלאה החדשה.

כמה ממצאים מעניינים:

  • מוצרי הטונה הנפוצים ביותר בסופרמרקטים הם אכן מוצרי סטארקיסט של דיפלומט. ובניגוד לטענה של דיפלומט, הם כבר העלו מחירים בכ-5% בממוצע מאז חודש אפריל.
  • שופרסל מקדמת את המותג הפרטי שלה, וכן משווקת חלק ממוצרי חברת "פילטונה" תחת המותג הפרטי שלה.
  • יבואנית הענק שסטוביץ משווקת טונה ממותג "ריו", שגם העלה מחירים, והוא מדורג שלישי בפריסה בסניפים.
  • הטונה של חברת נטו תחת המותג "פוסידון" היא מקרה מעניין: הפריסה בחנויות עלתה מאוד בשלושה חודשים, מ-42 חנויות ל-241 חנויות (מתוך 400). אלא שבמקביל, המחיר זינק ב-62%. האם שופרסל קיוותה להפוך את מוצר נטו לפחות תחרותי?

מחלקת המחקר תמשיך ללוות את פעילותנו בתחום צרכנות המזון. נבהיר כי מחלקת המחקר לא אוכלת טונה.

בשבוע שעבר שאלנו האם אחד או יותר מהמוצרים הבאים, נמצא אצלך על המדף: חטיפי פרינגלס, ביונד מיט, קטשופ היינץ, סכיני גילוח ג'ילט, סויה קיקומן, קפה ג'ייקובס, קורנפלקס קלוגס, נוזל כביסה אריאל וחיתולי פמפרס. 77% מכם/ן ענו שכן, וזה לא סתם: כל המוצרים הללו ועוד רבים אחרים מיובאים על ידי חברת דיפלומט, שבשבוע שעבר פתחנו נגדם במאבק יחד עם תכנית ״הצינור״. ככה נראה מונופול.

השבוע רצינו לדעת האם העובדה שיש למוצר תקן ישראלי היא שיקול עבורך ברכישה?