fbpx דלג לתוכן

עשינו השבוע 

עוד 3,500 ₪ ליעד קמפיין הגיוס, עזרו לנו להלחם במינוי של טורבוביץ' לבנק לאומי, פוסט אישי ומעניין של מרב דוד, למה כבר כמעט שנה אין מנהל לרשות התחבורה הציבורית וגם – בואו ללמוד איך עושים מימון המונים 

קמפיין הגיוס מתקדם מעולה- עוד פחות מ-4,000 ₪ ליעד!

קמפיין הגיוס שלנו מתקדם בצורה מעולה בזכותכם. עוד פחות מ-4000 ש"ח ואנחנו ביעד!

עד כה הצטרפו בשבועיים האחרונים 350 חברים חדשים בסכום כולל של 14,500 אלף ש"ח נוספים לחודש.
תעזרו לנו להתקרב ליעד הסופי של הקמפיין הזה. שלחו עכשיו את לינק ההצטרפות שלנו לחבר חדש נוסף.
יחד נגייס את הלוביסט החמישי, נניח את אבן הפינה למחלקת המחקר שלנו ונגייס אחראית קהילה וחברים.

עזרו לנו להילחם במינוי הלא ראוי של טורבוביץ' ליו"ר בנק לאומי

מינויו של יורם טורובוביץ' לדירקטור חיצוני (וסימונו לתפקיד היו"ר) בבנק לאומי, תוך התעלמות מהיותו חברם הקרוב של כל טייקוני ישראל ואף חסר המומחיות החשבונאית, הפיננסית והבנקאית הנדרשת (לפי עדותו שלו) זה פשוט להצהיר בריש גלי שהכישור הרלבנטי לתפקיד זה חברות ב"מועדון".

יד ימינם של הטייקונים אינו מינוי ראוי ליו"ר בנק של הציבור.
פנינו בעניין גם לבעלי המניות האמריקאים ולשמחתנו ישנה התפתחות חיובית קטנה בנושא.

אם עוד לא שלחתם את המייל שהכנו למנכ"לי המוסדיים, הגופים המנהלים את כספי הפנסיות שלנו, שיהיו אלה שיחליטו באסיפה הכללית של הבנק שתיערך ב-4.10 האם הוא ימונה או לא, זה לגמרי הזמן. לחצו על הלינק ותוסיפו את שמכם – זה לוקח 10 שניות וזה חשוב:

למה ויתרה מרב דוד על שכר של יותר מ-30 אלף שקלים ותנאים מעולים נוספים, לטובת העבודה בלובי 99 ואיך זה קשור לים המלח? 

"השכר שלי במקום העבודה הקודם כראש אגף הרגולציה של "תנובה" הוא נושא להרבה שאלות ואף הרמות גבה, בחוגי בית ובכלל. למה עזבתי את המגזר הפרטי? ולמה אמרתי 'לא' למשרות בשכר גבוה אפילו יותר לאחר שעזבתי את תנובה ובחרתי לעבוד בלובי הציבורי בשליש מהמשכורת שהייתה לי?

העבודה בתנובה הייתה עבורי התנסות חשובה שלימדה אותי המון, אולם שנותיי כעיתונאית ואחר כך כיועצת כלכלית בוועדת הכלכלה של הכנסת נתנו לי מקור טוב להשוואה בין עיסוק מלא סיפוק ותחושה של השפעה ממשית על הדברים החשובים באמת, לבין שכר גבוה ועבודה במגזר הפרטי. ואם לומר את זה פשוט, היום אני קמה הרבה יותר שמחה בבוקר.

והנה איך הכל מתחבר: ים המלח ובכלל הרגולציה על משאבי הטבע הוא אחד הנושאים שריתקו אותי מאז ומתמיד. עסקתי בו גם בימיי כעיתונאית, גם בוועדת הכלכלה של הכנסת ואפילו כסטודנטית לכלכלה באוניברסיטת תל אביב. עבודת הגמר שלי בכלכלה פוליטית היתה על… כן, ים המלח.

למרבה השמחה, חברי הלובי בחרו בנושא ים המלח ומשאבי הטבע, כבר בהצבעה הראשונה של המיזם בשנת 2015…"
להמשך קריאה היכנסו לפוסט ותפרגנו למרב.

בתמונה: אני והבן שלי דרור בים המלח. מקווה שנוכל להמשיך ולבקר בים המלח גם בעוד עשרים שנה.

קרוב לשנה אין מנהל לרשות התחבורה הציבורית בישראל

הנה לכם סוגיה שלא צריך לדחות לאחרי החגים: ראש רשות התחבורה הציבורית הוא במילים אחרות "ראש ממשלת האוטובוסים". על פיו יישק דבר.

איפה יעברו הקווים? כמה תחנות יוצבו? ומה תהיה התדירות? הוא אחראי על תקציב סובסידיה של מיליארדי שקלים לתחבורה הציבורית באוטובוסים, אליו מתווספים כל שנה מאות מיליונים.

מאיר חן, ראש הרשות הקודם, הודיע על עזיבת התפקיד לפני שנה בדיוק ועד כה לא מונה לו מחליף. היו טענות שהמכרז תפור, אחר כך היו שמועות שהתהליך יסתיים ב-1 בספטמבר… בינתיים לא התקבלה החלטה. על אף שהגישו מועמדות מספר מועמדים ראויים.

ב-10-15 השנים הקרובות הסיכוי היחיד שלנו לצאת מהפקקים הוא באמצעות מערכת אוטובוסים מעולה ופתרונות מיידים אחרים.

זה קיים בערים מתקדמות כמו לונדון או פריז. הקמת הפרויקטים הגרנדיוזיים (והחשובים) ברכבות תיקח זמן ואיך אמר הכלכלן הידוע קיינס?! "בטווח הארוך כולנו מתים".

המטרה היא פשוטה: הישראלית תצא מביתה, (בוודאי אם היא גרה בערים שסובבות מטרופולין), תלך כמה דקות עד לתחנות אוטובוס (מוצלת ועם ספסל), בה היא תמתין מספר דקות, עד שיגיע האוטובוס שיגיע בזמן, על פי המידע שמעודכן על התחנה ובאפליקציה. בדרך היא תוכל להחליף לאוטובוס נוסף או לרכבת שיביאו אותה לתחנה שתמצא במרחק הליכה ממקום עבודתה.

על שר התחבורה לקבל החלטה בהקדם.

הגיע הזמן למנות ראש רשות תחבורה ציבורית, להעביר את חוק "תחנת אוטובוס ראויה" ולקדם את תכנית החירום שלנו להוצאת ישראל מהפקקים עליה חתמו למעלה מארבעים חברי כנסת. עכשיו.

לקראת הבחירות ברשויות המקומיות – למה יש כל כך הרבה מקרים של שחיתות בשלטון המקומי ואיך אפשר לשנות את זה? 

קראו את טורה של ימית ינאי-מלול בדבר ראשון:

הופ הופ טרללה גדלנו בשנה

ביום שישי ה-12.10 בשעה 10.30 נחגוג את הגענו לגיל 3 בבסקולה בת"א (רחוב הרכבת 72, מלא חניה מסביב) ואנחנו ממש רוצים לפגוש אתכם שם!

אז ארגנו לכם תוכנית מעניינת עם המפקחת היוצאת על שוק ההון והביטוח, דורית סלינגר, בהופעת בכורה מאז שסיימה את תפקידה לפני כחודש, עם לינוי בר גפן, ח"כ יואב קיש (ליכוד), דב חנין (חד"ש) ועוד מלא הפתעות כייפיות, רק תבואו!
הכניסה חופשית לחברים ואורחיהם, רק מותנית בהרשמה מראש, מספר המקומות מוגבל.

הזדמנות אחרונה להצביע ולהשפיע

חברים ועוד לא הצבעתם? הצביעו עכשיו, ע"י לחיצה על הכפתור.

לא חברים ורוצים להצביע על נושא הגג החדש שנעסוק בו במושב הבא? הצטרפו עכשיו, יש לכם עד יום שני להצטרף.

זה העדכון האחרון שיתן לכם הזדמנות. ביום חמישי בבוקר נסגרת ההצבעה, ובעדכון הבא כבר נפרסם לכם את התוצאות. מזכירים לכם שנושא התחבורה הציבורית ניצח בהצבעה הקודמת את צרכנות הוגנת ב-18 קולות בלבד, כך שכל קול קובע.

חוגי בית שהיו ובואו ללמוד על מימון המונים

סוכות הוא כידוע חג האושפיזין, תודה לכוכי ביברמן שאירחה את יאיא לחוג בית מעולה בנצר סירני, ולאיתמר האוזר, המתנדב המשובח שלנו שאירח את לינור לחוג בבית הוריו בתל- אביב.

כל מה שרציתם לדעת על מימון המונים ולא היה לכם את מי לשאול! מוזמנים להרצאה של יאיא במזא"ה 9 בשבוע הבא ברביעי ב19.30, הירשמו פה.

איזה מזל שיצא העדכון היום, ככה נזכרתם שיום שישי היום. קשה לדעת כשכל השבוע מתבלבל מהחגים… אז בברכת חג שמח אחרונה בהחלט לתקופה הקרובה!

זיכרו שכל חבר נוסף מחזק את הלובי הציבורי אל מול 215 הלוביסטים של בעלי ההון. יחד נוכיח שוב שכסף קטן של רבים יכול לגבור על כסף גדול של מעטים