אלטשולר-פסגות: המיזוג שיפגע לכולנו בפנסיה

שני גופי פנסיה משמעותיים רוצים להתמזג. כשהמיזוג הזה מצמצם את התחרות בשוק הפנסיה ועוד ממומן מכספי הפנסיות של הציבור, טוב לא יצא מזה. אנחנו פועלים מול הגורמים הרלוונטיים על מנת שלא יאשרו את העסקה. מוזמנים לקרוא את מאמר הדעה של משה קאשי, אחראי תחום פיננסים שלנו, והראל פרימק, יו"ר משותף של צדק פיננסי, ב -The Marker ולגלות מה עשוי לקרות לשוק הפנסיה בעקבות מיזוג שכזה.

***
אנחנו כבר למודי ניסיון מגורמים שמשתמשים בכספי הציבור כדי לחזק את הכוח שלהם ולהגדיל עוד יותר את השליטה שלהם על נכסי הציבור. לפני למעלה מ-20 שנה רכש נוחי דנקנר מניות של בנק הפועלים באמצעות הלוואה שלקח מבנק לאומי, וכך נולד הטייקון שלימים היה לאיש החזק במשק ואחד הגורמים הדומיננטיים בהעלאת יוקר המחיה.

עכשיו, גלעד אלטשולר, הבעלים של בית ההשקעות אלטשולר-שחם, מתכוון לעשות מהלך דומה ולרכוש את פסגות, המנהלת את כספי החיסכון של הציבור, באמצעות הלוואה מכספי החסכונות של הציבור. לא ייתכן שבחסות משבר הקורונה והמצב הפוליטי, רשות התחרות ורשות שוק ההון יאפשרו לזה לקרות, מבלי ללמוד מטעויות העבר ועל חשבון הכיס של כולנו.

לאחר הרכישה, חברת אלטשולר-שחם צפויה לנהל נכסים בהיקף כספי של 250 מיליארד שקלים, כאשר בפועל אין באמת חציצה בין בעל השליטה הדומיננטי, גלעד אלטשולר, לבין האנשים שמקבלים את ההחלטות איפה להשקיע את כספי החסכונות שלנו. המשמעות היא מתן כח אדיר לאלטשולר ומקבלי ההחלטות האחרים, שמרכזים תחת ידם החלטה על סכומי עתק (כסף של הציבור כאמור). זוהי ריכוזיות שמסוכנת לשוק הפנסיה ומסוכנת למשק כולו.

הפגיעה בתחרות קשה במיוחד לאור העובדה שאת ההלוואה לצורך רכישת פסגות, אלטשולר מתכוונת לקחת מחברות הפנסיה המתחרות ומהבנקים העוסקים בייעוץ פנסיוני. מה יהיה האינטרס שלהם, אם כך, להתחרות באלטשולר, ואיך זה ישפיע על האובייקטיביות של הבנקים במתן הייעוץ הפנסיוני?

כבר תקופה ארוכה שאנחנו עובדים כדי לצמצמם את הריכוזיות בשוק הפנסיה והביטוח, ואישור עסקה שכזו יכול לפגוע קשות בתחרות – לכן אנו פועלים מול רשות התחרות ורשות שוק ההון כדי שלא יאשרו את המיזוג.

רוצים לסייע לנו לצמצמם את הריכוזיות בשוק הפנסיה? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3oAlC5h

צדק פיננסי
#הוןשלטוןפנסיה

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן