איך דואגים ש״שלטון מנהלים״ לא יאכל לנו את כספי הפנסיות

בשנים האחרונות יותר ויותר מכספי הפנסיה שלנו מושקעים בחברות ציבוריות מסוג חדש, חברות שאין להן 'בעל בית' אחד. אין טייקון המחזיק נתח גדול מהחברה, אלא הבעלות מתחלקת בין משקיעים רבים, ככה שאין להם אפשרות להשפיע לבדם על החברה. כך יוצא שהכוח נמצא אצל המנהלים, שיכולים לעשות כרצונם, והחוק שאמור להגן על בעלי המניות (גופי הפנסיות המשקיעים בחברה את כספי הציבור) לא בנוי להתמודדות עם החברות החדשות הללו.

מצב בו מנהל מחליט לפרגן לעצמו בשכר מופקע, ממנה את החברים ובן הדוד לתפקידים בכירים, או פשוט מנצל את משאבי החברה, הוא סכנה ריאלית לבעלי המניות, שהם ברובם גופי הפנסיה. לאחרונה משרד המשפטים החליט לבצע שינויים בחוק. כדי לוודא שהמגמה החיובית של ביזור המניות לא מובילה לכשלים חדשים ולוודא שהאינטרס של ציבור החוסכים לפנסיה נשמר, הגבנו יחד עם "צדק פיננסי" לתזכיר החוק שפורסם ודרשנו להחיל על חברות ללא גרעין שליטה את הסעיפים הבאים:

– לחייב רוב של 'דירקטורים בלתי תלויים', כלומר שאלה שאמורים לדאוג לאינטרס של בעלי המניות, לא יהיו 'חברים של' ולא יהיו תלויים באף אחד אחר בחברה.
– להקים ועדת מינויים של בעלי המניות, ובכך להקל על בעלי המניות להציע מועמדים מטעמם לתפקידי הדירקטוריון.
– הגברת המעורבות של דירקטורים בעלי מומחיות פיננסית בפיקוח על החברה, כדי לוודא שאין בעיות בהתנהלות החברה או בדיווחים שלה למשקיעים.
– איסור על כהונה במקביל כיו"ר דירקטוריון וכמנכ"ל, כדי למנוע מצב בו אדם אחד שולט שני התפקידים הבכירים בחברה ובעצם שולט בחברה.
ועוד…

גם כשהשוק משתנה, אנחנו פועלים מול כל הגורמים הרלוונטיים כדי לוודא שהאינטרס של הציבור נשמר.

עזרו לנו להמשיך לפעול למען האינטרס הציבורי – הצטרפו עכשיו: https://bit.ly/3hR35Ce

#הוןשלטוןפנסיה

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן