בוקר טוב לפקידי הממשלה הבכירים שעוסקים במונופול הגז

עושה רושם שמונופול הגז מצפצף עליכם. הוא עושה מה שבא לו, מפר לכאורה את חוק התחרות שוב ושוב ואתם שותקים. השבוע פורסם כי המונופול שוב לא מהסס להשתמש בכוחו כדי למנוע עסקת גז במחיר זול שפוגעת לו ברווחים. ככה הוא משדר לכם "איתי לא מתעסקים" ואתם אכן לא מתעסקים איתו – מנהלי כל חברה אחרת כבר מזמן היו מוזמנים לחדרי החקירות של רשות התחרות, אך אתם כבר שנה וחצי "שוקלים", "בודקים" ו"בוחנים את הפרשנות המשפטית".

מונופול הגז גובה מחירים מופקעים – מחיר הגז בישראל גבוה מאוד בהשוואה בינלאומית, בוודאי ביחס למדינה שיש לה גז, מה שמשפיע על תעריף החשמל שכולנו משלמים ועל המחיר של מוצרים רבים נוספים. כדי לגבות את המחיר הגבוה הוא משתמש בכוחו המונופוליסטי ובשנה וחצי האחרונות הצטברו על שולחנכם נושאים ותלונות לטיפול וטרם הכרעתם. הנה סיכום ביניים:

* המונופול מנסה למנוע מחברת החשמל לרכוש גז נוזלי מחו״ל במחירי ריצפה.
* הוא מונע מהחברות בז״ן וכימיקלים לישראל לקנות גז טבעי במחיר זול. ואם זה מה שהוא עושה מול חברות גדולות וחזקות במשק, תארו לעצמכם איך הוא מכופף את ידם של עסקים קטנים וחלשים יותר.
* לפני יותר משנה וחצי, כאשר חברת החשמל פרסמה מכרז לרכישת גז, המונופול לא היסס לתאם מחירים בין שני מאגרי הגז בהם הוא מחזיק, מאגר תמר ומאגר לוויתן. כאשר השותפים שלו בתמר ניסו למכור לחברת החשמל גז במחיר זול יותר – הוא הפעיל את כוחו כדי למנוע את העסקה, באופן כה בוטה שהשותפים בתמר הלכו לממונה על התחרות והתלוננו עליו.

הממשלה מינתה אתכם לבדוק את מעשי המונופול אחרי הגשת התלונה על תיאום המחירים : הממונה על התחרות עו"ד מיכל הלפרין , מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מאיר לוין וסגנית הממונה על התקציבים עדי חכמון. בשנה וחצי האחרונות בחנתם את התלונות ושלחתם את חברות הגז השותפות במאגר תמר ״להסתדר ביניהן״, והן – למרבה הפלא – חזרו עם הסכם ששוב יוצר רווחים לא הוגנים למונופול.

הגיע הזמן לשים לזה סוף ולקבל החלטה. אף עסק אחר לא היה מקבל כאלה תנאי VIP. אתם צריכים להפעיל את סמכותכם מול המונופול, להפוך את התהליך מול חברות הגז לשקוף יותר ולמנוע את הפרת החוק ואת הפקעת מחירי הגז.

או בקיצור – הגיע הזמן שמונופול הגז לא יהיה מעל החוק.

רוצים לסייע לנו להיאבק במונופול הגז? הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://bit.ly/3jkthCL

#הוןשלטוןגז

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן