fbpx דלג לתוכן

🚌 שיפור התחבורה הציבורית

כתבנו תכנית חירום לאומית להוצאת ישראל מהפקקים, גרמנו למשרד התחבורה להתחייב להקים סככות בכל תחנות האוטובוס בישראל. הכבישים בישראל הפכו עמוסים בצורה בלתי נסבלת. לפקקים יש פתרון בצורת יצירת אלטרנטיבה טובה של תחבורה ציבורית ונסיעה באופניים. כל מי שמשתמש בתחבורה הציבורית בישראל חווה על בשרו את חוסר היעילות שלה והאיכות הירודה: עומס, תדירות נמוכה, היעדר נתיבי תחבורה ציבורית, ביטול נסיעות ועוד בעיות רבות. המחסור בתשתיות תחבורה ציבורית ראויות וההעדפה שניתנת לרכב הפרטי מובילים לכך שאזרחי ישראל מבזבזים מדי יום שעות בפקקים. בשנה האחרונה אנחנו מקדמים פתרונות להפחתת הפקקים ולשיפור התחבורה הציבורית, בדגש על הטווח הקצר.

חשוב להדגיש כי איננו עוסקים בתחבורה ציבורית בשבת, כיוון שאנחנו לא עוסקים בסוגיות של דת ומדינה.

  • כתבנו תכנית חירום להוצאת ישראל מהפקקים והחתמנו עליה למעלה מ-40 חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית.
  • הובלנו לקיום שימוע (סדרת דיונים) בנושא תחבורה ציבורית בוועדת הכלכלה של הכנסת.
  • בעקבות הצעת חוק שהגשנו לקביעת סטנדרט ראוי לתחנות אוטובוס, משרד התחבורה התחייב להקציב עשרות מיליוני ₪ להקמת סככות בכל תחנות האוטובוס ברחבי הארץ.
  • פעלנו מול מינהל התכנון, שפרסם לאחרונה הנחיות לתכנון ערים ושכונות שמאפשר שימוש יעיל ונרחב בתחבורה ציבורית.
  • קידום תכנית אסטרטגית לאוטובוסים: המשך הלחץ לסימון נתיבי תחבורה ציבורית, הגברת תדירויות, טיפול במחסור בנהגי האוטובוסים ובתשתיות לאוטובוסים.
  • המשך הפיקוח על הרכבת, לטובת שיפור השירות לנוסעים.
  • קידום הקמת שבילי אופניים.
  • יצירת תמריצים להגברת השימוש בתחבורה ציבורית ובאמצעי תחבורה אלטרנטיביים ולהפחתת השימוש ברכב הפרטי בשעות העומס.
  • קידום הקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות, כדי שתכנון ותפעול התחבורה הציבורית ייעשו על-ידי הרשות המקומית שמכירה את צרכי התושבים ולא על-ידי פקיד במשרד התחבורה.
  • שיפור איכות התחבורה הציבורית באמצעות הרחבת היכולת להתלונן ולדווח על תקלות, איחורים וכו'

 

  1. תכנית החירום שלנו להוצאת ישראל מהפקקים (דצמבר 2017)
  2. כתבה בתכנית הכלכלית על תכנית החירום שלנו להוצאת ישראל מהפקקים, אליה התראיינה מרב (ינואר 2018)
  3. מכתב ליו"ר הכנסת – הקמת רשויות מטרופוליניות לתחבורה ציבורית בחוק ההסדרים (ינואר 2018)
  4. מכתב לחברי ועדת הכספים – התייחסותנו לתקציב משרד התחבורה (פברואר 2018)
  5. מכתב לחברי ועדת הכספים – מחסור חמור בנהגי אוטובוס מונע את הרחבת השימוש בתחבורה הציבורית (יוני 2018)
  6. סרטון של מרב בנושא שבילי אופניים (יולי 2018)
  7. מכתב למנכ"לית משרד התחבורה – פתרון בעיית המחסור בחניונים תפעוליים לאוטובוסים (אוגוסט 2018)
  8. סרטון של מרב בנושא נתיבי תחבורה ציבורית (ספטמבר 2018)
  9. טור דעה של מרב ב"דה מרקר" על כך שדרוש "שר יציאה מהפקקים" (אוקטובר 2018)
  10. מכתב למנהלת מינהל התכנון – קידום התחבורה הציבורית במוסדות התכנון (נובמבר 2018)
  11. מסמך שהעברנו למפלגות בנושא התחבורה הציבורית לקראת הבחירות (פברואר 2019)
  12. סרטון של מרב בנושא אגרות גודש (אפריל 2019)הצעת חוק תחנות אוטובוס:
  13. סרטון של מרב וח"כ מיקי זוהר בנושא הצעת החוק (אוקטובר 2018)
  14. הודעת משרד התחבורה על תקצוב עשרות מיליוני שקלים להקמת סככות המתנה לאוטובוסים בכל תחנות האוטובוס ברחבי הארץ (דצמבר 2018)

🤝 הפרדת הון-שלטון

ביטול ה"תספורת" של אליעזר פישמן וליווי ועדת חקירה בנושא ההלוואות לטייקונים, עצירת מינויים שמשקפים את תופעת ההון-שלטון והעברת תיקון חוק שמחליש את כוחם של התאגידים הגדולים.קידום הליכי חקיקה שמטרתם לצמצם את הקשרים ההדוקים מדי בין הטייקונים והחברות הגדולות לבין ח"כים, שרים ורגולטורים בכירים. הקשרים הללו יוצרים את החשש שמשרתי הציבור יעדיפו את האינטרס האישי שלהם על חשבון האינטרס הציבורי.

  • הובלנו את המאבק הציבורי לדחיית הסדר החוב המוצע של אליעזר פישמן ולהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא ההלוואות חסרות האחריות שנתנו הבנקים לטייקונים.
  • סייענו בהעברת חוק שמחזק את רשות ההגבלים העסקיים מול התאגידים והמונופולים הגדולים.
  • התנגדנו למינויים שמשקפים את החיבור בין ההון לשלטון ואת תופעת "הדלתות המסתובבות" בין שירות המדינה למגזר הפרטי.
 

 

  • עיגון ההמלצות של ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא ההלוואות שניתנו לטייקונים ("ועדת פישמן").
  • הארכת תקופת הצינון במעבר משירות המדינה לבין העבודה במגזר הפרטי.
    חיזוק ההגנה על חושפי שחיתויות.
  • תיקון פרצות בחוק הריכוזיות, המנוצלות על-ידי הטייקונים כדי לשמר את הפירמידות במשק, שמגבירות את יוקר המחיה ואת הפגיעה בכספי הפנסיות של הציבור.

ועדת פישמן:

  1. מכתב ליו״ר ועדת הכספים – בקשה לחקר התנהלות הבנקים והפיקוח על הבנקים בפרשת ההלוואות לפישמן ודנקנר (ינואר 2017)
  2. מכתב למפקחת על הבנקים – התנגדותנו להסדר החוב של אליעזר פישמן (יוני 2017) 
  3. דברים שאמרה לינור בדיון בכנסת בנושא התנגדותנו להסדר החוב של פישמן (יוני 2017) 
  4. כתבה ב"דה מרקר" על המחאה שהובלנו לביטול הסדר החוב של פישמן (יוני 2017
  5. מכתב לחברי ועדת פישמן (נובמבר 2017)
  6. סרטון שהכנו על מה זו ועדת פישמן (דצמבר 2018)
  7. מכתב לחברי ועדת פישמן – עמדת הארגונים החברתיים – הצעות למסקנות ולצעדי תיקון נדרשים (דצמבר 2018)
  8. מכתב לממונה על ההגבלים העסקיים – בקשה להכריז על הבנקים כקבוצת ריכוז (דצמבר 2018)
  9. טור דעה של לינור ב"דה מרקר" על ועדת פישמן (דצמבר 2018)
  10. דברים שאמרה לינור בדיון בו פורסמו המלצות הוועדה (אפריל 2019)

התנגדותנו למינוי עו"ד ד"ר יורם טורבוביץ' לדירקטור בבנק לאומי:

  1. מכתב ליו"ר הוועדה למינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים (מאי 2018)
  2. טור דעה של לינור ב"דה מרקר" – למה אסור למנות את יורם טורבוביץ' ליו"ר בנק לאומי (מאי 2018)
  3. מכתב למנהלי הגופים המוסדיים (ספטמבר 2018)
  4. מכתב לבעלי המניות האמריקאים (ספטמבר 2018)
  5. כתבה ב"גלובס" על ההצלחה שלנו לסכל את המינוי (אוקטובר 2018)

ההתנגדות שלנו לניצול פרצות בחוק הריכוזיות על-ידי אדוארדו אלשטיין:

  1. מכתב לשרת המשפטים, שר האוצר ויו"ר ועדת הכספים (אוגוסט 2017)
  2. מכתב למנהלי הגופים המוסדיים (ספטמבר 2017)
  3. כתבה בחדשות 10 על המאבק שלנו נגד המזימות של אי.די.בי לחמוק מחוק הריכוזיות (אוקטובר 2017)
  4. כתבה ב"דה מרקר" על פנייתנו לקיים בנושא דיון חירום בכנסת (נובמבר 2017)
  5. סרטון של לינור על ניצול הפרצות בחוק הריכוזיות על-ידי אלשטיין ועל כוונתנו לתקן את החוק (פברואר 2018)
  6. טור דעה של לינור ב"דה מרקר" על הצורך לסגור את הפרצות בחוק הריכוזיות (יוני 2018)

צינון רשות ניירות ערך:
כתבה על הצעת החוק שלנו לקצר את הצינון של עובדי רשות ניירות ערך (יולי 2017)

תיקון לחוק ההגבלים העסקיים:

  1. מכתב לרשות ההגבלים – הערותינו לתזכיר חוק ההגבלים העסקיים (יולי 2017)
  2. דברים שאמרה לינור בדיון בכנסת בנוגע לשינוי ההגדרה של "מונופול" (אוקטובר 2018)
  3. דברים שאמרה לינור בדיון בכנסת על התנגדותנו להפחתת רף הענישה הפלילי במונופולים (דצמבר 2018)
  4. תגובתנו לטיוטת גילוי דעת בנושא הרחבת ההגדרה של מונופול (מרץ 2019)
  5. תגובתנו לטיוטת גילוי דעת בנושא אופן הטלת קנסות על גופים שמפרים את החוק (אפריל 2019)

ההתנגדות שלנו להורדת האגרה בתביעות ייצוגיות

  1. דברים שאמרה מרב בדיון בכנסת (נובמבר 2017)
  2. ראיון של מרב בחדשות הלילה של ערוץ 2 על הנושא (נובמבר 2017)

ההתנגדות שלנו לכך שנוני מוזס ישתמש בכספי הפנסיה שלנו כדי לקנות עוד מניות בקבוצת "ידיעות אחרונות":

  1. מכתב ששלחנו בנושא למפקחת על הבנקים (ינואר 2019)
  2. מכתב ששלחנו לגופים שמנהלים את כספי הפנסיות שלנו בדרישה שלא יממנו את העסקה (מרץ 2019)
  3. סרטון של לינור בנושא (מרץ 2019)

סיכול המינוי של ראש הרשות להגנת הפרטיות לתפקיד מנכ"ל איגוד הבנקים:

  1. כתבה ב"דה מרקר" על הפניות שלנו למנכ"לית משרד המשפטים ולוועדה שאישרה את קיצור הצינון על כך שהקיצור נעשה בניגוד לנהלים (ינואר 2019)
  2. מכתב ששלחנו לנציבות שירות המדינה וליועץ המשפטי לממשלה על כשלים נוספים שמצאנו במינוי (ינואר 2019)
  3. כתבה ב"דה מרקר" על כך שבעקבות הפעילות שלנו קיצור הצינון נבדק (פברואר 2019)
  4. סרטון של נועה על הכשלים שמצאנו במינוי (פברואר 2019)
  5. כתבה ב"דה מרקר" על כך שהמינוי בוטל סופית (אפריל 2019)
  6. טור דעה של נועה ב"גלובס" על הכשלים במינוי של אלון בכר והצורך בתיקון רחב יותר בנושא קיצור הצינון (אפריל 2019)

ההכרזה על סימנס וקבוצת חברות נוספות כקרטל:

  1. פנייתנו לרשות התחרות בדרישה שלא יבטלו את הקביעה שמדובר בקרטל (פברואר 2019)

פנייתינו ליועמ"ש לפתוח בבדיקה בפרשת "בלאק קיוב" וכי"ל

  1. בקשה מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בבדיקה לאור תחקיר ״עובדה״ על חברת ״בלאק קיוב״

🏭 הגדלת חלקו של הציבור במשאבי הטבע

המונופולים שמפיקים את אוצרות הטבע – מונופול הגז וחברת כימיקלים לישראל (כי"ל), שמפעילה את מפעלי ים המלח –*מרוויחים סכומי עתק* על חשבונו של הציבור. משאבי הטבע שייכים לכולנו, אך למרות הרווחים העצומים של החברות הללו – *הרווח של הציבור נמוך* מאוד, והוא מפסיד גם בגלל התמלוגים והמיסים הנמוכים שמשלמים המונופולים הללו וגם בגלל מחיר הגז הגבוה שמוביל למחיר חשמל גבוה, שמשפיע בתורו על הכיס של כולנו. בשנים הקרובות, צפויים שינויים בהסכמים מול המונופולים העוצמתיים האלה: סיום הזיכיון על ים המלח ופתיחת ההסכם בין חברת החשמל למונופול הגז. על כן, *זה הזמן לפעול*. במסגרת נושא זה אנו נאבקים מול המונופולים הללו והלובי העוצמתי שהם מפעילים בכנסת ובמשרדי הממשלה במטרה להביא להגדלת הרווחים שמגיעים לציבור ממשאבי הטבע.

  • סייענו להעביר את מסקנות ועדת ששינסקי 2, המגדילות בצורה משמעותית את התמלוגים שהציבור מקבל ממשאבי ים המלח.
  • הפחתת מחיר הגז ובעקבות זאת הוזלת מחיר החשמל – נושא שנבחר לאחרונה על-ידי חברי וחברות הלובי.
  • הופענו מול הצוות הממשלתי הנערך לחידוש הזיכיון בים המלח בשנת 2030 והצענו להם מודל אלטרנטיבי לזיכיון, שישמור על ים המלח ויוודא כי הציבור מקבל את חלקו במשאבים. נמשיך לנסות לקדמו מול הממשלה הבאה.
  • דרשנו שכל חוקי המס יחולו על כל מתקני הגז שמעבר למים הטריטוריאליים של המדינה, כדי לוודא שחברות הגז ישלמו ולא יבצעו "תעלולי מס".

עסקת EMG:
1. ערר על אישור מיזוג EMG בתנאים
2. חוות הדעת של ד"ר שלומי פריזט בנוגע להשפעות תחרותיות של EMED ו EMG

ששינסקי 2:
1. נייר עמדה לחברי ועדת הכספים על הצעת החוק (אוקטובר 2015)
2. כתבות על תלונה שהגישו נגדנו כי"ל לאחר שחשפנו את מסע הלחצים שהפעילה החברה על ח"כים (כלכליסט)
3. כתבה על אישור מסקנות ועדת ששינסקי 2 בכנסת (נובמבר 2015)
4. בקשת חופש מידע שהגשנו למשרד האוצר בנושא גובה התמלוגים ששילמה כי"ל (מרץ 2019)
5. פנייה שלנו לרשות המסים בדרישה לבדוק את ההתנהלות של כי"ל ולוודא שהיא משלמת מס על-פי חוק (מרץ 2019)

זיכיון ים המלח:
1. העמדה שהגשנו לצוות לעניין פעולות הממשלה הנדרשות לקראת תום תקופת זיכיון ים המלח (יוני 2018)
2. סרטון שהכנו על הזיכיון העתידי על ים המלח ובו מוצגת עמדתנו (יולי 2018)

הצעת חוק האזורים הימיים:

מכתב לגורמים הרלבנטיים בנושא הצעת חוק האזורים הימיים (נובמבר 2018)

גז:
1. מכתב לרשות התחרות בנושא התנגדותנו לרכישת צינור הגז בין ישראל למצרים על-ידי שותפות תמר (מרץ 2019)
2. כתבה שפורסמה בגלובס על המכתב ששלחנו לרשות התחרות (מרץ 2019)
3. מסמך ששלחנו למפלגות השונות ובו תכנית פעולה פרקטית להחזרת מונופול הגז לשולחן המשא ומתן כאשר הפעם המדינה נמצאת בעמדת כוח (מרץ 2019)
4
פניה לממונה על התחרות עו"ד מיכל הלפרין, בנוגע לעסקת רכישת צינור הגז המצרי של חברת EMG בידי מונופול הגז

📈 חיזוק כוחו של הציבור מול חברות הפנסיה והביטוח

חברות הביטוח וקרנות הפנסיה הן מהגופים הפיננסיים המשפיעים ביותר במשק – כיום הן מנהלות כ-1.6 טריליון ₪, והסכום הזה גדל בקצב של מאה מיליארד ₪ בשנה. עבור רובנו, הפנסיה היא החיסכון הכי גדול והכי חשוב שיהיה לנו בחיים. אנחנו משלמים מדי חודש לחברות הביטוח עליה ועל ביטוחים רבים נוספים, ומצפים שבעת הצורך – נוכל לממש את זכותנו ולקבל את הכספים המגיעים לנו. במסגרת נושא זה אנו מקדמים נושאים מגוונים בתחום ההגנה על החיסכון הפנסיוני, הגברת השקיפות בפעילות חברות הביטוח והפיקוח עליהן, ודאגה לאינטרס של האזרח בהתנהלות מולן ומול הלובי החזק שלהן בקרב מקבלי ההחלטות בכנסת ובממשלה.

  • נאבקנו על מנת להקים את מוסד בוררות ביטוח, שיחזק את כוחו של האזרח מול חברות הביטוח. במוסד יהיו בוררים מקצועיים שיכריעו במחלוקות בין חברות הביטוח למבוטחים תוך זמן קצר ובלי צורך בעורכי דין. נמשיך לקדם את הנושא בכנסת הבאה.
  • פנינו לממונה על הביטוח* בעקבות ההתנהלות הבעייתית של בעל השליטה בחברת מגדל.
  • הרחבת הפיקוח והבקרה על הגופים המוסדיים המנהלים את הפנסיות שלנו וקביעת כללים המונעים מהפנסיות שלנו להיות מושקעות בעסקאות שהסיכון בהן גבוה או בעסקאות שיש בהן ניגודי עניינים.
  • פישוט הפוליסות כך שהלקוח יידע בדיוק על מה הוא משלם, לא ישלם לחינם ויוכל להשוות בקלות בין פוליסות של חברות שונות על מנת להגביר את התחרות.
  • מאבק בדמי הניהול הכפולים* המוסתרים בפנסיות ללא ידיעת החוסכים.
  • הפסקת ניגוד העניינים בין סוכני הביטוח והסוכנים הפנסיוניים לבין המבוטחים.
  1. דברים שאמרה נועה בדיון בכנסת בנושא הנהלים של משרד האוצר ונציבות שירות המדינה לעבודה עם לוביסטים (דצמבר 2018)להרחבה
    עובדים שמשלמים את דמי הניהול המקסימליים
  2. סרטון של מרב בעקבות דיון שנערך בכנסת על דמי הניהול המקסימליים שחלק מהחוסכים לפנסיה משלמים (מאי 2018)דמי ניהול חיצוניים:
  3. מכתב לחברי ועדת הכספים – התייחסות לתקנות דמי ניהול השקעות חיצוניים (מאי 2018)
  4. דברים שאמרה מרב בדיון בכנסת בנושא דמי ניהול חיצוניים (מאי 2018)מוסד בוררות חובה:
  5. מכתב לממונה על שוק ההון והביטוח – הצעה לשיתוף פעולה בנושא הקמת מוסד לבוררות חובה בתביעות ביטוח (אוקטובר 2017)
  6. סרטון של לינור על הצורך במוסד בוררות ביטוח (דצמבר 2017)
  7. ראיון עם לינור בתכנית "סדר יום" ברשת ב' על מוסד בוררות ביטוח בעקבות המתקפה של יו"ר לשכת עוה"ד אפי נווה נגד המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר (אפריל 2018)
  8. מכתב לחברי לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בנושא התעמרות חברות הביטוח במבוטחים והעובדה שמוסד בוררות ביטוח יהווה פתרון לבעיה (נובמבר 2018)התפטרותו של יו"ר מגדל בטענה שהוא לא יכול לערוב לכספי המבוטחים:
  9. סרטון של לינור בנושא (ינואר 2019)הרכב הדירקטוריון של חברות הפנסיה והביטוח
  10. התגובה שלנו לטיוטת נוהל של רשות שוק ההון שמסדיר את הרכב הדירקטוריון של חברות הפנסיה והביטוח 
  11. סרטון של לינור בנושא (יוני 2018)

עוד נושאים:

  1. תגובתנו לטיוטה בנושא האפשרות לשתף פעולה בין גופים מוסדיים, שלא בתחום התחרות (אפריל 2019)

🔍הגברת השקיפות

ידע הוא כוח. ככל שלאזרחים ולארגונים חברתיים יהיה יותר ידע על מה שקורה במסדרונות השלטון – ניתן יהיה לבצע בקרה אפקטיבית יותר. במסגרת נושא זה, אנו מקדמים יוזמות והליכי חקיקה שמטרתם לשתף את הציבור במתרחש בכנסת, במשרדי הממשלה ובחברות הגדולות.

  • העברנו חוק המטיל *נורמות שקיפות מחמירות על הלוביסטים* ומחייב אותם, בין היתר, להירשם בפרוטוקול של כל דיון בוועדות הכנסת ולהצהיר איזו חברה הם מייצגים.

  • העברנו את חוק הפקסים, שמחייב משרדי ממשלה וגופים ציבוריים לתקשר איתנו במייל (ולא בפקס!) ולפרסם טלפונים ומיילים של היחידות השונות.

  • הסדרת הפעילות של לוביסטים במשרדי הממשלה וברשויות המקומיות (כיום החוק מסדיר את פעילותם רק בכנסת).
  • פרסום אופן ההצבעה של חברי הכנסת בוועדות הכנסת (כיום מפורסם כמה ח"כים הצביעו בעד וכמה נגד, אך לא מפורסם איך הצביע כל ח"כ.
  • תיקון חקיקה הקובע כי הרשות להגנת הצרכן תפקח על החוזים הארוכים והמסובכים של החברות הגדולות במשק, כך שיהיה גוף שבודק האם החוזים הללו פוגעים בצרכנים.
  • רחבת חוק הפקסים לבנקים ולחברות הביטוח.
  • תיקון חוק חופש המידע כך שיהיה יותר אפקטיבי.
  • פיקוח על הצהרות ההון של חברי הכנסת.
  • חיוב חברות ציבוריות (הנסחרות בבורסה) לפרסם שכר חציוני ושכר בחלוקה מגדרית.
  • הטלת פיקוח על אגודות עות'מאניות*– בישראל יש אלפי גופים שקמו לפני חוק העמותות (כמו הסתדרות העובדים, התאחדות המלונות, ההסתדרות הרפואית ועוד) שאינם כפופים לחובת דיווח ושקיפות (כמו פרסום פרוטוקולים של ישיבות והצגת דו"חות שנתיים).

חוק הלוביסטים
1. ראיון של לינור בתכנית "הצינור" בעקבות הגשת הצעת החוק (דצמבר 2015)
2. החוק שעבר
3. ראיון של לינור בתכנית "סדר יום" עם כניסת החוק לתוקף (פברואר 2016)

    חוק המאכערים
    1. דיווח בחדשות 2 בעקבות הגשת הצעת החוק (דצמבר 2015)
    2. ראיון של לינור בתכנית "הצינור" בעקבות הגשת הצעת החוק (ינואר 2016)
    3. דברים שאמרה לינור בדיון בכנסת בנושא תופעת המאכערים (אפריל 2018)
    4. טור דעה של לינור ב"דה מרקר" על חוק המאכערים (מאי 2018)
    5. מכתב למשרד האוצר – תכנית עשרת הצעדים לפיקוח והגברת השקיפות על לוביסטים במשרד האוצר (יוני 2018)
    6. דברים שאמרה נועה בדיון בכנסת בנושא הנהלים של משרד האוצר ונציבות שירות המדינה לעבודה עם לוביסטים (דצמבר 2018)

    מסכי מגע:
    1. ראיון של לינור בתכנית "הצינור" על פיילוט הצבעה אלקטרונית בוועדת הכנסת (אוקטובר 2015) 
    2. פנייה שלנו למנכ"ל הכנסת (פברואר 2017)
    3. פוסט על הפיילוט שיחל מהכנסת ה-21 בוועדת חוקה (פברואר 2019)

    חוק ממשל זמין:
    1. סרטון של לינור על הצעת החוק, לאחר שהיא אושרה לקריאה ראשונה (פברואר 2018)
    2. דיווח על כך שהחוק עבר – בתכנית הבוקר של גלי צה"ל
    3. ראיון שללינור יחד עם ח"כ שרן השכל בתכנית "יהיה בסדר" בגלי צה"ל (יולי 2018)

    שקיפות באגודות עות'מאניות

    תגובתנו לתקנות שמחילות נורמות של שקיפות על אגודות עות'מאניות (מרץ 2019) 

    💊מלחמה בלוביסטים שפוגעים בבריאות שלנו

    חברות המזון והתרופות מפעילות לובי חזק ואפקטיבי בקרב מקבלי ההחלטות כדי לקדם את המוצרים שלהן. חברות המזון הצליחו לדחות את מועד יישום החוק שיסמן מוצרים עתירים בסוכר, מלח ושומן רווי לשנת 2020 ומתנגדות במקרים רבים להורדת מחירים של מוצרים בריאים יותר. גם חברות התרופות מבצעות עבודת לובי מול הרופאים, כדי שימליצו דווקא על המוצרים שלהן. פעמים רבות *הבריאות שלנו מופקרת משיקולי רווח של גורמים עסקיים*, והמטרה שלנו היא שבפעם הראשונה יהיה לובי ציבורי אפקטיבי שיפעל נגד הלוביסטים של חברות המזון והתרופות.

    • *ניצחנו בבג"ץ* בעתירה שהגישו חברות התרופות בעניין חוזר מנכ"ל משרד הבריאות הנוגע לקשר בין חברות התרופות לבין הרופאים.

    • מעקב אחרי כניסתה לתוקף של *הרפורמה לסימון מוצרי מזון המזיקים לבריאות* (סימון אדום על מוצרים עם כמות לא מומלצת של סוכר, מלח או שומן רווי).
    • הגבלת הפרסום* של מוצרי מזון מזיק.
    • הסטת פיקוח המחירים שמוטל על מוצרי מזון מסוימים *למוצרים בריאים* (למשל, פיקוח על לחם מלא במקום על לחם לבן).
    • הסדרת הקשר בין חברי *ועדת סל התרופות* לבין לוביסטים.
    • הסדרת ה*שימוש בחומרי הדברה בחקלאות* – ישראל היא בין המדינות המובילות בשימוש בחומרי הדברה בחקלאות, כולל שימוש בחומרים שבאירופה נחשבים לרעילים.

    🏗 מלחמה בשחיתות ברשויות המקומיות

    לרשויות המקומיות יש השפעה עצומה על התושבים הנמצאים בשטחן, וניתן לטעון שההשפעה הזו גדולה יותר מזו של הממשלה. למרות זאת (ואולי בגלל זאת), בחלק מהרשויות המקומיות ישנן פרשיות שחיתות, הבאות לידי ביטוי בכתבי אישום. בעשור האחרון הורשעו 15 ראשי ערים בעבירות שחיתות, כאשר התחום בו קיים פוטנציאל השחיתות המרכזי הוא תכנון ובנייה. חשוב לציין כי מדובר בתחום בו יש קושי פוליטי להגיע להסכמו

    • הגשנו הצעת חוק המחייבת ראשי רשויות מקומיות הנוטלים הלוואה לעגן זאת בהסכם בכתב ולא בעל-פה.

    • קידום מודל שיגביר את השקיפות בוועדות התכנון והבנייה ויצמצם את ניגודי העניינים של חברי הוועדה.

    • הסדרת המינויים ברשויות המקומיות כך שאנשים ייבחרו על-פי התאמתם המקצועית לתפקיד ולא לפי הקשרים שלהם.

    • חיזוק כוחם של חברי מועצה, כדי שהפיקוח שלהם על התנהלות המועצה יהיה יותר אפקטיבי.

    • הגברת האכיפה של חוק חופש המידע ברשויות המקומיות.

    💳 פתיחת שוק הבנקאות לתחרות

    ב-50 השנים האחרונות לא קם בנק חדש בישראל. שוק הבנקאות הוא ריכוזי מאוד, כאשר בנק הפועלים ובנק לאומי שולטים בכ-60% מהשוק. כמו בתחומים אחרים, פתיחת שוק הבנקאות לתחרות צפויה להוזיל את המחירים והעמלות, לאפשר לנו לעבור בקלות בין הבנקים השונים ולהיטיב את היחס שאנחנו, הלקוחות, מקבלים. הדרך לפתיחת השוק לתחרות היא הכנסת שחקנים נוספים – בין אם מדובר בבנקים חדשים או בגופים חוץ-בנקאיים (כמו בנקים קואופרטיביים, פלטפורמות המאפשרות הלוואות בין אנשים פרטיים או חברות טכנולוגיה פיננסית).

    • סייענו להעברת הרפורמה בבנקים שתקל על פתיחת בנקים חדשים והרפורמה ל'מעבר בנק בלחיצת כפתור' שעתידה להיכנס לתוקף.

    • סייענו להעברת הרפורמה בבנקים שאמורה להקל על פתיחת בנקים חדשים, והכנסנו לתוכה סעיפים רבים המקדמים את האינטרס הציבורי על פני האינטרסים של הבנקים.

    • סייענו בהעברת הרפורמה למעבר בנק בלחיצת כפתור, שתיכנס לתוקף עוד כשנתיים. הרפורמה תגביר את התחרות בין הבנקים ותגרום להם להציע לנו תנאים טובים יותר.

    • סייענו בהעברת חוק להקלת החסמים על הקמת בנקים קואופרטיביים.

    • סייענו בהעברת חוק שמסדיר את פעולתן של פלטפורמות למתן הלוואות בין אנשים פרטיים, ובכך מקטין את התלות בבנקים.

    • יישום מלא של הרפורמה בבנקים שהיינו שותפים בהעברתה בכנסת, אבל סעיפים רבים בה עדיין לא מיושמים.

    • הגשנו הצעת חוק להארכת חובת הצינון של המפקח על הבנקים, לפני שעובר לעבוד עבור הבנקים עליהם פיקח.

    • הגבלת העמלות המופקעות בכספומטים – העמלה שגובים כספומטים פרטיים אינה מפוקחת וגבוהה בהרבה מזו שגובה הבנק.

    צינון המפקח על הבנקים:
    1. פוסט על כך שכמעט כל המפקחים על הבנקים עברו לעבוד בבנקים לאחר סיום תפקידם (ינואר 2016)
    2. כתבות בעקבות הגשת הצעת החוק  (פברואר 2016) – כלכליסט ודה מרקר
    3. ראיון של לינור בתכנית "לילה כלכלי" בעקבות הגשת הצעת החוק (פברואר 2016)

      הרפורמה בבנקאות:
      1. ההופעה של לינור מול ועדת שטרום (פברואר 2016)
      2. הערותינו לתזכיר החוק (יולי 2016)
      3. מכתב לחברי ועדת הרפורמות – פערים בין דוח הוועדה לבין תזכיר החוק (ספטמבר 2016)
      4. דברים שאמרה לינור בדיון בכנסת בנושא מועד הכניסה לתוקף של אחד הסעיפים ברפורמה (נובמבר 2016)
      5. מכתב תודה מדרור שטרום (מרץ 2017)
      6. דברים שאמרה לינור בדיון בכנסת בנושא אי-יישום הרפורמה בבנקאות (יולי 2017)
      7. דברים שאמרה לינור בדיון מעקב בכנסת אחר יישום הרפורמה (מאי 2018)
      8. מכתב בנוגע מערכת העברת כספים בין בנקים (יוני 2019)

      P2P:
      1. נייר עמדה לחברי ועדת הרפורמות (מאי 2017)
      2. דברים שאמרה לינור בדיון בכנסת על הצעות שלדעתנו יש להכניס לנוסח החוק (יוני 2017)
      3. דברים שאמרה לינור בדיון בכנסת על קשיים ביישום החוק (פברואר 2018)

      עמלה צולבת:
      1. נייר עמדה למפקחת על הבנקים בנושא גובה העמלה הצולבת (מאי 2017)
      2. עמדת קואליציית הארגונים החברתיים בפני בנק ישראל לעניין העמלה הצולבת (ינואר 2018)
      3
      סרטון של לינור על איך חסכנו לציבור 300 מיליון ₪ (פברואר 2018)

      מעבר בנק בלחיצת כפתור:
      1. סרטון של לינור בנושא (ינואר 2018)
      2. ויכוח של לינור בדיון בכנסת עם עו"ד שמייצגת את בנק הפועלים שביקשה לדחות את יישום החוק (פברואר 2018)

      קריאה להשית אחריות על בכירי בנק מזרחי-טפחות לאור תוצאות חקירת הבנק בארה"ב:
      1. מכתב ששלחנו בנושא למפקחת על הבנקים (מרץ 2019)
      2. ראיון של לינור לערוץ הכנסת בנושא (מרץ 2019) 

      📊 מיסוי הוגן

      שיעור המס המוטל על תאגידי הענק הוא נמוך מאוד, ובמקרים מסוימים אף לא מותנה בתועלת של החברות הללו למשק הישראלי. כתוצאה מכך, הכסף שהיה יכול לשמש את הממשלה להרחבת השירותים החברתיים נשאר בכיסם של התאגידים הגדולים ונטל המס מכביד על הציבור. במסגרת נושא זה אנו מקדמים מהלכי חקיקה שיאזנו מעט את התמונה הזו.

      • סייענו להעברת הרפורמה בבנקים שתקל על פתיחת בנקים חדשים והרפורמה ל'מעבר בנק בלחיצת כפתור' שעתידה להיכנס לתוקף.

      • סייענו להעברת הרפורמה בבנקים שאמורה להקל על פתיחת בנקים חדשים, והכנסנו לתוכה סעיפים רבים המקדמים את האינטרס הציבורי על פני האינטרסים של הבנקים.

      • סייענו בהעברת הרפורמה למעבר בנק בלחיצת כפתור, שתיכנס לתוקף עוד כשנתיים. הרפורמה תגביר את התחרות בין הבנקים ותגרום להם להציע לנו תנאים טובים יותר.

      • סייענו בהעברת חוק להקלת החסמים על הקמת בנקים קואופרטיביים.

      • סייענו בהעברת חוק שמסדיר את פעולתן של פלטפורמות למתן הלוואות בין אנשים פרטיים, ובכך מקטין את התלות בבנקים.

      • מיסוי הפעילות המקומית של תאגידי ענק בינלאומיים כמו גוגל ופייסבוק.

      • התניית הפטור ממס שניתן לקרנות הון זרות *בתרומה שלהן למשק.

      • ביטול הפטור הגורף ממס ומדיווח שניתן לעולים חדשים ולתושבים חוזרים, שהופך את ישראל למקלט מס

      📝 הסדרי העסקה המותאמים לשוק העבודה החדש

      העשורים האחרונים מתאפיינים בשינויים מרחיקי-לכת בתחומים רבים, אבל יום העבודה שלנו עדיין נראה פחות או יותר אותו הדבר – רובנו מבלים 8 שעות מדי יום, כשליש מהחיים שלנו, במקום העבודה. מבנה שעות העבודה הקשיח הזה מקשה על השאיפה של רובנו לאיזון נכון יותר בין העבודה לבין החיים האישיים שלנו, וגם כשאנחנו חוזרים הביתה אנחנו ממשיכים לעבוד דרך המיילים והווטסאפ. במסגרת נושא זה אנו מנסים לשפר את האיזון הזה באמצעות פתרונות פרקטיים (ולא "הצהרות חוק" שאין להן היתכנות כמו קיצור שבוע העבודה).

      • על מה אנחנו עובדים? (חשוב לציין שעד כה התקשינו לקדם את הנושא בגלל חוסר הסכמה בין ארגוני העובדים לבין ארגוני המעסיקים)

      • שעון נוכחות גמיש – מתן גמישות לעובד/ת במספר שעות העבודה בכל יום, כך שיום עבודה אחד יהיה יום עבודה ארוך, ויום עבודה אחר יהיה קצר יותר (ללא שינוי במספר שעות העבודה השבועיות).

      • קידום החלטת ממשלה בעניין חשיבות האיזון בין חיים אישיים לעבודה (תהיה רלבנטית לעובדי המדינה בלבד).