בקרוב יופסק פרסום מזון המזיק לבריאות?

בעקבות מידע שהגיע אלינו, על לחצים שמפעילים לוביסטים, התוקעים קידום של תקנות להגבלת פרסום של מזון מזיק לילדים ולנוער, פנינו לאחרונה למשרד הבריאות כדי לבקש שהתקנות יקודמו. זה אבסורד שמשרד הבריאות ומנהל שירות המזון של המשרד, שהכריזו על מאבק בצריכת מזון מזיק, אינם מקדמים הוראות מחייבות עליהן המליצה הוועדה המקצועית שמונתה על ידם.
העובדה שהתקנות לא מקודמות על אף ההמלצות, היא אבסורדית. לכן, פנינו לאחרונה למשרד הבריאות כדי לדרוש שהתקנות יקודמו ואנחנו שמחים לעדכן כי בעקבות פנייתנו, משרד הבריאות התחייב בכתב לקדם את התקנות שאוסרות על פרסום מזון מזיק במסגרת תוכנית העבודה של שנת 2021.
**
בכל שנה תעשיית המזון משקיעה כ-280 מיליון ש"ח בפרסום של מזון שהוגדר כמזיק לבריאות – מוצרים רוויי סוכר, נתרן ושומן רווי. חברות הפרסום, המדיה ותעשיית הבידור נהנות מאוד מהתקציבים הגדולים האלה, ומקדמות את אותם המוצרים על חשבון בריאותם של ילדים ובני נוער, שנחשפים לפרסומות גלויות וסמויות בטלוויזיה, במדיה הדיגיטלית, בשילוט חוצות, בקולנוע, בעיתונות וברדיו.
בתקופת הקורונה, כשילדינו מבלים שעות רבות מול המסכים בין סגר לסגר, הפרסום הזה שוטף אותם מכל עבר ונכנס עמוק לתודעה. פרסום בגיל צעיר, הוכח כמשפיע באופן דרמטי על הרגלי אכילה לאורך שנים, וגורם להתמכרות למאכלים מזיקים הגורמים להשמנה ותחלואה.
מיותר לציין שזו רק ההתחלה של המאבק הציבורי. תהיו בטוחים שתעשיות הבידור, הפרסום והמזון שמרוויחות מאות מיליונים מהסיפור, ינסו לתקוע, למנוע ולסרס את החקיקה. בשביל זה אנחנו פה. הלובי הציבורי, ימשיך לעמוד מול הלחצים של הלוביסטים המסחריים ולוודא שמשרד הבריאות עומד בהתחייבותו, למען בריאות הציבור.
רוצים לעזור במאבק למען בריאות הציבור? הצטרפו עכשיו ללובי 99 https://bityl.co/4U63

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן