האם הרופאים הפסיקו להיפגש עם נציגי חברות התרופות?

היחיד שיודע הוא משרד הבריאות. פנינו היום למנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, בבקשה לפרסם את רשימת הפגישות שהתקיימו בשנה האחרונה, בין נציגי חברות התרופות, התועמלנים הרפואיים, לבין רופאים במערכת הבריאות.

לפני קצת יותר משנה פרסם משרד הבריאות הוראה לפיה אסור לקיים בכלל!! פגישות בין תועמלנים רפואיים לבין אנשי צוות רפואי. המשרד פירסם את ההוראה בעקבות צילומי מצלמה ניסתרת שעשתה תועמלנית רפואית בתחקיר תכנית "המקור". המצלמה הנסתרת תיעדה במשך שנים מפגשים עם אחיות ורופאים ורוקחים בהם עושים אנשי הצוות הרפואי עסקאות במסגרתן הם ירשמו את התרופה בתמורה למתנות והטבות כספיות כמו מימון נסיעות לכנסים בחו"ל.

בעקבות ההוראה הזו חוללו חברות התרופות והרופאים מהומה ומשרד הבריאות נסוג וריכך את ההוראה. לפי ההוראה המרוככת, שתוקפה שנה, מותר היה לקיים את הפגישות, אבל רק באישור מראש. משרד הבריאות גם דרש לעדכן אותו כמה פגישות התקיימו ועם מי. אפילו על ההוראה המרוככת עתרו חברות התרופות לבג"צ ואנחנו הצטרפנו לעתירה "כידיד בית המשפט" ותמכנו בעמדת משרד הבריאות, כדי לוודא שלפחות ההוראה המרוככת תקויים. אכן בג"צ מחק את העתירה.

כעת עברה שנה ולכן היום פנינו, כאמור, למנכ"ל משרד הבריאות וביקשנו ממנו לפרסם את הרשימה, כדי לדעת האם ההוראה המרוככת אכן השיגה את המטרה של צמצום המפגשים הבעייתים האלה.

בנוסף, ביקשנו ממנו, בהנחה שהפגישות המשיכו להתקיים, לאסור לחלוטין מפגשים בין צוות רפואי לתועמלנים רפואיים, בהתאם לעמדת המשרד המקורית.

רוצים לסייע לנו להיאבק בחברות התרופות? הצטרפו עכשיו ללובי הציבורי: https://bit.ly/2CWAlC8

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן