המכרז שיעלה לציבור ביוקר

נמל חיפה הוא הנמל הגדול בישראל ומרבית הסחורות המיובאות, מגרעינים ועד כלי רכב, עוברות דרכו. לכן לשאלה מי ישלוט בנמל הזה יש השפעה גדולה על יוקר המחייה בישראל. אם כך מדוע ה"ועדה לצמצום הריכוזיות" – שתפקידה לפעול לטובת הצרכנים ולצמצם כוחן של הקבוצות החזקות במשק, מאפשרת למסור את הנמל לקבוצה של גופים ריכוזיים, למרות חשש כבד לפגיעה בתחרות?

בימים אלה מתנהל המכרז להפרטת נמל חיפה, אליו ניגשו לא מעט קבוצות עסקיות. עם זאת, הוועדה לצמצום הריכוזיות אפשרה לקבוצה אחת, שהודיעה שתיגש במכרז במשותף, להתמודד. הקבוצה כוללת את חברת המלט הגדולה 'נשר', בבעלות הטייקון לן בלווטניק שגם מחזיק בערוץ 13; חברת הלוגיסטיקה 'תעבורה' של האחים לבנת, שגם שולטת במסוף המטענים האוויריים בנתב"ג ואם כל זה לא מספיק הצטרפו אליהן קבוצת לאומי פרטנרס וקרן ההשקעות אלייד, שתי חברות ריכוזיות שתפקידן יהיה בעיקר לעסוק במימון של הרכישה.

בדיוק בשביל מקרים כאלה, חוקקו את חוק הריכוזיות – כדי למנוע מגורמים עסקיים חזקים להשתלט על עוד ועוד תשתיות חיונית במשק, שהשליטה בהן מגדילה את השפעתן על הכלכלה וכך בין היתר, על יוקר המחיה. לשם כך גם הוקמה הוועדה לצמצום הריכוזיות – תפקידה לבדוק אם מסירת נכס של המדינה לגוף ריכוזי, צפויה בסופו של דבר לפגוע בכיס של כולנו.

אולם, מבדיקה שערכנו עולה, כי הוועדה מאשרת כמעט כל בקשה שמוגשת לה.
לכן, פנינו לוועדת הריכוזיות, כדי לנסות ולשכנע שההחלטה לאפשר לקבוצה של גופים ריכוזיים להשתלט על נמל חיפה לא סבירה, ודרשנו קיום של דיון מחודש בנושא.

רוצים לסייע לנו להיאבק להפחתת יוקר המחיה? הצטרפו ללובי הציבורי https://bityl.co/71ct

#הוןשלטון

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן