הלחץ עבד: משרד התחבורה ייקח נתיבים מהרכב הפרטי לטובת תחבורה ציבורית ו-carpool

הדבר החשוב ביותר, כדי שאנשים יעברו להשתמש בתחבורה ציבורית הוא שהאוטובוסים לא יעמדו בפקק. כשהאוטובוס בפקק הוא אף פעם לא מגיע בזמן, קשה להגביר את התדירות וכולם סובלים, הנהג והנוסעים.

לאחר כמעט שנתיים בהם דחפנו וקידמנו את הנושא – הגשנו את "התכנית לחילוץ ישראל מהפקקים" עם ארגון 15 דקות, קידמנו את שימוע התחבורה הציבורית, יחד עם חברי הכנסת בוועדת הכלכלה, ודרשנו מעל כל במה וגם מאחורי הקלעים ממשרד התחבורה להוציא את האוטובוסים מהפקק ולסמן נתיבי תחבורה ציבורית על נתיבים קיימים – זה סוף סוף קורה.

המדיניות של משרד התחבורה עד היום הייתה סלילת נתיבים חדשים, תהליך שלוקח זמן רב של תכנון וביצוע, ובינתיים משאיר את כולנו בפקקים.

בעוד פחות משבועיים, המהלך של סימון נתיבי תחבורה ציבורית על נתיבים קיימים יוצא לדרך. מדובר בנתיבים שנלקחו מהרכב הפרטי בכביש 2 (בין נתניה לגלילות) ובכביש 20 (איילון צפון, עד הכניסה לתל אביב). משרד התחבורה קרא למהלך הזה "נתיב פלוס", כי בנתיבים האלו תינתן גם עדיפות למי שנוסע עם עוד אנשים ברכב, כדי לסייע בהפחתת הפקקים.

הנהגים ב-carpool יוכלו לנסוע עם עוד נוסע אחד או שניים, תלוי בקטע הכביש. יחידת האופנוענים של המשטרה תבצע את האכיפה, שזה אתגר גדול שקריטי להצלחת המהלך.

כשתורכב הממשלה הבאה נגיש לשר התחבורה "תכנית חירום" לסימון נתיבים נוספים, כדי להוציא את התחבורה הציבורית מהפקקים.

מגיע שאפו למנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר שקידמה את המהלך, לא במקרה דווקא בתקופת הבחירות, ולשר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ שאישר אותו בתקופה כל כך רגישה.

רוצים לסייע לנו להוציא את ישראל מהפקקים? הצטרפו עכשיו ללובי 99.
https://bit.ly/2m0bwQP

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן