גילדה מקצועית או משרד לובינג במסווה?

לשכת רואי החשבון מתנגדת להמלצות הצוות המקצועי שהוקם במשרד האוצר כדי להתמודד עם תכנון המס המוכר בשם "חברות ארנק", בהן משתמשים בעלי החברות, שהם לרוב האנשים העשירים ביותר בישראל, כדי ׳לכלוא׳ רווחים – ובינתיים לא לשלם עליהם מיסים. הצוות המקצועי המליץ לנקוט בכמה צעדים כדי להטיל מיסים על הרווחים הללו, וצופה שהמהלך יגדיל את הכנסות המדינה ממיסים ב-5-6 מיליארד ש"ח בשנה. במקום זאת, לשכת רואי החשבון תומכת בעוד ׳מבצע דיבידנד׳, כפי שנעשה כבר מספר פעמים לאורך השנים. המשמעות של מבצע כזה הוא מתן הטבת מס, ללא כל היגיון, דווקא לאנשים העשירים ביותר במשק, כדי לעודד אותם למשוך את הרווחים הכלואים – הטבה שאין שום סיכוי שאדם מן השורה יקבל.
אלא שהנה האבסורד – הלשכה, שמתנגדת למהלך, לדבריה מתוך נימוקים מקצועיים, למעשה פועלת כאן כלוביסטית מטעם עצמה. למה? כי היא מייצגת את ציבור רואי החשבון בישראל – האנשים שהם גם בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר ליהנות מתכנון המס הזה. זאת, גם בכובע המקצועי שלהם, כמי שמעניקים ייעוץ בתשלום לגבי השימוש בחברות ארנק, וגם כמי שבאופן אישי משתמשים בחברות כאלו כדי לשלם פחות מס על ההכנסות שלהם.
הלשכה זועקת שמדובר בחקיקה סקטוריאלית שמכוונת, בין היתר, נגד רו"ח. אבל מטרת ההמלצות היא לפעול נגד תכנון המס ולהבטיח גביה של מס אמת, ומה לעשות שרואי החשבון הם סקטור שאכן עושה שימוש נרחב בתכנון המס. האם בעצם לשכת רואי החשבון מבקשת מרשות המסים לא למלא את תפקידה? כמו כן, הלשכה תוהה כיצד לא הייתה חלק מעיצוב המלצות הצוות המקצועי. ואנחנו דווקא מברכים על כך שמי שיש לו אינטרס בסוגיה מצא את עצמו מחוץ לחדר הדיונים כדי שניתן יהיה להגיע להסדר שמיטיב עם כלל הציבור ולא רק עם בעלי ההון. לקריאה והעמקה בפעילות הלובי הכנסו ללינק – https://lobby99.org.il/ 👉

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

בנקאות פתוחה

סייענו להעברת הרפורמה בבנקים, שאמורה להקל על פתיחת בנקים חדשים, והכנסנו לתוכה סעיפים רבים המקדמים את האינטרס הציבורי על פני האינטרסים של הבנקים.​

דילוג לתוכן