הטיסות חזרו – ואיתן גם ההבנה שאנחנו פראיירים


הטיסות חזרו – ואיתן גם ההבנה שאנחנו פראיירים

לרגל ריבוי חופשות הפסח בחו"ל, החלטנו "לנצל" את התקופה וביקשנו מחברי לובי 99 לצלם לנו מחירי מוצרים בסופר מקומי ביעד החופשה. המחירים, באופן לא מפתיע, נמוכים מישראל.

מאנגליה קיבלנו דיווח על משחת שיניים של קולגייט שנמכרת ב-1.2 פאונד ל-100 מ"ל, שזה 5 ₪. בארץ משחה זהה תעלה לנו 7.87 ₪. המחיר הגבוה: בחסות יבואנית הענק שסטוביץ' ששולטת ברוב שוק משחות השיניים.

מאיטליה שלחו לנו מוצר מאוד דומה למילקי שעולה כ-0.39 אירו ל-200 גרם, כלומר רק 1.37 ₪. בארץ, 170 גרם מילקי של שטראוס עולים כ-2.9 ₪, יותר מכפול.

בצרפת דגני בוקר קראנצ' עולים כ-3.75 אירו ל-450 גרם לפני מבצע, כלומר 13.15 ₪. בישראל נשלם יותר עבור פחות: 23.9 ₪ בעבור 410 גרם.

חברות המזון בישראל מעלות מחירים פשוט כי הן יכולות – שוק המזון בישראל ריכוזי מאוד בהשוואה לעולם ונשלט על-ידי מספר מצומצם של חברות ענק. הן כמובן לא יכולות לומר את זה לציבור ולכן הן מחפשות תירוץ להעלות מחירים. אחרי מגפה עולמית, עליות המחירים בעולם כתוצאה מהמלחמה האוקראינה זה בדיוק התירוץ שהן חיפשו, אבל באותו הזמן הצרכנים בצרפת, איטליה ואנגליה ממשיכים להנות ממחירים הוגנים ונמוכים.

מחאת מרד הפסטה שיזמנו הצליחה לדחוף את הפוליטיקאים להצהרות גדולות בחסות המאבק ביוקר המחיה, אנחנו כאן כדי להזכיר שלמרות ההבטחות, הבעיה עדיין לא נפתרה, וחייבים להמשיך לקדם צעדים אמיצים לפירוק הריכוזיות בשוק המזון.

רוצים לתמוך במאבק להורדת יוקר המחיה? הצטרפו ללובי 99 עכשיו: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןצרכנות


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן