אסור לותר לנוחי דנקנר על דקה בכלא

אחרי שריצה שנה וחודשיים בלבד מתוך 3 שנים שנגזרו לו, כשמשפחתו עדין מתגוררת באחוזה וטובלת בזהב, נוחי דנקנר חושב שמגיעה לו חנינה.

החנינה שלו נשקלת תוך התעלמות מוחלטת מהנזק המערכתי שגרם ומההשחתה העמוקה שהביא למערכת. כאילו המליארדים שעלה לציבור לא נספרים.

צריכים תזכורת?
הוא שיחק בפנסיות שלנו כאילו היו כספו הפרטי.

הוא לא הקים חברות, העובדים שהוא העסיק היו שם גם לפני כן, הוא רק רוקן את קופת החברות שרכש וכך סיכן את פרנסת העובדים. בזמן שקופאיות בסופר ומוקדנים בשרות לקוחות של סלקום עשו שכר מינימום, הוא לווה את הפנסיות שלהם ולא החזיר.

הוא אחד האחראים הגדולים ליוקר המחיה במשק (אחראי למיזוג בין החברות 'שופרסל' ל'קלאבמרקט' שהיה מהגורמים המרכזיים שהעלו את יוקר המחייה בתחום המזון בישראל).
.
הוא שלט בדירקטוריון של בנק הפועלים, אותו רכש בתמורה לבטוחות קרקעות המלח שקנה בעסקה מפוקפקת, והשתלט על עיתון מעריב כדי להדוף כל ביקורת, בעסקה שעלתה מאות מיליונים לחברה הציבורית בה שלט, כלומר לכספי הפנסיות שלנו.

על כל זה לא נתן מעולם את הדין, כי כל ההתנהלות הזו היתה לכאורה חוקית בזמנו. לכן חברו נציגים של כל המפלגות להעביר את חוק הריכוזיות, לסגור את כל הפרצות שאיפשרו לו להתנהג כך ולנסות לתקן את הנזקים שגרם.

בסוף הוא קיבל עונש די מגוחך על הרצת מניות (ניפוח פיקטיבי של שווי המניה ממנה נהנים מקורבים בלבד ונפגעים כל השאר), עד כדי שהעליון החמיר לו לשלוש שנים.

הוא לא היה "איש עסקים שנטל סיכונים לגיטימים" כי הסיכונים שלו תמיד היו על חשבון הכסף של הציבור. התרומות שפיזר בכמויות כדי לבנות שם של נדבן היו בסוף מהכסף של הציבור.

אין בכוונתינו לעמוד מנגד. אנו מוציאים יחד עם צדק פיננסי פניה דחופה לנשיא המדינה כדי להזכיר לו בפרוטרוט את שורת המעשים להם היה אחראי ומדוע אסור לוותר לו על דקה בכלא.

מאז ימי שלטונו של דנקנר בכלכלה הישראלית, השתנה דבר או שתיים. הציבור כבר לא שותק, לא טומן ראשו בחול ולא מוכן לקבל יותר את "משחקי הכס" של הטייקונים.

הצטרפו עכשיו ללובי הציבורי ששומר על האינטרס של הציבור מול הטייקונים: https://bit.ly/2LOZlQX

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן