fbpx דלג לתוכן

בעקבות בקשות שעלו בעבר הכנו נספח הסברים על כל סעיף וסעיף שיאפשר לכם להתעמק בפרטים. על פי תכנית התקציב ובהתאם לעמידה ביעדי הגיוס אנו מקווים לגייס לוביסט/ית שביעי/ת בפברואר, חוקר נוסף למחלקת המחקר במאיולפתוח מחלקה משפטית חדשה באוקטובר. 

צפי הכנסות חברים:

  • צפי ההכנסות מחברי המיזם מבוסס על תכנית הגיוס שלנו, כמו גם על נתוני הגיוס מחוגי בית, רשתות חברתיות, גיוס טלפוני מהשנה האחרונה. יש לציין כי צפי הגיוס בתקציב מבוסס על הערכה שמרנית, ביחס ליעדי הגיוס האמתיים של המיזם.
    קיימת קפיצה משמעותית בצפי ההכנסות לחודש אוקטובר בשל קמפיין הגיוס השנתי שלנו שמתקיים בתקופה זו.

הוצאות שכר:

  • השכר לצוות המיזם מבוסס על תפקיד וותק. השכר של הלוביסטים והמנכ"לית נמוך ביחס למקביליהם בשוק; בכל שנה אנו מעלים את השכר במטרה לצמצם בהדרגה את הפער בין המשכורות בלובי לבין השכר בשוק, במטרה להצליח לגייס ולשמר כח אדם איכותי.
  • עלות מעביד/שכר ברוטו: עלות המעביד היא גבוהה יותר משכר הברוטו, כיוון שהיא לא כוללת רק את השכר, אלא גם עלויות נוספות שקשורות בהעסקת העובד/ת, כמו הפרשות של המעביד לביטוח הלאומי ולפנסיה.
  • שכר הלוביסטיות: פערי השכר בין הלוביסטיות נובעים מוותק עבודה במיזם. לוביסט מתחיל בשכר מסוים, והשכר עולה באופן הדרגתי עם הזמן.
  • סמנכ"ל שיווק: השנה החלטנו לראשונה להעלות משמעותית את ההשקעה בשיווק ופרסום ולגייס לראשונה סמנכ"ל שיווק, על מנת להעלות את הסכומים המושקעים בפרסום. ראשית, משום שהפרסום הוא כלי עבודה משמעותי שעוזר לנו לקדם את הנושאים אותם אנו דוחפים. לקחת נושא "משעמם" ולהפוך אותו לכזה שח"כים וארגונים רוצים לשתף פעולה בקידום שלו – הוא חלק יום יומי בעבודה שלנו. שנית, ולא פחות חשוב, הגענו למסקנה כי למרות שבזירה הפוליטית והתקשורתית אנחנו מאד מוכרים, עדיין יש קהלים גדולים מאד אליהם טרם הצלחנו להגיע ושלא שמעו בכלל על הלובי. גיוס ורתימה של קהלים אלו תסייע לחזק את כוחו של הלובי הציבורי מול מקבלי ההחלטות, להגדיל משמעותית את היקף גדילת החברים, ובהתאמה, את היכולת לגייס עוד לוביסטים ציבוריים, אנשי תוכן ומחקר, שיעבדו לקידום האינטרס של הציבור הרחב.
  • מחלקת מחקר ומחלקה משפטית: בפברואר 2019, הוקם צוות מחקר וגויס מנהל מחקר ראשון, המתפעל בין היתר מערך סטודנטים ומתנדבים המסייעים בתוכן. עמידה ביעדי הגיוס תאפשר לנו לגייס חוקר נוסף למחלקה כבר במאי 2020. בנוסף, אנו שואפים לגייס מנהל/ת מחלקה משפטית לקראת סוף השנה (בחצי משרה בשלב ראשון) שיעזור לרכז נושאים משפטיים שאנו מטפלים בהם, החל מעתירות חופש מידע, עתירות מנהליות, הצטרפות כידידי ביהמ"ש ובהמשך אולי גם התפתחות לתחומים נוספים. כאג'נדה במיזם, הכלי המשפטי הוא תמיד אחרון – אחרי מיצוי הליכים בעבודת הלובי מול משרדי הממשלה והכנסת, אבל הוא כלי עבודה חשוב.
  • אחוזי משרה: כל העובדים במיזם כרגע עובדים במשרה מלאה.
  • מנהלת קהילה ורכז גיוס: במיזם שני בעלי תפקידים האמונים על חברי המיזם. הראשונה, מנהלת הקהילה האחראית על טיפול ומענה בכל בקשות חברי המיזם; טיפול בתשלום דמי החברות בכרטיסי האשראי; אירועים, סיורים, ותכנים לחברים; הצבעות ופיתוח הדמוקרטיה ההשתתפותית במיזם. לצידה, אחראי הגיוס אמון על גיוס חברים נוספים מדיי יום, תיאום עשרות חוגי בית והרצאות בחודש, קמפייני גיוס ועוד.
  • דמי הבראה ושי לחג לעובדים: שי לעובדים בפסח ובראש השנה, ודמי הבראה ביולי על-פי המחויב בחוק.

הוצאות פרויקטים, תוכן ושיווק:

  • כיום בכל עמותה וארגון החשיבות של פרסום בתקשורת וברשתות החברתיות היא גבוהה מאוד, ועל אחת כמה וכמה בארגון שמתבסס על מימון המונים כמו לובי 99.
    ראשית, זו הדרך העיקרית שלנו לשיווק המיזם והפצתו ובכך לגייס עוד ועוד חברים למיזם. כ-60% מהמצטרפים שלנו מדי חודש מגיעים מהרשתות החברתיות ואמצעי התקשורת, לכן ההשקעה בפרסום מובילה באופן ישיר לגיוס חברים נוספים למיזם, שמאפשרים לנו לשכור עוד לוביסטים.
    שנית, ככל שהנראות הציבורית שלנו בכל הזירות התקשורתיות חזקה יותר, כך יכולת ההשפעה שלנו אל מול מקבלי ההחלטות גדולה יותר. הכח של 6 לוביסטיות ציבוריות אל מול 215 לוביסטים מסחריים, נובע רובו ככולו מהמוניטין שלנו, הנראות וההכרה התקשורתית בנו.
  • יועץ תקשורת – נותן שירותים חיצוני, אחראי על העבודה מול כלי התקשורת הממוסדת (עיתונות כתובה, עיתונות אונליין וטלוויזיה).
  • ניהול שיווק ואופטימיזציה ברשתות – נותן שירותים חיצוני, אחראי על השיווק ברשתות החברתיות, בעיקר "טירגוטים" (קידום ממומן לקהלי יעד פוטנציאלים לגיוס) בפייסבוק. ההשקעה הזו מאפשרת לנו לגייס חברים ברשתות החברתיות ביחס עלות-תועלת מצוין.
  • פרסום ברשתות החברתיות – זהו התקציב המוקדש למימון הפוסטים, אותו מנהל האחראי על האופטימיזציה ברשתות. מאחר והנתונים מראים כי אחוז המצטרפים אלינו מהפייסבוק גבוה מאד כך שהכסף "מחזיר את עצמו", החלטנו להעלות את ההשקעה הכספית באפיק זה ביחס לשנים קודמות.
  • גרפיקאי – נותן שירותים חיצוני, מעצב גרפי.
  • הפקות פרסום – סכום שנתי כולל של כ-60 אלף ₪ המיועד ל-3 סרטונים מקצועיים בשנה, לצורכי הסברה וגיוס ברשתות החברתיות. מטרת הסרטונים היא הנגשת התכנים המורכבים בהם אנו עוסקים לקהל הרחב, וכן לגייס חברים נוספים למיזם.
  • ייעוץ משפטי ,תביעות וסיוע משפטי – הוצאות חיצוניות על ייעוץ משפטי בסוגיות שונות, המשך תשלום על התביעה של תשובה במקרה צורך של ערעור לעליון, עלויות הגשת עתירות חופש מידע, הצטרפות כידיד בימ"ש ועוד.
  • שיפור ממשקים טכנולוגיים –פיתוח ממשקים טכנולוגיים אשר יסייעו להגביר את ההשתתפות והשותפות של החברים במיזם, כמו למשל הצבעות, סקרים ודיונים מקוונים.
  • תכנות ומערכות מידע – הוצאות שוטפות למתכנת חיצוני במטרה לשפר את אתר הלובי, תיקונים ושיפורים למערכת ניהול המידע של הלובי, ועוד.

הוצאות מנהליות:

  • מלגות סטודנטים: מתמחים אצלנו 4 סטודנטים דרך תכנית "מתחברים" של היחידה למעורבות חברתית בדקאנט הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב. אנו נדרשים לשלם דמי השתתפות סמליים בסך 1,500 ₪ לכל מלגאי לשנת לימודים (ביתר המלגה שלהם נושאת תכנית "מתחברים").
  • רואה חשבון מבקר: נותן שירותים חיצוני. תשלום חד פעמי שנתי לרואה החשבון המבקר עבור הכנת הדו"חות הכספיים שלנו, המוגשים לרשם העמותות.
  • מנהל חשבונות: נותן שירותים חיצוני. תשלום חודשי קבוע עבור ניהול החשבונות השוטפים של המיזם (הוצאת משכורות וכו').
  • תחזוק אתר ומערכת דיוור אלקטרונית: תשלום חודשי עבור הדומיינים של אתר הלובי ומערכת הדיוור המאפשרת את שליחת העדכונים השבועיים ושיתופם לציבור.
  • משרד: הוצאות שכר דירה על המשרד ושירותיו.
  • ביטוחים: ביטוח המתנדבים במיזם (זהו תשלום נפרד, כיוון שמתנדבים אינם מכוסים בביטוח לאומי כחלק מהוצאות השכר, כמו העובדים) וביטוח נושאי משרה
  • סדנאות מקצועיות ואירועים: סדנאות מקצועיות לצוות העובדים, הכשרות למתנדבי המיזם, ואירועים קטנים לחברי המיזם.
  • כיבודים ושונות: כיבוד לישיבות המתנדבים השבועיות של צוות מתנדבי הגיוס שלנו, שי למתנדבים ולחברים ו"קופה קטנה" להוצאות קטנות לא מתוכננות.
  • עמלות בנקאיות: עמלות המשולמות לבנק עבור פעולות בחשבון.
  • בעיות בחיוב כרטיסי אשראי: חיובים של הוראת הקבע שאיננו מצליחים לגבות מדי חודש בשל בעיות טכניות בכרטיסי האשראי של החברים (כגון כרטיסים שפג תוקפם, שהוחלפו, נחסמו, סירובים וכו'). מדובר על כ-2.4% מהחיובים בחודש ואנו עושים את מירב המאמצים כדי לצמצם את התופעה.
  • עלויות סליקה וקבלות: התשלום לחברת סליקת האשראי (יעד שריג) בעבור הסליקה ושליחת הקבלות החודשיות לחברים.
  • עמלות לחברות האשראי: כמו כל בית עסק, אנו משלמים עמלות לחברות האשראי (ויזה, ישראכרט, אמריקן אקספרס וכו') על הסליקות של כל חיוב חודשי וחד פעמי של "הלקוחות".
  • כנסים: אירוע יום ההולדת המסורתי של הלובי אחת לשנה בחודש אוקטובר. בנוסף, כנס מקצועי במרץ; בשנה שעברה הכנס היה בנושא הגברת התחרות, והשנה ככל הנראה בנושא ים המלח.
  • יתרה/גרעון: סך כל ההכנסות החודשיות פחות ההוצאות החודשיות. על פי התקציב המאזן הוא כביכול "שלילי" עד לחודש נובמבר, אך למעשה אין אנו נמצאים במינוס בשום שלב . זאת בזכות השימוש ביתרות שהצטברו מהשנה שעברה (עקב חוסר איוש משרות).