חייבים לעצור את החקיקה שתהפוך את השחיתות לחוקית ״חוק המתנות״ המסוכן, ואיתו הדב…



חייבים לעצור את החקיקה שתהפוך את השחיתות לחוקית

״חוק המתנות״ המסוכן, ואיתו הדברים שאמרנו בדיון בכנסת, נמצאים בלב הדיון הציבורי והגיעו אמש למהדורה המרכזית של חדשות 12. חברי הקואליציה נחושים בדעתם להעביר במהירות הבזק תיקון לחוק אשר יאפשר לעובדי ונבחרי הציבור שלנו לגייס תרומות *בגלל תפקידם הציבורי*, כלומר – למסד את השוחד והשחיתות. מנכ"לית הלובי, עו"ד לינור דויטש – Linor Deutsch, שב-7 וחצי השנים האחרונות מקדישה את חייה למאבק בשחיתות השלטונית ובקשרי הון-שלטון, הגיעה כדי לעצור את המחדל הזה. מרוב התנגדויות והערות על נוסח החוק, היא לא ידעה מאיפה בכלל להתחיל. צפו בדברים שאמרה:

נבחרי ועובדי הציבור שלנו כבר היום יכולים על פי החוק לקבל כסף מחברים ומבני משפחה כתרומה למימון הוצאות רפואיות ומשפטיות. מה שאסור הוא לקבל תרומות מאנשים אחרים – כמו קבלנים שירצו לתרום למהנדס העיר או טייקונים שירצו לתרום לשר או חבר כנסת. האיסור נועד כמובן כדי למנוע מצב של ניגודי עניינים והטיית החלטות ומשאבים ציבוריים בגלל הטבה אישית.

השינוי שחברי הקואליציה מבקשים להחיל על עצמם כעת היא לאפשר להם לגייס תרומות *בגלל תפקידם הציבורי* – כלומר טייקונים, בעלי הון, וכל מי שירצה "לעזור" לבעלי תפקיד ציבורי, בשל תפקידו, יוכלו לעשות זאת. ללא כל מגבלה על הסכום וללא מנגנון פיקוח אפקטיבי.

גם הייעוץ המשפטי של הכנסת וגם הייעוץ המשפטי של הממשלה הגישו חוות דעת שמתנגדות נחרצות לחוק וקובעות כי יפתח פתח לשחיתות חוקית.

אנחנו ארגון מקצועי שמתמחה בלהילחם על האותיות הקטנות שמשנות מציאות. אנחנו מתכוונים להילחם נגד הצעת החוק הזו מלחמת חורמה, כיוון שאם תעבור במתכונתה הנוכחית – שחיתות תהפוך לחוקית, והמחויבות של נבחרי ועובדי הציבור לאינטרס הציבורי תהפוך בקרוב לפרק ישן בספרי ההיסטוריה.

נכון, זהו רגע מפחיד ומכעיס – אבל יש לכם מה לעשות עם זה – הצטרפו אלינו ויחד נאבק בזה: bit.ly/3TsYKFU




Source

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן