fbpx


מה קרה השבוע? חברת תנובה מצפצפת על הצרכנים; פעלנו לקידום מינהל תקין ברשויות המקומיות; דרשנו מרשות ניירות ערך לפעול לשמירה על כספי הפנסיה שלנו; נפגשנו עם המפקח על הבנקים; דרשנו להפסיק לתת לחברות הענק לסדר את המדפים בסופר; פרק חדש בפודקאסט שלנו; מתארחים להרצאות; ועוד


תנובה מצפצפת על הצרכנים
השבוע נחשף שתנובה חילקה לאחרונה לבעלי מניותיה דיבידנד בגובה 100 מיליון ש"ח, בנוסף ל-200 מיליון ש"ח שכבר חולקו בתחילת השנה. מיד לאחר מכן ובלי להתבלבל, הודיעה תנובה לקמעונאים ש"אין ברירה" והיא נאלצת להעלות את המחירים. איך היא עושה זאת? כי היא מגה-מונופול והיא יכולה. צפו בהסבר של מנכ"לית הלובי, עו"ד לינור דויטש, בתוכנית הכלכלית של ״כיכר השבת״, האתר החרדי הגדול ביותר. לשרשור המלא>>>




עוד שנה לבחירות ברשויות המקומיות – וזה הזמן לשינוי
לקראת הבחירות לרשויות המקומיות בשנה הבאה, משרד הפנים פרסם טיוטת הצעת חוק שנוגעת למספר פרצות שנשארו פתוחות בדיני הבחירות בשלטון המקומי, למשל – שבניגוד לשלטון המרכזי, אין חובת פרסום הסכמים קואליציוניים. אנחנו הגשנו הערות בדרישה לתקן את הפערים האלו. נמשיך לפעול מול הכנסת והממשלה כדי לדרוש מינהל תקין גם ברשויות המקומיות. לפוסט המלא>>>




אקירוב משחק בכסף של הציבור
הטייקון אלפרד אקירוב כנראה רואה בחברה הציבורית אלרוב נדל"ן צעצוע פרטי, כי הוא משתמש בה כדי להשתלט על כלל ביטוח, שמנהלת 280 מיליארד שקל כספי ציבור. אבל גם הפעם – יש מולו לובי ציבורי. פנינו לרשות ניירות ערך בדרישה לחייב את אלרוב לדווח על כל הפעולות שהיא עושה בשירות האינטרסים של אקירוב, ולהגדירן כעסקה עם בעל שליטה שתצריך את אישור אסיפת בעלי המניות. לפוסט המלא>>>




מפגש עם המפקח על הבנקים
השבוע נפגשנו, ביחד עם שותפינו מ'צדק פיננסי׳, עם המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן, בתזמון רלוונטי מתמיד נוכח פרסום רווחי העתק של הבנקים ודו״ח מבקר המדינה.
דנו עמו על גזירות הקופון של הבנקים מהעלאת הריבית מבלי לגלגל דבר לצרכן, על יישום הרפורמה בבנקאות, ונתנו הצעות אופרטיביות לשיפור הצד של הצרכן במשוואה. לפוסט המלא>>>


ראיתם בסופר סדרנים של אחת מחברות המזון?
אופן סידור המוצרים במדפי הסופר משפיע מאד על הבחירה שלנו אילו מוצרים להכניס לעגלת הקניות. למרות שחוק המזון אסר על ספקיות המזון הגדולות לסדר מדפים ברשתות שיווק גדולות, מחשש שכך הן ידחקו מתחרים – פטור של רשות התחרות מתיר להן להמשיך לסדר בתנאים מסוימים. הגבנו ל״קול קורא״ של הרשות ודרשנו לבטל את הפטור. אסור לתת עוד מתנות לחברות המזון הגדולות. לפוסט המלא>>>

פרק 54 בפודקאסט #מלכוד99: תוכניות עבודה לממשלה החדשה
הרכבת ממשלה חדשה היא זמן מעולה להצביע על הדברים החשובים באמת – ולכן, בזמן שכולם עוסקים בחלוקת התיקים, בפרק 54 נתמקד ב״מה״ ולא ב״מי״; נדבר על 5 הנושאים הקריטיים ביותר שלדעתנו הממשלה הבאה חייבת לקדם לטובת הציבור הרחב; על הרפורמה שחייבת לעבור, איזו אסור לתקוע ולמען מה צריך להילחם?
האזינו לשיחה שערכנו עם מנהלת תחום ממשלה בלובי 99, עו"ד רחל גור.

להאזנה וחומרים נוספים באתר הפרק >>> או בכל פלטפורמת הסכתים לבחירתכם:
להאזנה בספוטיפיי >>>  | להאזנה באפל >>> | להאזנה בגוגל פודקאסט >>>

רוצה להכיר מקרוב מה קורה במסדרונות הכנסת והממשלה?
צוות הלוביסטים הציבוריים שלנו בסבב מפגשים על איך באמת מתקבלות ההחלטות שמשפיעות על החיים של כולנו, וכיצד את/ה יכול/ה להשפיע!
להרשמה לחצו כאן

30.11 מכללת רייכמן, הרצליה
1.12 חוג-בית, צוקי-ים (עמק חפר)
6.12 חוג-בית, תל אביב
6.12 חוג-בית, מעברות (עמק חפר)
7.12 פרקליטות דרום, באר שבע

בעניין שנגיע אליך? אפשרי בלחיצת כפתור!


Urban Mobility Index
הפעם בפינת המחקר נציג דו"ח מעניין שמצאנו בנושא תחבורה ציבורית – דו"ח ה-Urban Mobility Index שמופק באוניברסיטת ברקלי, קליפורניה. הדו"ח מנתח מרכיבים שונים של urban mobility, מה שניתן לתרגם כ"ניידות עירונית" במטרופולינים שונים, ומזהה את הנקודות הבאות כקריטיות:
תשתיות: המערכות המשלימות (רכבות כבדות וקלות, אוטובוסים, אופניים והליכה); מספר התחנות; התאמה ונוחות להולכי רגל.
תחרותיות: המטרופולין מקדם טכנולוגיות המאפשרות שימוש נוח, פשוט ויעיל במערכות התחבורה הציבורית; ניהול איכותי של צי האוטובוסים; חוויית המשתמש (בתחנות ובמהלך הנסיעה, לדוגמה שירותי אינטרנט וטעינת חשמל).
יעילות מערכתית: אמינות התחבורה הציבורית; תדירות; ניהול התעבורה.
השפעה חברתית: זמן הנסיעה הממוצע; מספר נוסעים לכל כלי רכב; תחושת בטיחות; איכות אוויר; שיעור הבעלות של רכב פרטי.
חדשנות: אימות של טכנולוגיות חדשות כגון אוטומציה, חיבוריות מוגברת וחשמול התחבורה.
הדו"ח מציג ניתוחים שונים של Urban Mobility. אחד מהניתוחים נוגע לרמת התחבורה הציבורית, כאן הערים המובילות הן ממדינות עשירות במזרח אסיה ובאירופה. ישראל לצערנו לא כלולה בדו"ח, אך הדו"ח עודנו רלוונטי כי הוא מצביע על מאפיינים משותפים לערים מוצלחות מבחינת תחבורה ציבורית: מערכות התחבורה בחלקן משלבות מגזר פרטי, אך בכולן מנוהלות ומובלות על ידי המגזר הציבורי ובפרט המטרופולין; בכולן יש שילוב ואיזון בין מגוון אמצעי תחבורה.


איך לתרום וגם להרוויח?
השנה מסתיימת וזה בדיוק הזמן להרוויח פעמיים: גם כח השפעה אמיתי על מקבלי ההחלטות וגם החזר מס על התרומה שלך.

כמיזם שמייצג אך ורק את האינטרס הציבורי, כל התקציב שלנו מהשקל הראשון ועד האחרון מגיע ממימון המונים. זה אומר שהיכולת שלנו להמשיך לפעול ולגדול תלויה רק בכם. בהמשך ישלחו לכולכם קבלות על תרומתכם השנה.
 תוכלו לחזק את התמיכה בנו על ידי צירוף חברים נוספים, הגדלת התרומה, או תרומה חד פעמית.

התרומה מוכרת לצרכי החזר מס, ע"פ סעיף 46(א) לפקודת מס הכנסה, כך שבסוף השנה תוכלו לקבל החזר בגובה 35% מהתרומה שלכם אם אתם עומדים בקריטריונים. ככה התרומה אלינו, חוזרת אליכם, פעמיים. לחצו כאן לתרומה>>>


בסקר של השבוע שעבר שאלנו מה החלק של תנובה בעגלת הקניות שלך?
77% ענו רבע, 13% ענו שליש, 5% ענו שמחצית ו-5% ענו שמעל למחצית מעגלת הקניות שלהם הינם מוצרים של קונצרן תנובה.

והשבוע בסקר השבועי הפופולרי שלנו, רצינו לשאול…
בלאק פריידיי הגיע, היד קלה על הארנק גם אצלך?
א – קונה מה שאטרקטיבי | ב – קונה בתכנון מראש | ג – קונה פחות, מינימליזם זה אני