המזהם משלם? לא אם אתה עידן עופר

מפעלי הפוספטים בנגב נמצאים בבעלות חברת רותם אמפרט, חברת בת של כימיקלים לישראל (כי"ל) שבשליטת הטייקון עידן עופר. לפי המשרד להגנת הסביבה, המפעלים הינם המזהמים ביותר בישראל ואחראים ל-80% מהפסולת התעשייתית המיוצרת בארץ, לפי המשרד להגנ"ס. אך המדינה, בהובלת משרד האנרגיה, רוצה להאריך להם את הזיכיון בשלוש שנים, ללא התחייבות לשיקום הנזק הסביבתי.

כאשר התחלנו להיאבק נגד ההארכה שמתכוונת המדינה לתת לזיכיון של כי"ל על מכרות הפוספטים בנגב, גילינו שהנושא הסביבתי כלל לא מטופל. כמו כן, גילינו שגורמים שונים במשרדי הממשלה ביקשו לקשור בין הארכת הזיכיון לבין הפסולת התעשייתית המזהמת שיצרו מפעלי הפוספטים והם נדחו בבוז על ידי משרד האנרגיה.

כעת, מחקר חדש של רשות המים ומכון ויצמן חושף שהפסולת התעשייתית שנוצרה במפעליה של חברת רותם אמפרט היא שזיהמה את מי התהום ונחלים ברחבי הנגב. עלות הטיפול בנזקים, להערכת צוות פנים ממשלתי, היא מעל 300 מיליון שקלים – והטיפול כולל את שיקום המכרות שפגעו קשות בנוף ופינוי הפסולת התעשייתית המזהמת. אין שום סיבה שהמדינה, ובעצם אנחנו הציבור, נממן את הטיפול בנזקים האלה

בקרוב יגיע הנושא לוועדת הכספים – פנינו כבר לחברי הכנסת והבהרנו כי לא ניתן להאריך את הזיכיון גם לא ביום אחד, בלי לדרוש מחויבות כספית ברורה של כי"ל לטיפול בזיהום הסביבתי.

עזרו לנו במאבק, הצטרפו עכשיו ללובי 99 https://bityl.co/7bW0

#הוןשלטוןסביבתי

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן