האם מנהלי בנק הפועלים יצליחו לחמוק מאחריות על פרשת פישמן?

פרשת פישמן היא פרשה ציבורית אדירה שאיש לא שילם עליה מחיר מלבד הציבור: לא בכירי הבנקים שהעמידו לו את האשראי, לא הרגולטורים שכשלו בפיקוח, וגם לא הוא עצמו, שכן בני משפחתו נשארו מולטי מיליונרים.

השבוע התנהל בביהמ"ש המחוזי-כלכלי בתל אביב דיון על המחדל של מנהלי בנק הפועלים, שבמשך שנים העמידו אשראי במיליארדים לטובתו של פישמן, שנגמר בתספורת – מחיקת חוב של 1.5 מיליארד ש"ח.

במסגרת ההליך הגיעו הצדדים להסדר פשרה מגוחך שמבקש לסגור את כל הפרשה ולהוציא את המנהלים מכלל סכנה, עבור סכום עלוב של 15 מיליון ₪ בלבד. בדרך כלל בתי המשפט מאשרים הסדרים כאלה. ככה זה כששני הצדדים אומרים "אנחנו מסכימים".

אלא שהפעם, ד"ר עינת סולניק, שהיא היועמ"שית שלנו, יחד עם ד"ר הראל פרימק, יו"ר עמותת "צדק פיננסי" ובעל מניות בבנק הפועלים – ולכן גם בעל זכות עמידה בבית המשפט, הגישו התנגדות. התנגדות שאומרת בגדול: רוצים הסדר פשרה?! לא במחיר הזה. חסר לכם כסף?! תדרשו מהמנהלים עצמם לקחת אחריות, להכניס יד לכיס ולשים כסף על השולחן.

היועץ המשפטי לממשלה, יחד עם בנק ישראל ועם רשות ניירות ערך הצטרפו לטענת ההתנגדות שלנו. גם הם אמרו לשופטת ש"לא מדובר פה בעוד העמדת אשראי, בעוד חוב, מדובר בחוב הכי גדול שאי פעם נוצר לבנק מאז קום המדינה בשל העמדת אשראי לאיש אחד. פרשת חדלות הפירעון הגדולה בתולדות ישראל. אי אפשר לסגור אותה בסכום כל כך נמוך כשהנזק שנגרם כה גבוה".

כמובן שהמנהלים והבנק, המיוצגים ע"י עורכי הדין הבכירים והיקרים בישראל, צביקה אגמון ופנחס רובין, סיפרו לשופטת סיפורי מעשיות על כך שהמנהלים פעלו ללא רבב, ובמקצועיות שאין שניה לה. הם אף הסבירו שהמנהלים לא יוכלו לשלם מהכיס שלהם גם אם יתברר שהם הפרו חובות כי אין להם מספיק כסף. אתם מבינים?! 20 אנשים שברובם הם מולטי-מיליונרים, שהרוויחו משך שנים על חשבון הבנק, על חשבון בעלי המניות, הפקדונות והחשבונות, לא יכולים לשלם במסגרת ההסדר מהכיס שלהם על הנזק שהם עצמם עשו. מסכנים כאלה. אולי נגייס עבורם תרומות.

מה תחליט השופטת? האם הפעם, סוף סוף ייעשה קצת צדק עם הציבור או שמא הסדר הפשרה יאושר כמו שהוא? נחיה ונראה. וכמובן, נעדכן!

נמאס לכם מתספורות מגוחכות לטייקונים? הגיע הזמן שתעשו מעשה – הצטרפו אלינו: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןבנקים


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן