האם בקרוב יחול שינוי משמעותי במדיניות המס על בעלי ההון?

מי מאתנו לא הרגיש שמערכת המס בישראל לא תמיד הוגנת? ואיך לא נרגיש כך כאשר בעלי חברות ענק, האליטה העסקית ומנהלים בכירים הצליחו ליהנות מתשלום מופחת של מיסים במקרים מסוימים, בעוד שמרבית האזרחים ממשיכים לשלם מיסים על כל הכנסתם. כל זה לא הפריע ליועץ הכלכלי של רה"מ, פרופ' אבי שמחון, להציע הטבות מס דווקא לאנשים העשירים ביותר במשק (פירוט בהמשך), בטענה שהדבר יכניס תשלום מיידי לקופת המדינה. אל מול ההצעה הזו, פורסמו השבוע מסקנות של צוות מקצועי באוצר, שהמליצו שגם עשירי הארץ ישלמו מיסים בהתאם להכנסה האמיתית שלהם. אנו קוראים לשר האוצר לקבל את המלצות הצוות ולפעול לעיגון התיקונים הנדרשים בחקיקה. הצטרפו גם אתם עוד היום ל-14,000 חברי לובי99, שמקדם את האינטרס הכלכלי והחברתי של האזרח הקטן אל מול הלוביסטים של בעלי ההון – https://bit.ly/47u9NG9
***
בשנים האחרונות, וביתר שאת בשנה האחרונה, הופעלו לחצים משמעותיים, בין היתר על ידי פרופ' אבי שמחון, יועצו הכלכלי של רה"מ, לתת הטבות מס לבעלי חברות ארנק – חברות שמשמשות כ״ארנק״ עבור בעליהן ואין בהן פעילות אמיתית משל עצמן. בחברות האלו הצטברו רווחים עצומים שהבעלים שלהם לא חילקו, ששימשו אותם כדי לחסוך, לקנות נדל"ן ולהגדיל את עושרם. כדי לתמרץ את אותם בעלי חברות למשוך את הרווחים שהם כולאים בחברות שלהם, ועל הדרך לשלם מס למדינה – שמחון מציע לתת להם הטבת מס במשיכת הכסף, שתתמרץ אותם לעשות זאת וכך גם המדינה תרוויח. הבעיה היא שיש פה, שוב, הטבות מס דווקא לאנשים העשירים ביותר במשק שמחזיקים בחברות הללו.
אל מול לחצים אלו, פנינו מספר פעמים בשנה האחרונה לשר האוצר על-מנת שיפעל באחריות, ויבחר בפתרונות שיטפלו בבעיית הרווחים הכלואים באופן בר קיימא וארוך טווח, במקום להשתמש בפלסטרים שנועדו למלא באופן חד פעמי את הקופה הציבורית על חשבון השנים הבאות.
השבוע הצוות המקצועי, שמינה שר האוצר, והורכב מבכירים באגפי משרד האוצר ורשות המסים, הגיש את מסקנותיו. מהתרשמותנו עולה כי הצוות עשה עבודה מקצועית ומעמיקה, וההמלצות יכולות להביא לכך שבעלי חברות הארנק ישלמו מסים כמו כל אדם אחר – בהתאם להכנסה האמיתית שלהם. יחד עם זאת, כדי לא לפגוע בתמריץ של חברות להשקיע כספים שיצמיחו את עסקי החברה, הצוות המליץ על מספר "כריות ביטחון", כך שחברות קטנות ועצמאים, חברות צומחות ומתפתחות, וחברות שחוו הפסדים, לא ייכללו במסים החדשים. לפי עבודת הצוות, אימוץ ההמלצות יכול להגדיל את הכנסות המדינה ממסים בכ-5 מיליארד ש"ח בכל שנה.
**
כעת על שר האוצר סמוטריץ' לפעול לעיגון התיקונים הנדרשים בחקיקה, אל מול הלוביסטים של בעלי ההון שינסו לסכל זאת ולקדם הטבת מס נוספת לבעלי החברות. זה המעשה האחראי תמיד, ובעת הזו בפרט. חייבים לפעול לטובת ה-99%, ולא להיכנע ללחצים מהמייצגים את המאיון העליון.

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

בנקאות פתוחה

סייענו להעברת הרפורמה בבנקים, שאמורה להקל על פתיחת בנקים חדשים, והכנסנו לתוכה סעיפים רבים המקדמים את האינטרס הציבורי על פני האינטרסים של הבנקים.​

דילוג לתוכן