ביטול פטור מע"מ עד 75$ בסכנה

עוד חוזר הניגון…ושוב, אחת ההטבות הבודדות שבאמת מסייעות לציבור הרחב בהקלה על יוקר המחיה, עומדת על המוקד של משרד האוצר ומתוכננת להתבטל. לאחרונה, הודיע ראש רשות המסים כי בכוונת הממשלה לבטל את הפטור ממע"מ על חבילות בייבוא אישי עד 75 דולר, במסגרת העברת התקציב לשנת 2025. ומי באמת עומד מאחורי הניסיון החדש לבטל את הפטור? רשתות האופנה הגדולות ואיגוד לשכות המסחר – פעם זה בגלל הקורונה, פעם זו המלחמה – הם פועלים על מנת לחסום את התחרות מהאתרים בחו"ל, ולהחזיר את הצרכן הישראלי להיות שבוי של הרשתות הגדולות. מיד כשנחשפנו להצהרות שלחנו לשי אהרונוביץ', ראש רשות המסים מכתב והזכרנו כי ההשפעה על ביטול הפטור תבוא לידי ביטוי בהעלאת מחירים גורפת של ביגוד, הנעלה, ילקוטים, משחקים ועוד. לובי 99 כבר הצליח למנוע את ביטול הפטור בעבר, לא ננוח גם הפעם. בואו חזקו את הגב הציבורי שלנו מול מקבלי ההחלטות והצטרפו בתרומה חודשית קבועה או תרומה חד פעמית – https://ow.ly/eaLB50SGSZm
***
בשנת 2012, לאחר המלצות ועדת טרכטנברג, עלה גובה הפטור ממע"מ לייבוא אישי מ-50 ל-75 דולר. כבר אז הבינו שמדובר באחד המהלכים היחידים שיצליחו להביא לבשורה מיידית במשבר יוקר המחיה. ואכן הגדלת ההזמנות מאתרים בחו"ל הביאה לירידת מחירי המוצרים בארץ, כך שגם מי שלא מזמין מהם, נהנה ממחירים תחרותיים יותר ברשתות. תחפושות, בגדים, נעלי צעד ראשון והלבשה תחתונה – אלו רק חלק מהמוצרים שהציבור נהנה להזמין בהמוניו מאתרי אינטרנט בחו"ל.

כ-90% מהמוצרים המבוקשים ביותר מאתרים בינלאומיים הם מוצרי בסיס (כמו ביגוד והנעלה) וכתוצאה מהתחרות – המחירים של אותם מוצרים יורדים גם בארץ. מגמה מעניינת נוספת היא העובדה שכמות החבילות שהוזמנו מחו״ל נרשמה בצורה החדה ביותר דווקא בפריפריה, במגזר החרדי, ובחברה הערבית.

חשוב לציין, נכון לעכשיו כל מי שרוכש מוצר מחו"ל יודע שעד 75 דולר הוא לא נדרש לשלם על מיסי הייבוא ולא על העלויות הנלוות הכרוכות בטיפול שחרור המשלוח. עלויות אלה, שהן לרוב קבועות, עשויות להגיע לעיתים לעד 100 ₪ ואף יותר לכל משלוח, בנוסף לעלות המוצר ובנוסף למע"מ. במידה והפטור יבוטל רכישת חבילות מחו"ל תהפוך לפחות אטרקטיבית והשחקנים הישראליים יחגגו נוכח העובדה שהמתחרים יצאו מהמגרש, והם יכולים לשוב ולהעלות מחירים. כמו תמיד, מי שיפגע הוא הציבור.
***
שימור הפטור ממע"מ על חבילות מחו"ל עד 75 דולר, הוכח כאחד הכלים הכי אפקטיביים במאבקו של הצרכן הישראלי ביוקר המחיה בישראל. גם רשות התחרות וגם מבקר המדינה המליצו לא רק לשמר את הפטור, אלא להעלות את גובהו. נמשיך להילחם על שימורו למען הצרכנים.

בואו להיות שותפים בלובי הציבורי היחיד שנלחם למען האינטרס האזרחי, ועזרו לנו להמשיך להילחם בכלים המסייעים בהורדת יוקר המחיה.

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן