הרווחים לטייקון, השירותים המטונפים לציבור

התחנות המרכזיות בישראל עם אזורי הישיבה המוזנחים, השירותים המטונפים והסירחון וודאי לא מעודדים את ציבור הנוסעים להשתמש בתחבורה הציבורית. אך המצב הזה איננו מקרי.
כרגיל, יש מי שמרוויח מהמצב הירוד של חלק ניכר מהתחנות ובמקרה הזה הוא הטייקון קובי מימון, אחד מהבעלים של מאגר הגז "תמר", בעל קשרים ענפים במערכת הפוליטית, והבעלים של חלק גדול מהתחנות המרכזיות בישראל מאז שנת 2003.
עם כמה מאות מיליוני ₪ מימון השתלט על מיליון (!!) מ"ר של נכסי חברת נצבא. מאז קובי מימון מרוויח יפה מהנכסים – על חשבון התחבורה הציבורית. מדובר ב-17 תחנות מרכזיות מתוך 34 שפרוסות ברחבי הארץ.
את התחנה המרכזית בהרצליה לדוגמא, שהייתה במרכז העיר, הוא העיף ב-2017 והקים עליה פרויקט דירות עם הכנסות צפויות של 400 מיליון ₪. תושבי הרצליה כמובן מחכים כבר 5 שנים לתחנה חדשה. דוגמא נוספת היא התחנה המרכזית בתל אביב – בפסק דין חמור שניתן במחוזי, בית המשפט קבע שקובי מימון השתלט עליה ודרדר את מצבה של התחנה באופן מכוון, כדי לקנות את שארית המניות שלה במחיר רצפה.
התחנות המרכזיות הן לא סתם עוד נכס נדל"ן. על משרד התחבורה לוודא שהן ראויות לשימוש ומכבדות את ציבור הנוסעים אך לצערנו משרדי הממשלה לא ממהרים לריב עם טייקונים.
התחנות המרכזיות של קובי מימון הן מהמוזנחות בארץ – ופה אתם נכנסים לתמונה, תציידו אותנו בכמה שיותר מידע מהשטח על התחנות.
ספרו לנו בתגובות על החוויות שלכם: מה הבעיות העיקריות שרואים בתחנות המרכזיות? לכלוך? שירותים מוזנחים? רציפים לאוטובוסים ללא מקומות ישיבה? לא לשכוח לציין באיזו תחנה מדובר, ולצרף תמונות אם יש.
אנחנו ניקח את התגובות ונשתמש בהן כדי לקדם את שיפור התנאים בתחנות המרכזיות.
כמה שיותר תגובות ושיתופים = יותר לחץ ציבורי = שינוי
צילום: קובי מימון: מוטי קימחי | תחנה מרכזית קרית שמונה: אוראל סקיאון

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן