הרווחים ממשאבי הטבע של המדינה לא מגיעים לציבור במלואם

קרן העושר אמורה להיות הקופה הציבורית אליה מוזרמים הרווחים הגדולים ממשאבי הטבע שלנו, ים המלח ומאגרי הגז הטבעי. אלא שהכסף שנכנס עד כה לקרן נמוך בצורה משמעותית ממה שהובטח לחברי הכנסת ולציבור כשחוקקו את חוק מיסוי רווחים ממשאבי הטבע: אל מול הבטחות של 3.8$ מיליארד שייכנסו לקרן עד סוף 2023, בפועל שולמו כ-850$ מיליון בלבד. מנהל מחלקת המחקר שלנו, אריאל פז-סוויצקי, הגיע לכנסת כדי לדרוש שקיפות ולהבין למה רק כרבע מהסכום נכנס לקופה. נמשיך להיאבק כדי שהרווחים ממשאבי המדינה לא יועברו רק לכיסים של הטייקונים.
***
בשבוע שעבר התקיים בכנסת דיון על הדוחות השנתיים של הקרן, במהלכו דנו במדיניות ההשקעה של הכספים שנצברים בה, אבל לא עסקו בשאלה קריטית – מדוע הציבור קיבל פחות משליש ממה שהובטח? מדוע רשות המסים התפשרה, לכאורה, מאחורי דלתיים סגורות עם חברות הגז ועם כי"ל, וויתרה על מיליארדים מכספי הציבור?
חזרנו על דרישתנו להחיל את הסטנדרטים הבינלאומיים לשקיפות במשאבי הטבע, ולחייב את רשות המסים לתת דין וחשבון על גביית המס. לציבור מגיע לדעת האם הוא מקבל את חלקו הראוי באוצרות הטבע.
בואו להשקיע בלובי הציבורי שדואג לציבור ולכיס שלו. משאבי הטבע הם הנכס של האזרחיות והאזרחים במדינה.

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן