איך אפליקציית התשלומים החינמית 'ביט' הולכת לעלות לנו ביוקר

לפני 4 שנים עברה בעזרתנו הרפורמה להגברת התחרות בשוק הבנקאות, במסגרתה הבנקים נאלצו להיפרד מחברות כרטיסי האשראי שלהן כדי להגביר את התחרות בתחום. אמנם כבר התרגלנו לכל התרגילים, המזימות וניסיונות הדחיה והעקיפה מצידם של הבנקים, אבל הפעם מגיע להם שאפו גדול על היצירתיות והחוצפה. בדומה לניהול רומן מחוץ לנישואין *עם אשתך*, בנק הפועלים המציא לעצמו דרך ייחודית למתן 'אשראי חוץ בנקאי' *מבנק*. דרך אפליקציית 'ביט'.

אחרי שבנק הפועלים הצליח לגרום ללמעלה מ-2 מיליון ישראלים להוריד את אפליקציית התשלומים החינמית 'ביט', תוך מימון פעילותה ברבע מיליארד ₪, כעת הוא מנסה 'לפדות את הצ'ק' ולהשתמש בלקוחות 'ביט' כדי לחזור בדלת האחורית לשוק האשראי החוץ בנקאי ממנו גורש. כך הוא מנצל את כוחו המונופוליסטי כדי לסכל את פוטנציאל התחרות בשוק הבנקאות. "ביט" תישאר לכאורה חינמית, אבל את המחיר נשלם כולנו בדרך עקיפה בדמי כרטיס, בעמלות שונות ובריביות באשראי.

החוק אוסר מפורשות על בנקים להגדיל את סך מסגרות כרטיסי האשראי שהם מספקים ללקוחותיהם. כדי לעקוף את האיסור הזה, בנק הפועלים מתחיל לספק מסגרות אשראי ללקוחות 'ביט' שאין להם חשבון בבנק הפועלים ולכן, לשיטתו, הם לא הלקוחות שלו. זו המצאה של מושגים חדשים שמרוקנים את החוק מתוכן, ופעולות שנעשות בניגוד לכוונת המחוקק. זה שיא חדש, התחכמות שצריכה להידחות על הסף.

פנינו למפקח על הבנקים ואנו עובדים מול שאר הרגולטורים הרלוונטיים כדי לעצור את המהלך השערורייתי הזה.

רוצים לעזור לנו לפתוח את שוק הבנקאות לתחרות? הצטרפו עכשיו ללובי הציבורי: https://bit.ly/3ikXCBK

#הוןשלטון #תחרות_בבנקים

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן