חברת ״כנפיים״ וכספי הפנסיה שלנו – סיבוב שני…

נמרוד בורוביץ עומד לקבל מחברה ציבורית שכספי הפנסיה שלנו מושקעים בה משרה מפנקת עם שכר בשמיים. השם נשמע מוכר?!

כנראה בגלל שלפני כמה חודשים ההורים שלו, דוד בורוביץ ותמר מוזס, בעלי השליטה בחברת כנפיים, ניסו לסדר לבן אחר שלהם אקזיט של 10 מיליון ש"ח דרך "כנפיים" על חשבון כספי הפנסיה שלנו – עסקה, שבסופו של דבר נפלה בעקבות הלחץ הציבורי שהפעלנו יחד עם שאול אמסטרדמסקי.

אז עכשיו הם רוצים למנות את נמרוד למנהל העסקים הראשי של חברת תעופה קטנה בשם TUS שנרכשה לאחרונה על ידי חברה-בת של "כנפיים" (גם היא ציבורית), שיש לה, שימו לב – אפס הכנסות. בתמורה לג'וב ב-TUS הוא יקבל גם שכר גבוה, גם בונוסים מפנקים וגם חלק מרווחי החברה עצמה.

למה דווקא הוא ולא אחר?! לא לגמרי ברור. ויש לנו תחושה "קלה" שמה שבעיקר שיחק פה לטובתו שם המשפחה. בדיוק כמו בפעם הקודמת, גם הפעם, ועדת הביקורת של החברה הציבורית לא ניהלה הליך תחרותי (או הליך אחר אפקטיבי) כפי שמתחייב כחוק, אלא פשוט אישרה את העסקתו של נמרוד וגמרנו. גם הדיווח לבעלי המניות, שאמורים להצביע בעד העסקתו על בסיס מידע מלא, הוא עמום למדי. ושוב, חברי ועדת הביקורת – גב' אורנה הוזמן בכור, מר מרדכי ביגניץ, ומר אמנון מרחב – שאמורים לעמוד בפרץ ולשמור מפני ניצול לרעה של בעלי השליטה, עושים בדיוק את ההיפך.

פנינו לרשות לניירות ערך בבקשה לבחון את העסקה המפוקפקת הזו. פנינו גם לגופי הפנסיה שמחזיקים במניות של חברת הבת של "כנפיים" בדרישה להתנגד לתנאי העסקה של הבן של דוד בורוביץ' ותמר מוזס.
בנוסף, אחראי תחום פיננסים שלנו, משה קאשי, שמחזיק במניות של החברות הציבוריות, הגיש באמצעותנו הודעת עמדה לבורסה, כך שיתר בעלי המניות, ובהם הגופים המוסדיים, יוכלו להבין מדוע העסקה נערכה בניגוד לחוק ומדוע התנאים שלה בלתי סבירים.

חברת הבת של "כנפיים" פרסמה בתגובה הודעת נגד שמנסה לשכנע ההיפך – שהעסקה אושרה כדין ושתנאיה סבירים. אבל אנחנו לא קונים את זה. בטח שלא אחרי מה שראינו לפני כמה חודשים.
אז עכשיו רק נותר לראות האם הפניקס ואלטשולר "יקנו" את הסיפור ולטובת מי יצביעו.

עזרו לנו לשמור על כספי הפנסיות שלכם. הצטרפו https://lobby99.org.il/join


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן