החלטת הממשלה שהלוביסטים של התעשייה המזהמת רוצים למסמס

בשבועות האחרונים יש דיונים קדחתניים מאחורי הקלעים על הצעת החלטה שגיבש המשרד להגנת הסביבה בנושא הפחתת פליטות גזי חממה, שקובעת יעדים שאפתניים להפחתת פליטות מזהמים, מתוך מטרה להיאבק בהתחממות הגלובלית. המשרד להגנת הסביבה רוצה לאשר את ההצעה כהחלטת ממשלה, אבל התאחדות התעשיינים מתנגדת לכך (וכנראה שיש עוד גורמים עוצמתיים שמתנגדים מאחורי הקלעים). פנינו לשרי האוצר והאנרגיה בבקשה שיתמכו בהצעה.
**
לפני 5 שנים ישראל התחייבה במסגרת הסכם פריז, לצד מדינות רבות, להצהיר על היעדים שלה להפחתת פליטות גזי חממה עד סוף שנת 2020. כ-100 מדינות – בהן גרמניה, בריטניה, צרפת, יפן וסין – כבר גיבשו תוכניות למעבר לכלכלה דלת פחמן, ואפילו לכלכלה מאופסת פחמן. ישראל היא אחת המדינות הבודדות מקרב מדינות ה-OECD שעוד לא קבעה יעדים בהקשר הזה, למרות שהמועד שבו היא התחייבה לקבוע יעדים כבר חלף.
ראש הממשלה אמר בחודש שעבר בוועידת האקלים הבינלאומית בבריטניה ש״ישראל מחויבת לחלוטין למעבר מדלקים פוסיליים לאנרגיה מתחדשת עד לשנת 2050״. עכשיו זה הזמן לעגן את האמירה הזו בהחלטת ממשלה – המשרד להגנת הסביבה כבר הגיש הצעה להחלטת ממשלה שתקבע את יעדי הפחתת הפליטות לשנת 2030 ו-2050. במסגרת ההצעה, נקבעו גם יעדי ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת בשנים הללו.
מי שנשלח להתנגד להחלטה בפומבי הוא נשיא התאחדות התעשיינים, שהוציא מכתב לראש הממשלה בבקשה לא לקדם את ההצעה. אנחנו בטוחים שיש עוד גורמים רבי עוצמה נוספים שמתנגדים להחלטה בכל הכוח מאחורי הקלעים. ההחלטה הזו פוגעת בתעשייה המזהמת, כי ככל שחלק גדול יותר מהחשמל ייוצר מאנרגיה מתחדשת – יהיה פחות צורך בגז מזהם.
מעבר לזה, ההחלטה גם כוללת סעיף לפיו יש לבחון איך תוכניות ממשלתיות להשקעה מסיבית בתשתיות ישפיעו על העמידה ביעדים, מה שיקשה למשל על הקמת תחנות כוח חדשות שמונעות בגז ועל פריסת צנרת גז ברחבי הארץ. כיוון שאנחנו בטוחים שיש מי שמתנגד להחלטה הזו, פנינו השבוע, בשיתוף עם פרויקט NZO מבית מכון השל לקיימות, לשרי האוצר והאנרגיה כדי שלא ייכנעו ללחצים ויתמכו בהצעה הזו.
עזרו לנו במאבק מול התעשייה המזהמת ובעד אנרגיה מתחדשת. הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://bit.ly/3qoyUTF

 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן