גופי הפנסיה מוותרים לתשובה על מיליארדים מהכסף שלנו בהצבעה "על עיוור"

גופי הפנסיה הלוו לתשובה ולקבוצת דלק שבה הוא שולט 6 מיליארד ש״ח מכספי הפנסיה שלנו. ביום רביעי הם אמורים להצביע האם לבקש מתשובה לשלם את החוב הזה באופן מיידי, אבל עד אז לא יהיה להם את כל המידע הדרוש לצורך ההחלטה. לא רק שמדובר ביריקה בפרצופם של ציבור החוסכים, זאת עבירה על הכללים שקובעים איך צריך להתנהל עם חברה בסיכון לפשיטת רגל.
קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה נמצאת על סף פשיטת רגל. כל הבנקים להם הוא חייב כבר דרשו את הכסף שלהם בחזרה, שניים מהם אפילו קיבלו. אבל גופי הפנסיה שהלוו לתשובה (מכספי הפנסיות שלנו כמובן) מסכימים שוב ושוב לדחות את ההצבעה על החזר החוב באופן מיידי כדי לתת לתשובה זמן לגייס את הכסף.
כדי לגרום לגופי הפנסיה לא לדרוש את החזר החוב באופן מיידי, קבוצת דלק הציעה לתת להם עירבון – מניות ׳דלק קידוחים׳. עד כאן נשמע טוב. אז מה הבעיה? שאין שמץ של מושג כמה המניות האלה שוות.
בשבוע שעבר הודיעה ׳דלק קידוחים׳ שהדו״חות הכספיים שלה יתפרסמו באיחור ״בגלל הקורונה״. המשמעות היא שביום רביעי, אז אמורה להיערך ההצבעה, לגופי הפנסיה לא יהיה את כל המידע שהם צריכים כדי לקבל החלטה ששווה 6 מיליארד ש״ח.
תבינו מה קורה פה: כדי להימנע מלקחת מתשובה את השליטה בקבוצת דלק, הצעד היחיד שמשרת את האינטרס הציבורי, גופי הפנסיות מסכימים לקבל מניות שבכלל לא ברור מה השווי שלהן.
פנינו לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת, כדי לדרוש התערבותו בנושא.
רוצים לעזור לנו להגן על כספי הפנסיות שלכם? הצטרפו עכשיו ללובי99

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן