הסדר חוב לתאגידים בזמן המשבר? לא על חשבון כספי הפנסיות שלנו

בשבועות האחרונים אנחנו עוקבים אחרי דיונים שמתנהלים בוועדת החוקה של הכנסת בהצעת חוק שנועדה להקל על חברות שנקלעו לקשיים עקב המצב הכלכלי לבצע "הסדרי חוב", כלומר לשנות את תנאי החזרי החובות שלהן כמו דחיית תשלומים, ויתור על זכויות ועוד. עם כל הרצון הטוב לסייע לעסקים בתקופה הקשה הזו, חשוב שזה לא יפגע בסופו של דבר בכספי החסכונות של הציבור בפנסיה. לכן, טענו בפני הוועדה שכאשר מדובר בחברות בהן מושקעים כספי הפנסיה שלנו – יש בעייתיות שהחוק יחול עליהן. שמחים שעמדתנו התקבלה וכספי הפנסיה של הציבור לא ייפגעו.

בעקבות ההתנגדות שהבענו בוועדה, פנתה אליה גם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, שמפקחת על גופי הפנסיה, באותה טענה בדיוק – שהמהלך הזה עשוי לסכן את כספי החוסכים. לפני כשבועיים אמרנו בוועדה שלמעשה אין צורך שהצעת החוק תחול על חברות שבהן מושקעים החסכונות הפנסיוניים שלנו, כי רשות שוק ההון כבר פרסמה בעצמה מתווה שעוסק באותה סוגיה בדיוק. המתווה הזה מפרט שורה ארוכה של קריטריונים בהם החברה שמבקשת הסדר חוב צריכה לעמוד, כדי לוודא שהמצב אליו הגיעה החברה באמת נגרם כתוצאה מהמשבר, ולא למשל מניהול כושל, וכך אפשר למתן את הפגיעה בכספי החוסכים.

רוצים לעזור לנו להגן על כספי הפנסיות שלכם ולמנוע ניצול לרעה של הקופה הציבורית? הצטרפו אלינו עכשיו: https://bit.ly/2M5794k

#הפנסיה_שלנו

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן