הממשלה לא מתפקדת, המדינה בקיפאון, אבל התאגידים הגדולים והלוביסטים שלהם לא עוצרים לרגע

אין ממשלה ואין כנסת מתפקדת? תסמכו על התאגידים הגדולים והלוביסטים שלהם שימצאו דרכים יצירתיות להשפיע על מקבלי ההחלטות כדי לקדם את האינטרסים שלהם.

היום נחשפה ב״דה מרקר״ הקמתו של פורום שקיבל שם שנשמע אקדמי – הפורום ל״מדיניות ציבורית״ – אך למעשה מדובר במפגש של החברות הגדולות (ביניהן פיסבוק, אמזון, חברת החשמל, אינטל, גוגל, בנק הפועלים, ישראכרט, פז ועוד). בפורום הזה נפגשים כל הלוביסטים מבית (האינהאוס, הידועים בשם מנהלי קשרי ממשל ורגולציה) ׳למטרות למידה משותפות והפריה הדדית׳.

מנהלי הרגולציה רובם ככולם היו בכירים במגזר הציבורי ובמשרדי הממשלה השונים עד שעברו למגזר הפרטי לנצל את הידע והקשרים שצברו.

כיום תפקידם לדאוג שפעולות הממשלה או הכנסת לא יפגעו חלילה באינטרסים של החברות בהן הם עובדים, גם אם מדובר יהיה במהלך שנועד לתרום לציבור ולרווחתו. לשם כך הם מפעילים משרדי לובינג חיצוניים בתשלום או שמטפלים בנושא בעצמם תוך ניצול קשרים מהעבר.

את שיטות העבודה ודרכי הפעולה של הלוביסטים קשה ללמוד באוניברסיטה. זה ניסיון שנרכש תוך כדי עבודה והכרת המערכת מבפנים.

כעת נראה כי כל החברות הגדולות במשק משתפות פעולה על מנת שהידע יקר הערך ושיטות הפעולה – איך מקדמים את האינטרסים של גופים כלכליים חזקים במסדרונות השלטון – יועבר בין החברים במועדון המצומצם, שהוא אפקטיבי ממילא.

לא תמיד קל לנו להסביר למה בלי קשר למצב הפוליטי – אין לנו באמת רגע דל, אבל עיניכם הרואות שהצד השני לא קופא על שמריו ועסוק כל הזמן במציאת דרכים יצירתיות להשפיע על מקבלי ההחלטות ולקדם את האינטרסים הכלכליים שלו, פעמים רבות על חשבון זה של הציבור הרחב.

אז אם הייתם צריכים עוד תזכורת למה חייבים לובי ציבורי חזק כדי לשמור כל העת על האינטרס של הציבור הרחב שאין לו ממון לשכירת לוביסטים… הצטרפו עכשיו וחזקו את הצד של הציבור במשוואה: https://bit.ly/3337F5V

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן