המלחמה על חוק הריכוזיות – הציבור נגד תאגידי הענק

לפני 7 שנים נכנס לתוקף חוק הריכוזיות, שנועד להפחית את הריכוזיות של המשק הישראלי, שנשלט על-ידי טייקונים כמו נוחי דנקנר, אליעזר תשובה, שרי אריסון ומשפחת עופר. אין ספק שהחוק השיג את מטרתו – חלק מהטייקונים האלה ירדו מהבמה, הקבוצות העסקיות הגדולות בבורסה הצטמצמו והפירמידות כמעט נעלמו.

לאחרונה פרסמו משרד האוצר ורשות התחרות ״קול קורא״, שמבקש מהציבור להעביר הצעות לתיקון החוק. אבל למי יש זמן ומשאבים לנסח תגובה מנומקת של עשרות עמודים? כמובן שרק למשרדי עוה״ד הגדולים שמייצגים את הטייקונים והחברות הגדולות במשק. האינטרס שלהם ברור: לצמצם את תחולת החוק בנימוק של ״פגיעה במגזר העסקי״.

מול הכוחות האדירים האלה חייבים גוף מקצועי שמייצג את הציבור הרחב, ובקיא בנושאים הללו לא פחות. ואכן הגשנו בתגובה נייר עמדה בן 25 עמודים, שמפרט תיקונים שלעמדתנו יש לבצע בחוק כדי להבטיח שהוא אכן יטפל לעומק בבעיית הריכוזיות.

בתקופה הקרובה נפרט פה לעומק על חלק מהסוגיות שהעלינו בסדרה של פוסטים, אבל לא חייבים לחכות, אפשר גם לקרוא את עיקרי התגובה שלנו בכתבה שפורסמה ב״דה מרקר״ (התגובה שלנו, שהוגשה בשיתוף עם ״צדק פיננסי״ ו״רווח נקי״, ולכתבה שפורסמה עליה – https://bityl.co/62ah).

גם לכם חשוב שיהיה לקול הציבורי ייצוג בסוגיות כלכליות מורכבות? הצטרפו אלינו עכשיו https://bityl.co/62YY

צדק פיננסי
רווח נקי

#הוןשלטון

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן