fbpx דלג לתוכן

עשינו השבוע 
 

עוד 300 חברים כדי להגיע ללוביסט/ית ה-6; דורשים מיליארד שקל לאוטובוסים במסגרת המשא ומתן הקואליציוני; מה עוד אנחנו מתכוונים לקדם בכנסת הקרובה בתחום התחבורה הציבורית?; וגם – הפקקים הם הזדמנות מעולה להאזין לראיון של מרב בפודקאסט "עולם חדש"! 

 
חייבים עוד לוביסטים שעובדים בשביל הציבור

בלובי 99 יש כיום 5 לוביסטים ציבוריים שעובדים מול 120 ח״כים, ועדות הכנסת, משרדי ממשלה, רגולטורים ומאות לוביסטים של הטייקונים והחברות הגדולות במשק. היום אנחנו מטפלים ב-10 נושאי גג (שנבחרו על ידי חברי וחברות המיזם) וכל יום אנחנו נאלצים לסרב לארגונים או אנשים פרטיים שרוצים שנפעל בתחומים נוספים, פשוט כי אין לנו מספיק לוביסטים שיטפלו בכל כך הרבה נושאים מורכבים.

המשוואה פשוטה: עוד חברים = עוד לוביסט = עוד נושא שהלובי הציבורי יקדם עבורכם/ן.

כדי שנוכל לשכור את הלוביסט/ית ה-6, לטפל בעוד נושאים שהחברים בוחרים ולהרחיב את העשייה למען הציבור חסרים לנו רק 300 חברים שיצטרפו בסכום הממוצע (37 ₪, אבל כמובן שכל סכום מקרב אותנו ליעד). אז מה אנחנו צריכים מכם/ן?
עוד לא חברים/ות בלובי הציבורי? למה בדיוק אתם/ן מחכים/ות? הצטרפו עכשיו.
כבר חברים/ות? נצלו את הסופ"ש כדי לספר עלינו למשפחה ולחברים/ות, או פשוט תעבירו להם את הסרטון הבא (לחצו על התמונה כדי לצפות בו):
 

מנסים להכניס גם את בעיית הפקקים למשא ומתן הקואליציוני

הוויכוחים במשא ומתן הקואליציוני עוסקים בבית המשפט העליון ובחוק הגיוס. אתם בטח שומעים עליהם בפרטי פרטים ברדיו… בזמן שאתם עומדים בפקק. אז אנחנו פועלים כדי להכניס גם את בעיית הפקקים לחדר המשא ומתן.

פנינו לנציגי המפלגות שעוסקים במשא ומתן הקואליציוני וביקשנו מהם לפעול להגדלת תקציב התחבורה הציבורית, ובפרט זה שמופנה לאוטובוסים, במסגרת ההסכמות המתגבשות. כרגע, מי שהעלו את נושא התחבורה הציבורית כדרישה ברורה במו"מ הם חברי הכנסת של יהדות התורה. אנחנו מקווים שגם נציגי מפלגות אחרות יצטרפו אליהם.

נדרשת החלטה שתזרים כבר במסגרת התקציב הקרוב מיליארד שקל לחיזוק מערך האוטובוסים. על רקע הדיון בהטלת אגרת גודש, על הממשלה להציג תכנית כוללת להוצאת ישראל מהפקקים בטווח הקצר, שתכלול גם את הפיכתה של מערכת האוטובוסים למהירה ונוחה יותר. ללא תדירות גבוהה ומסלולים יעילים – התחבורה הציבורית לא תהיה אלטרנטיבה לנוסעי הרכב הפרטי.
 

מה עוד נקדם בכנסת הקרובה בתחום התחבורה הציבורית? 

השבוע סגרנו את סדרת הפוסטים שעסקה במשימות העיקריות של הלוביסטים שלנו לכנסת הקרובה. סמנכ"לית הלובי, מרב דוד, סיפרה מה הדברים העיקריים שהיא מתכוונת לקדם בתחום התחבורה הציבורית בכנסת ה-21:

  • הגדלת תקציב האוטובוסים לטובת הגברת התדירות וייעול הקווים.
  • תכנית כוללת לפתרון לפקקים בטווח הקצר שתכלול, פרט לאוטובוסים, גם טיפול בסוגיית הביקוש לנסיעה (למשל באמצעות אגרת גודש) ורכבים שיתופיים.
  • הצעת חוק שתאפשר פתרון בעיית המחסור בנהגי אוטובוס.
  • הפיכת מסלולים קיימים לנתיבי תחבורה ציבורית, כדי להוציא את האוטובוסים מהפקק.

איך העבודה בלובי 99 השפיעה על הרגלי הנסיעה של מרב? לחצו על התמונה כדי לקרוא את הפוסט שלה:
 

עומדים/ות בפקק? האזינו לראיון של מרב בפודקאסט "עולם חדש" של גל"צ כדי לשמוע עוד על התכניות שלנו בתחום התחבורה הציבורית.

מבלים/ות הרבה זמן בפייסבוק?

אם אתם/ן חברים/ות במיזם ומעוניינים/ות בבמה פתוחה לשיח בין החברים ועם הלוביסטים שלנו – מוזמנים/ות להצטרף לקבוצת הפייסבוק הסגורה של חברי לובי 99 ששמה "הלובי של הציבור – הקבוצה הרשמית". הנה דוגמה קטנה למה שקורה שם:

ואם אתם/ן רוצים לקחת את זה צעד אחד קדימה – הצטרפו לסיירת הרשת שלנו ועזרו לנו לגדול ולהפיץ את הבשורה ברשתות החברתיות. בשורה התחתונה, שיתופים, לייקים ותגובות מיתרגמים למצטרפים חדשים ולבסוף ללוביסטים נוספים שעובדים בשביל כולנו.
מעוניינים/ות להצטרף? כל מה שנדרש מכם הוא להיכנס לקבוצת הווטסאפ הייעודית שפתחנו בלחיצה על הקישור הבא
או לפנות אלינו במייל חוזר בבקשה שנוסיף אתכם לקבוצה.

הלובי הציבורי מגיע גם לבתי כנסת

השבוע מרב סיפרה על הלובי הציבורי בחברת אופטיבוס (תודה לרוני פלומן וניב שריג חברי הלובי על ההזמנה!) ובבית המדרש כלנה שבבית כנסת בגבעת שמואל (תודה לנירית על הארגון), ואריאל העביר חוג בית בגבעת עדה (תודה לנחמן גבע, חבר הלובי על הארגון והאירוח).

ביום חמישי מרב דוד, סמנכ"לית לובי 99, תגיע לקיבוץ אלמוג להרצאה שתתמקד בפעילות שלנו להגדלת התמלוגים שהמדינה מקבלת מים המלח. לפרטים נוספים השיבו במייל חוזר.

ואם אתם/ן מעוניינים להזמין אותנו אליכם/ן לסלון או למקום העבודה – נשמח להגיע! כל מה שצריך זה 20 א/נשים ומסך, להירשם כאן – ואנחנו נגיע, לכל מקום בארץ.

 
זיכרו שכל חבר נוסף מחזק את הלובי הציבורי אל מול מאות הלוביסטים של בעלי ההון. יחד נוכיח שוב שכסף קטן של רבים יכול לגבור על כסף גדול של מעטים