fbpx


מה קרה השבוע? קוראים לשר האוצר להפריד את כאל מדיסקונט; מברכים על החלטת המפקח על הבנקים לעמוד לצד העסקים הקטנים; מקבלים בהתרגשות את צעירי לובי 99; מציעים דרכי פתרון פרקטיות למשבר במחירי המזון; מזמינים אותך להרצאות; ועוד

קוראים לשר האוצר להשלים את הרפורמה בענף הבנקאות
ברפורמה בבנקאות לפני 6 שנים, הבנקים הגדולים הופרדו מחברות האשראי אך בנק דיסקונט קיבל החרגה לשמור על הבעלות בכאל, מתוך תקווה שיהיו יחד כוח תחרותי. הנתונים מראים שהתקווה לא התממשה. שר האוצר רשאי עד סוף ינואר להפריד ביניהם, מה שצפוי להגביר את התחרות בענף הבנקאות ובכך להקל על יוקר המחייה באמצעות חיסכון של מאות מיליוני שקלים בתשלומי ריבית לבנקים. 
אנו קוראים לשר האוצר לממש את סמכותו, לאחר שגם בנק ישראל אימץ את עמדתנו בנושא, כצעד נוסף במאבק ביוקר המחייה. להרחבה>>>




המפקח על הבנקים לטובת העסקים הקטנים
על פי חוק, הבנקים אמורים לגבות מעסקים קטנים עמלות מופחתות.
אך למרבה ההפתעה, הבנקים עושים הכל כדי למנוע את הזכות הזאת. הסוגיה הגיעה לביהמ"ש ואנו, בתור נציגי הציבור הרחב, הצטרפנו למאבק. אנו שמחים לעדכן שהמפקח על הבנקים נענה לקריאתנו והציג בפני ביהמ"ש עמדה נחרצת לטובת העסקים הקטנים. להרחבה>>


הכירו את צעירי לובי 99!
השבוע הצטרפו לצוות הלובי שלושה מתנדבים, אסף, אביב ועמית. 
מרגש לפגוש בחבר׳ה צעירים שמקדישים מזמנם בהתנדבות כדי לייצר שינוי!


איך מורידים את מחירי המזון?
בימים הקרובים נלך לקלפי להצביע בבחירות, בתקווה שהממשלה הבאה תילחם ביוקר המחייה. 
אבל מה תוכל הממשלה הבאה לעשות בפועל ובאופן מיידי כדי להיאבק בריכוזיות בשוק המזון ולהפחית את עול יוקר המחייה? תוכלו לקרוא על כך בפוסט שלנו, כמו גם לצפות בעו״ד רחל גור, מנהלת תחום הממשלה אצלנו, מסבירה ב"הכל כלול" בחדשות 13, על אחת הסיבות ליוקר המחייה- מונופולים בתחום המזון.

רוצה להכיר מקרוב מה קורה במסדרונות הכנסת והממשלה?
צוות הלוביסטים הציבוריים שלנו בסבב מפגשים על איך באמת מתקבלות ההחלטות שמשפיעות על החיים של כולנו, וכיצד את/ה יכול/ה להשפיע!
הצטרפ/י לאחת ההרצאות!

והשבוע:
31.10 – אשדוד
3.11 – קדימה

בעניין שנגיע אליך? אפשרי בלחיצת כפתור!


 
הפעם בפינת המחקר נציג השוואת מחירים עדכנית של מוצרי דיפלומט, שביצענו השבוע במסגרת המעקב השוטף שלנו על מחירי מזון.
נזכיר שדיפלומט היא יבואנית ענק ואחת הספקיות הגדולות בשוק מוצרי הצריכה המהירה FMCG (Fast Moving Consumer Goods, קטגוריה הכוללת מזון, טואלטיקה ובכלל מוצרים מתכלים, המשווקים בעיקר בסופרמרקטים). דיפלומט היא היבואנית הבלעדית של הענקית Proctor & Gamble (שמוצריה המוכרים הם Gillette, Ariel, Tide, Oral B), לצד שלל מותגים אחרים (Beyond Meat, Milka, Starkist, Kellogs). ההשוואה בוצעה בין ישראל (שופרסל או סופר פארם) לצרפת (בעיקר קארפור).
השוואת המחירים לחו"ל, מצביעה על כך שבמרבית המוצרים ישראל יקרה יותר. הנה חלק מהנתונים:
קצף גילוח ג'ילט לעור רגיש – ישראל יקרה ב-119%.
דגני קלוגס – ישראל יקרה ב-24%.
שוקולד מילקה – ישראל יקרה ב-99%.
המבורגר ביונד מיט – ישראל יקרה ב-151%.
ההשוואה ממחישה בצורה הברורה ביותר את תוצאות מבנה שוק המזון הריכוזי, שבנוי ממספר מצומצם של אימפריות עסקיות המחזיקות במספר מונופולים במקביל – מבנה אותו אנחנו בלובי 99 מנסים לשנות.


בסקר של השבוע שעבר שאלנו האם צריכת השתייה המתוקה שלך ירדה מאז הטלת מס קוקה קולה?
10% ענו שכן, 12% ענו שלא, ו-78% ענו שתמיד העדיפו מים.

והשבוע בסקר השבועי הפופולרי שלנו, רצינו לשאול…
מהן התכניות שלך ליום הבחירות?
א – זמן בילוי ופנאי | ב – התנדבות בקלפי | ג – להדבק למסכים ולכסוס ציפורניים