"אין תחרות – אני בעלים בשני המאגרים… מי מצפה שאני אתחרה בעצמי על הגז שלי?"

את המשפט הזה אמר צבי אגמון, עורך דין הצמרת המייצג את מונופול הגז בבית המשפט, לפי העדויות שנחשפו הבוקר בדה מרקר. מה שנקרא, יצא המרצע מן השק.

למרות שמבחינתו של עו״ד אגמון היעדרה של התחרות היא כביכול מובנת מאליה, שחקנים בשוק הגז, כולל רגולטורים, טענו בחודשים האחרונים כי מתפתחת תחרות בין מאגרי הגז הטבעי שמביאה לירידת מחירים. חלקם אפילו ניסו לטעון שזו הוכחה משמחת ליעילות החלטות הממשלה בשוק הגז.

בתחילת 2019 חברת החשמל פרסמה מכרז לרכישת גז, שבו הגישו הצעות תמר ולווייתן. חברת החשמל חשפה כי במסגרת המכרז הציעו שני המאגרים שתי הצעות מחיר נפרדות רק כביכול. נציג חברת חשמל אמר לעו״ד אגמון בדיון "אם זאת התשובה (שאין תחרות), אז אני מאוד מופתע על ההליך שנמשך ביננו כמעט שנה לגבי התחרות. למה לא אמרת לי? כשניהלת את המשא ומתן על מסמכי התחרות ועמדת על כך שהמחיר הוא זה שיקבע. נתת להבין שתהיה תחרות. אחרת במה שיחקנו כאן? בלשון הנוער- זה בישראבלוף?".

הישראבלוף הזה מיתרגם ישירות לעלויות עודפות של מאות מיליוני שקלים בשנה בתעריף החשמל שכולנו משלמים.

ולמה הסיפור הזה רלבנטי פי כמה דווקא עכשיו? כי רשות התחרות צריכה להכריע ממש בקרוב האם לאשר לתשובה ומונופול הגז לקנות את השליטה בצינור הגז היחיד המחבר בין ישראל ומצרים. אותו צינור, שכאשר זרם בו גז, מחיר הגז בישראל היה 3 דולר ולא 6 כפי שמשלמת היום חברת החשמל למאגר תמר.

אנחנו פועלים מול רשות התחרות כדי לעצור את העסקה הזו, שרק תפגע עוד יותר ב"תחרות", שכפי שהודה עו״ד אגמון בבית המשפט, לא באמת קיימת.

אם תהיתם מי מייצג את הצד השני, מונופול הגז, מולנו? נכון. אותו עו"ד אגמון.

רשות התחרות – אם זה עוד לא היה מספיק ברור עד כה, אסור לאשר את העסקה.

לובי 99 הוא כרגע הגורם היחיד הנלחם בעסקת הגז שתהיה בכייה לדורות. להם יש עורכי דין צמרת, לנו יש אתכם. הצטרפו עכשיו ללובי הציבורי: https://bit.ly/2LGEDmX

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן