הוגשה הצעת חוק לחיזוק מעמד חברי מועצה.

תקופה ארוכה שאנחנו עמלים על הצעת חוק לחיזוק מעמד חברי המועצה, אם כי נאלצנו להיות זהירים בחשיפת מידע לאור הלחצים שהופעלו כדי שההצעה כלל לא תוגש.
שמחים לבשר שח"כ שלמה קרעי (ליכוד) הגיש יחד עם ח"כ תהילה פרידמן (כחול לבן), ושורת חכים נוספים משלל המפלגות השונות את הצעת החוק שלנו לחיזוק מעמד חברי המועצה ברשויות המקומיות ע"י הרחבת ארגז הכלים העומד לרשותם.
בתקופה זו אנו נוכחים, עוד יותר מתמיד, בחשיבות וביכולות הפעולה של הרשויות המקומיות. חיזוק הדרג הנבחר כלומר, חברי המועצה ומנגנוני הפיקוח שעומדים לרשותם נועדו לאפשר לתושבים להמשיך וליהנות משירותים ציבוריים באיכות גבוהה ומשלטון מקומי הקשוב לצרכיו.
בשלטון המקומי קיים פער כוחות גדול בין ראש הרשות וסגניו, אשר מקבלים משכורת ונהנים מכלים משמעותיים, לבין חברי המועצה אשר פועלים בהתנדבות מלאה ומתקשים בפיקוח אפקטיבי על פעילות הרשות.
בכדי ליצור מנגנון פיקוח יעיל וחיזוק הדרג הנבחר בשלטון המקומי, אנו מציעים מספר תיקונים שירחיבו את ארגז הכלים העומד לרשות חברי המועצה ויסייעו להם בביצוע תפקידם – מתן ייעוץ משפטי חיצוני לחברי המועצה, הגדרת מעמד יו"ר האופוזיציה, הגדלת הכלים שברשות הועדה לענייני ביקורת ועוד.
הצעת חוק זו גובשה יחד עם חברי מועצה רבים וארגוניהם המייצגים – הפורום המוניציפלי בליכוד, אח"מ וארגון נשות חברי מועצה.
כמובן שזוהי רק ההתחלה. העברת הצעת חוק פרטית היא מסלול ארוך, ובכוונתנו לצלוח את כולו עם קואליציה רחבה מכל קצוות הבית שגיבשנו לתמיכה בה.
רוצים להגביר את הפיקוח על השלטון המקומי? הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://bit.ly/2Xq8J32

#שלטוןמקומי

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן