בזמן שכולם מדברים בפריים טיים על סיוע לעסקים קטנים, עברו מיליארדי שקלים לסיוע לעסקים גדולים (כמעט) מתחת לאף של כולנו.

מדוע בזמן שהפוליטיקאים והכתבים הכלכליים דנו במשך שעות בחבילות הסיוע לעסקים קטנים, את חבילת הסיוע לעסקים גדולים בגובה של 6 מיליארד ש״ח ניסו להעביר מתחת לרדאר הציבורי ובלי שום קריטריונים שקובעים אילו עסקים יקבלו סיוע?
ביום שישי בבוקר גילינו כי נקבע דיון דחוף להיום (ראשון) בוועדת הכספים של הכנסת על מתן סיוע לעסקים גדולים (מעל 200 מיליון ש״ח). ואם יש כלל אצבע שאנחנו מכירים מהעבודה שלנו בכנסת זה שכשנכנס דיון דחוף ברגע האחרון – כמעט תמיד יש מי שמרוויח מזה, על חשבוננו.
כפי שנעשה במדינות אחרות, סיוע לעסקים גדולים חייב לבוא עם תנאים ברורים וקריטריונים שיבטיחו שהציבור באמת יראה תמורה מ-6 מיליארד השקלים האלו, שיכולים לסייע גם במקומות אחרים. למשל:
* יש לתת עדיפות לעסק שמעסיק הרבה עובדים בארץ ולא לעסק שעיקר הייצור שלו הוא בחו״ל.
* יש לקבוע תנאים שמגבילים את המנהלים של החברות שיקבלו סיוע לקחת את הכסף הזה כשכר מופרז.
* יש לתת עדיפות לחברות לא ממונפות, ולא לחברות שהיה להן חוב כבד עוד לפני הקורונה.
בדיון שהתקיים עכשיו בכנסת תחת הגבלות הקורונה דאגנו שח"כים מסורים ישאלו את השאלות הקשות. בנוסף עלתה לדיון באמצעות הזום מנכ"לית הלובי, לינור דויטש, כדי לדרוש שיהיו קריטריונים ברורים למתן הסיוע כדי לוודא שהכסף אכן ישמש לשימור מקומות עבודה, ולא להעלאות שכר או לגלגולי חובות.
ויש גם חדשות טובות – בעקבות ההתעקשות שלנו האוצר התחייב להעביר מסמך קריטריונים שכזה בהקדם.
נחכה ונראה וכמובן נעדכן.
גם בתקופת הקורונה – חשוב שיהיה מי שידאג לאינטרס של הציבור ולא של בעלי ההון הגדולים. הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3esQQYp

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן