חברת שברון המזהמת בדרך – והרגולטורים שותקים

היום התקיים בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת דיון שיזמה עמותת צלול על ההיסטוריה של חברת האנרגיה שברון, שגרמה לנזקים סביבתיים במדינות שונות בעולם וחמקה מאחריות בעזרת סוללה של לוביסטים ועורכי דין. למה זה רלוונטי אלינו? כי בימים הקרובים משרד האנרגיה אמור לדון באישור העסקה שבמסגרתה שברון תרכוש את הזכויות של חברת נובל אנרג׳ במאגרי הגז והנפט של ישראל. הבעיה, כפי שבא לידי ביטוי בדיון, היא שכל הרגולטורים בחרו ללכת על קצות האצבעות כדי לא להפריע להתקדמות העסקה.
נציג משרד האנרגיה טען כי כל העדויות שהושמעו בדיון על הפגיעה של שברון בסביבה הן "רכילות" והבהיר שאין בכוונת משרד האנרגיה להחמיר את הדרישות משברון במקרה של אסון סביבתי ביחס למה שנדרש עד היום מחברות הגז. נציג המשרד להגנת הסביבה אמר שהוא "לא יודע ולא מכיר" ושהם בעצם יבדקו את הטענות רק כשהעסקה תהיה סגורה.
הגענו לדיון כדי להבהיר שגם כשהשאלה היא סביבתית, עדיין צריך "ללכת בעקבות הכסף". שברון לא סתם קונה את הפעילות של נובל. הפעילות שלה בישראל היא רווחית ביותר כי מחיר הגז אצלנו גבוה בהרבה מהמקובל בעולם.
הרגולטורים אצלנו גם מתייחסים מאוד בסלחנות לחברות הגז, אפילו שהן פועלות בניגוד למתווה הגז ולחוק התחרות. רק שלשום הודיע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שהוא יאפשר לנובל להמשיך להטיל וטו על עסקאות גז במחיר נמוך יותר בשנה וחצי הקרובות. ההחלטה הזו כמובן תסייע גם לשברון, שתקנה את הפעילות של נובל.
ביקשנו היום בדיון מיושבת ראש הוועדה, חברת הכנסת מיקי חיימוביץ, להעביר מסר לכל הרגולטורים – הם צריכים להיות בצד של הציבור ולא בצד של תאגיד ענק כמו שברון.
רוצים לסייע לנו מול חברות הגז המזהמות? הצטרפו אלינו עכשיו https://bit.ly/2FlxRBG

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן