האשליה של מגוון המותגים בסופר

הריכוזיות הגבוה בשוק המזון פוגעת בתחרות. ואנחנו כבר מבינים איך זה משפיע על הכיס שלנו כאשר מחירי המזון בישראל גבוהים ב-50% מהמחירים באירופה. ישנה אשליה של מבחר ומגוון של מותגים במוצרי המזון אבל האמת היא שרשתות המזון, בראשן שופרסל, דואגות לשים לנו מול העיניים בעיקר את המותגים שמשרתים אותה. ומכיוון שהתחלנו לאסוף ולנתח את הנתונים של סניפי הקמעונאים, עכשיו אפשר להוכיח.

ניקח לדוגמה קפה שחור. שופרסל משווקת מעל 30 מותגי קפה שחור, אבל ממש לא באופן שווה: מתוך 50 סניפים שבדקנו, ארבעת מותגי הקפה הנפוצים ביותר הם של עלית, שנמצאים כמעט בכל הסניפים. רוני רג'ואן לעומת זאת הצליח להכניס רק מוצר אחד למעל עשרה סניפים. וכנראה שאתם לא מכירים את הקפה השחור האורגני של Ava המיוצר בחיפה, כי הוא קיים רק בארבעה סניפים.

ומה לגבי קטשופ? 16 מותגי קטשופ שונים נמצאו במעל עשרה סניפים. 4 של אסם; 6 של דיפלומט; 3 של שופרסל. כנראה שלא ראיתם את הקטשופ של מיטב שעולה רק 7.90 ל-1 ק"ג ונמצא רק בסניף אחד, או את הקטשופ האורגני של היבואן ק.א. שוקולד בע"מ, שנמצא רק בשלושה סניפים.

קיימת ריכוזיות גבוהה בישראל גם בתחום ספקי המזון וגם ברשתות המזון והן משתפים פעולה אחד עם השני למרות המגבלות שיש על כך בחוק. רשתות המזון נהיו בפועל המשווקות של הספקים הגדולים – וכל מפעל קטן או יבואן קטן יכול בגדול לחפש ת'חברים שלו.

לכן אנחנו פועלים כעת מול הכנסת והממשלה לפירוק ספקי המזון הגדולים – כדיי לייצר תחרות ולהקטין את הכח שלהן מול רשתות השיווק.
זה לא מספיק לקטר על המחירים בסופר, הציבור צריך לאחד כוחות מול ספקי המזון ורשתות השיווק – הצטרפו אלינו: https://lobby99.org.il/join

#מרדהפסטה

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן