בעזרתכם – נוכל להיאבק בייבואנים הגדולים ובמחיריהם המופקעים

אחת הסיבות ליוקר המחייה המשווע בארץ היא בדיקות התקינה המחמירות והמיותרות הנדרשות למוצרים מיובאים רבים. תעשיינים ויבואנים גדולים אף מנצלים זאת פעמים רבות בשביל "לתפור לעצמם" את הסטנדרטים של בדיקות התקן ביבוא, במטרה לפגוע במתחרים ולשלוט במחירים. במהלך השנה האחרונה נאבקנו כדי לצמצם את היקף הבדיקות ולאפשר לשחקנים חדשים להיכנס לשוק, וכך להביא לירידת מחירים. ומעכשיו נוכל להיאבק גם בתופעת "התקנים בהתאמה אישית" של המונופולים – בעזרתכם.

מי שאחראי על סיווג הבדיקות של רוב מוצרי הצריכה הבסיסיים שאנו משתמשים בהם יום יום, מצעצועים ותנורים ועד קונדומים וטמפונים, הוא הממונה על התקינה במשרד הכלכלה. תפקידו של הממונה הוא להחליט על אילו מוצרים להטיל בדיקות מחמירות יותר, ומה יכול להיכנס למסלול של בדיקות מקלות. לפי החוק, כל פעם שהממונה מעביר מוצר מקבוצה לקבוצה הוא חייב לתת הודעה מוקדמת על כך לאיגוד לשכות המסחר ולהתאחדות התעשיינים בישראל.

כן, קראתם את זה נכון. ללוביסטים של התעשיינים והיבואנים הגדולים נחקקה זכות בחוק לקבל התראה מוקדמת על כוונה לשנות את רמת הבדיקות של מוצרים שונים.

חדשות טובות: מעכשיו, הם לא היחידים. הממונה חייב ליידע גם אותנו, הלובי של הציבור.

לאחרונה, הצלחנו לקבל ממשרד המשפטים מעמד כארגון צרכני יציג. מה שאומר שעומדת לנו הזכות להציג את האינטרס הציבורי במגוון מוסדות ופורומים של המדינה, ושבין היתר אנחנו נקבל הודעה מוקדמת לגבי הקלות או החמרות בבדיקות מוצרים מיובאים.

וכאן נכנסת העזרה שלכם – עובדים או עבדתם בתחומי תעשייה? מכירים מבפנים את עולם יצור הצעצועים, מוצרי החשמל, התמרוקים או מוצרי הבית? אנחנו מזמינים אתכם להיות חלק מוועדת ההתייעצות שלנו, שתעזור לנו לעבור על בקשות וההצעות לשינוי רמת הבדיקות של מוצרי צריכה שונים – כדי למנוע מחטפים שיעלו לכולנו ביוקר.

רוצים לעזור? מלאו את הטופס: https://ggle.io/3vpY

רוצים לחזק אותנו במאבק מול הייבואנים הגדולים? הצטרפו אלינו https://bityl.co/64Xr

כל הקלה בייבוא מגבירה את התחרות ומורידה מחירים עבור הצרכן הישראלי. ביחד אנו אט אט צוברים ניצחונות ומכרסמים בכוחם של המונופולים הגדולים שאחראים ליוקר המחייה במדינה.

#מונופולים_ביבוא

 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן