איפה אסם ויונילוור עושות עלינו קופה?

אם נדמה לכם שדגני הבוקר שאתם קונים יקרים להחריד – אתם לא טועים. מדובר באחד ממוצרי הצריכה הבסיסיים, שהוא למעשה ארוחת הבוקר של ילדים רבים בישראל. כיוון שאותם מותגים של דגני בוקר קיימים ברחבי העולם, קל מאוד להשוות מחירים ולהוכיח שפה, עושים עלינו קופה.

חברת המזון נסטלה, ששולטת ב"אסם", מרוויחה הרבה יותר על מכירת דגני בוקר בישראל מאשר בחו"ל: דגני פיטנס שעולים 19.90 ₪ ברשתות הסופרמרקטים בישראל, באירופה עולים חצי המחיר (2.89€). קופסת דגני קראנצ' שעולה 24 ₪ בארץ, תעלה לכם 12.5 ₪ באירופה. ואילו דגני נסקוויק, שעולים 25.60 ₪ לקופסא של 500 גרם, יעלו כ-11 ₪ באירופה – פחות מחצי מחיר.

כמובן שאם חברה חברת ענק אחת מנצלת את הצרכנים, גם חברת הענק השנייה לא בוחרת להוריד מחירים. לכן, חברת יוניליוור, השולטת במפעל "תלמה", לא "פראיירית" ומוכרת לנו מוצרים שמקביליהם בחו"ל זולים בהרבה. מוצרים מקבילים לדגני ברנפלקס, שעולים לנו 18.90 ₪ – נקנים בארה"ב בעבור 2$ בלבד בארה"ב, ו-1.1£ בבריטניה, ויש עוד דוגמאות רבות.

ככה השיטה עובדת – חברות המזון הגדולות שולטות על המותגים המובילים ומוודאות שרק הן יהיו על המדפים ברשתות הסופרמרקטים, ללא תחרות. הגיע הזמן להפסיק להיות פראיירים – הם מעלים לנו מחירים כי הם יכולים.

זו לא גזרת גורל – הצטרפו אלינו ותמכו במאבק להורדת יקור המחיה בישראל: https://lobby99.org.il/join

#מרדהפסטה


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן