fbpx דלג לתוכן

עשינו השבוע 
 

מנסים להוציא אותנו לחופשי מהעבדות אצל מונופול הגז; מקדמים הקמה של קבינט היציאה מהפקקים; התנאי שלנו לאגרת גודש מגיע גם לתקשורת; וגם – ממלאים מצברים במהלך החג

 
מצרים היא המפתח ליציאה מעבדות אצל מונופול הגז לחירות

נשמע הזוי במיוחד לקראת החג אבל תקשיבו לזה: יצחק תשובה ונובל אנרג'י מבקשים לקנות את צינור הגז בין ישראל למצרים. דרך השליטה בצינור, הם יוכלו לשלוט במי משתמש בצינור, ובעצם למנוע ממתחרים פוטנציאליים שלהם במשק הגז הישראלי להשתמש בתשתית. במילים אחרות: האינטרס העיקרי של מונופול הגז הוא לדכא תחרות.

אבל לא רק בגלל החג אנחנו מדברים על מצרים. הצינור הוא ליבת הסיפור כי האיום התחרותי העיקרי על מונופול הגז הוא ממצרים:

  • חברת החשמל משלמת כיום למונופול הגז מחיר של כ-6$ ליחידה, יותר מפי 2 (!) מהמחיר שמשלמות חברות החשמל במצרים, מה שמתבטא בחשבון החשמל של כולנו וביוקר המחיה הכללי במשק. 
  • ממש לפני כחודש התגלה במצרים מאגר גז עצום (בגודל של פי 5 ממאגר לוויתן), וישראל היא יעד הייצוא הכי הגיוני עבור מצרים (יחד עם ירדן), כי שתי המדינות כבר מחוברות במערכת צינורות. 

בשבוע שלפני פסח הופענו בפני רשות התחרות, ונימקנו בפניהם את דרישתנו להתנגד למכירת צינור הגז בין ישראל למצרים למונופול הגז. מונופול הגז מפעיל לחצים מאסיביים על רשות התחרות כדי שתאשר את העסקה בלי להטיל עליו שום מגבלות. לא פשוט להתמודד מול מערך משומן של מיליארדים, אבל אנחנו לא מתכוונים לוותר. לחצו על התמונה כדי לקרוא את הפוסט שהעלינו בנושא:
 

הצטרפו אלינו עכשיו ועזרו לנו להילחם בכוחות האדירים של מונופול הגז.

דרוש: קבינט היציאה מהפקקים

פתחתם פעם את הרדיו ושמעתם על כינוס דחוף של "קבינט הפקקים"? לא? ברור, זה תמיד הקבינט הבטחוני. ישראל נמצאת במשבר תחבורה והכבישים שלנו הם מהפקוקים ביותר בעולם המערבי. כדי שלא נעמוד בפקקים גם ב-10-15 השנים הקרובות – צריך להקים קבינט תחבורה, ויפה שעה אחת קודם.

מדו"ח מבקר המדינה עולה כי תהליכים רבים שמטרתם לשפר את מצב תשתיות התחבורה והעומס בכבישים תקועים, כי משרדי הממשלה ולפעמים אגפים ממש באותו משרד ״לא מדברים" אחד עם השני. הדוגמאות הבולטות הן ערים ושכונות שתוכננו בשנים האחרונות ולא הותאמו כלל לשימוש בתחבורה ציבורית, או פרויקטים חשובים של תשתית הרכבות, כמו המסילה ה-4 באיילון, שנתקעו בין משרדי התחבורה והאוצר. 

כדי שהתהליכים שהממשלה מקדמת יהיו מהירים ויעילים יותר, משרדי הממשלה השונים חייבים לעבוד ביחד: משרד התחבורה עם מינהל התיכנון (שאחראי על תכנון שכונות ויישובים), מינהל התכנון עם משרד הפנים ומשרד האוצר, משרד האוצר עם הרכבת. כדי שזה יקרה צריך להקים קבינט תחבורה, בדומה לקבינט שהוקם בתחום הדיור וגרם למערכת לעבוד ביחד ובתיאום. פנינו למפלגות שישתתפו במשא ומתן הקואליציוני כדי לקדם את רעיון קבינט התחבורה כבר כעת.

עוד לא חברים/ות בלובי הציבורי? הצטרפו אלינו עכשיו וסייעו לנו לקדם את הרעיון הזה אצל מקבלי ההחלטות ולהוציא את ישראל מהפקקים.

מקדמים עוד פתרון לפקקים

במסגרת הפעילות שלנו לקידום פתרון לפקקים בטווח הקצר, גילינו כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע תמיכה בהטלת אגרת גודש – תשלום על נסיעה בכביש בשעות העומס. נתניהו אמר במהלך מערכת הבחירות דבר שמקובל עלינו – צריך לקדם פתרון כולל של תחבורה שיתופית ושינוי מערכת המיסים על רכב. הדברים של נתניהו והפעילות של הדרג המקצועי במשרד האוצר נחשפו אתמול בדיווח של כתבת התחבורה של חדשות 13, ליאור קינן.

בכתבה הובאה גם תגובתה של מרב דוד, סמנכ"לית המיזם, לפיה הפתרון צריך לכלול גם תוספת של מיליארד שקלים לשיפור מערכת האוטובוסים. כך, הנסיעה באוטובוס תוכל להוות אלטרנטיבה אמיתית למי שירצה לנטוש את הרכב הפרטי בגלל אגרת הגודש ולעבור לתחבורה הציבורית. כפי שעדכנו אתכם/ן בשבוע שעבר, עוד לפני החג פנינו לנציגי המפלגות המשתתפות במשא ומתן הקואליציוני כדי לקדם תוספת תקציבית כזו. לחצו על התמונה כדי לצפות בכתבה:
 

צוברים כוחות לקראת חזרת הכנסת לפעילות

ניצלנו את החג גם כדי לטייל ולמלא מצברים לקראת חזרת הכנסת לפעילות (חברי הכנסת יושבעו כבר בשבוע הבא). מאחלים גם לכם/ן חג שמח והרבה הנאה במה שנותר מהחופש! הנה כמה תמונות נבחרות:

חוזרים לשגרת ההרצאות אחרי החג

בשבוע הבא נמשיך לספר על הלובי הציבורי ברחבי הארץ – ביום שני נגיע לראש העין, לצפת ולכפר עזה. לפרטים נוספים השיבו במייל חוזר.
ואם אתם/ן מעוניינים להזמין אותנו אליכם/ן לסלון או למקום העבודה – נשמח להגיע! כל מה שצריך זה 20 א/נשים ומסך, להירשם כאן
– ואנחנו נגיע, לכל מקום בארץ.

 
זיכרו שכל חבר נוסף מחזק את הלובי הציבורי אל מול מאות הלוביסטים של בעלי ההון. יחד נוכיח שוב שכסף קטן של רבים יכול לגבור על כסף גדול של מעטים