מה מקנה חברות?

חברי לובי 99 הם אלו שמחליטים אילו נושאים נקדם אל מול בעלי ההחלטות.

עוד חברים = עוד לוביסטים ציבוריים = עוד נצחונות לציבור

מצטרפים

מפסיקים להיות רוב דומם, ונותנים יד לשינוי! בוחרים סכום לדמי החבר החודשיים, והופכים לשותפים מלאים בלובי הציבורי.

מצביעים

כל חברי הלובי זכאים להצביע במגוון ההצבעות אשר מטוות את אופי הפעילות של הארגון בכנסת ובממשלה (שאלה הם נושאי הגג שבהם אנו עוסקים: תקציב, וכולי)

משפיעים

חיזוק כוחו של הלובי משמעותו חיזוק כוחו של הציבור מול מקבלי ההחלטות. חברי הלובי שותפים לדרך ולכן גם לתוצאה. יחד מביאים הישגים משמעותיים נוספים!

עקבו אחרי הפעילות שלנו:הרשמו וקבלו ניוזלטר שבועי

גלגולו של נושא גג:

שלב ראשון

הצעת נושאים

אפשר להציע רעיונות לנושאים שבהם נעסוק, וזאת באמצעות הטופס המקוון, לאחר תהליך זיהוי (הכולל הזנת כתובת מייל או ת"ז). ההצבעה פתוחה לאורך כל ימות השנה, אך תשובה להצעתכם תינתן לפני ההצבעה הקרובה של החברים. צוות הלוביסטים בודק בקפידה את כל ההצעות, והן נבדקות גם מול הגורמים המקצועיים השונים, בהתאם לקריטריונים הבאים:

  1. נושא חברתי/כלכלי מובהק (לפי התקנון שלנו אנחנו לא מתעסקים ביחסי דת-מדינה ובנושאים מדיניים).
  1. מסייע לרוב המכריע של הציבור שאין לו ממון רב, ולא לקבוצה קטנה.

  2. פרקטי וניתן לקידום, בהתחשב בהרכב הכנסת והקואליציה – אין בכוונתנו להעלות "הצהרות חוק" שמטרתן להגיע לכותרות אולם הסיכוי לקדמן הוא אפסי, בגלל סיבות פוליטיות או תקציביות.

  3. אין ארגון חברתי אחר העוסק בנושא ביעילות ובהצלחה.

  4. ניתן לטיפול בטווח הזמן הקרוב.

  5. עדיפות לנושא שבו פועלים לוביסטים של בעלי ההון כנגד האינטרס הציבורי.
שלב ראשון

שלב שני

הצבעה

הצבעה שנתית- הנושאים שעמדו בהצלחה בכל הקריטריונים עולים להצבעה מקוונת, וחברי הלובי יכולים להצביע בעד הנושאים שהם מעוניינים שנקדם. החברים יכולים להצביע גם נגד נושא שהם אינם מעוניינים שנעסוק בו, וכל נושא שיקבל למעלה מ-25% התנגדות – ייפסל. הנושאים שיקבלו את מרב הקולות, תוך שקלול קולות הנגד – ייבחרו.
הצבעת נגד – אחת לשנתיים מתקיימת הצבעת חברים על גריעת נושא גג, שבה החברים יוכלו לבחור נושא מתוך רשימת הנושאים שלנו, שבו נפסיק לטפל, וזאת כדי לאפשר להוסיף נושאים חדשים בתוך מיצוי הנושאים הקיימים.

הצבעות קטנות – לאורך השנה מתקיימות 4-2 הצבעות קטנות בנושאי התוכן, המחקר, השיווק והמחלקה המשפטית, שבהן נבקש את הכרעת החברים בנושאים מיידים שעל סדר היום. לדוגמה: "האם לובי 99 צריך להגיש ערעור לבית המשפט על החלטת רשות התחרות לאשר את העסקה, שבמסגרתה מונופול הגז רוכש את צינור הגז בין ישראל למצרים?".

הצבעת תקציב – התקציב השנתי של המיזם מובא לאישור החברים בהצבעה. הצעת תקציב שתקבל 25% התנגדות ומעלה תיפסל, ותובא במקומה הצעה חלופית. חברי המיזם מאשרים את התקציב השנתי שלנו (בחודש דצמבר), אשר עולה לאחר מכן לאתר האינטרנט, והוא שקוף לכולם. בתקציב מפורטות כל הוצאות הארגון, החל משכר ועד הוצאות משרד.

שלב שני

שלב שלישי

עובדים ומעדכנים

הלוביסטים הציבוריים של לובי 99 עוסקים בנושאים בהם בחרו חברי המיזם. העבודה נעשית בכנסת, במשרדי הממשלה, ומול הגופים הרגולטוריים.

עדכון שבועי נשלח לחברים אחת לשבוע, ובנוסף מתנהלות קבוצות פייסבוק וטלגרם שסגורות לחברים בלבד ומאפשרות דיונים וקיום קהילה.

שלב שלישי

רוצים לתמוך באינטרס הציבורי?

דילוג לתוכן