ים המלח מבקש שלא תיזכרו בו מאוחר מדי

ב-2030 יסתיים הזיכיון של כי"ל בים המלח, ואנחנו צריכים את עזרתכם כבר עכשיו! אז מה כל כך דחוף לנו, דווקא עכשיו בתקופת מלחמה, וזמן רב כל כך לפני כן? בקרוב יפורסמו שתי עבודות של צוותים ממשלתיים, שיהוו את הבסיס על פיו ייקבע ההסדר הבא בים המלח, ולכן למרות ש-2030 נשמע רחוק, אנחנו כבר עכשיו במאני טיים.
***
שנת 2030 נראית רחוקה, אבל הזמן עובר מהר ובממשלה עובדים מאוד לאט. אם לא נדאג ונפעל שהדברים נעשים כמו שצריך, כבר מעכשיו, הם פשוט לא יקרו, ואז נגיע לדקה ה-90 ומי שיזכה מההפקר על חשבון הציבור הם בעלי ההון.
ועדיין, חמש וחצי שנים עד לפקיעת הזכיון נשמע כמו המון זמן, אז הנה דוגמה לעד כמה הממשלה גוררת רגליים. באוגוסט 2015 מונה הצוות ליישום ההמלצות בנושא פעולות הממשלה לקראת תום תקופת זיכיון ים המלח, בראשות הכלכלן הראשי לשעבר באוצר, יואל נווה. הצוות פרסם את מסקנותיו בינואר 2019, שלוש שנים וחצי (!) לאחר שמונה, ובסוף הדו"ח כלל רק 15 עמודים.
עכשיו אנחנו במאני-טיים. משרדי האוצר והסביבה פועלים עם שני צוותים בין משרדיים שעתידים לפרסם עבודות מקצועיות ואת המלצתם כבר בימים הקרובים, ולבקש את הערות הציבור. על בסיס העבודות שיוגשו אנחנו נעיר ונפרסם את ההערות שלנו. העבודות הללו, לאחר הערות הציבור, יהוו למעשה את הבסיס על פיו יקבע ההסדר הבא בים המלח.
עתיד זיכיון ים המלח הוא אחד מהפרוייקטים הגדולים והחשובים ביותר שיש כיום במדינה. ההסדר עשוי להגיע גם לחקיקה בכנסת ולדיונים בוועדות, וכמובן שבין לבין אנחנו נמצאים בתקופה מלאה באירועים, שחלקם בלתי צפויים. כל אלו עשויים לעכב כל החלטה בכמה חודשים ולכן ההכנה חשובה כבר עכשיו. אנחנו עלולים אף להידרש לפעול באמצעות ערכאות משפטיות, וכל הליך שכזה נמשך זמן רב מאוד.
**
שנת 2030 אומנם נראית רחוקה, אבל זוהי אשליה אופטית. למעשה הזמן קצר והמלאכה מרובה. מרובה מאד.
ולכן, זה הזמן, לא בעוד שבוע ולא בעוד שנה. ים המלח צריך אתכם. ככל שנהפוך לארגון גדול יותר, כך נהיה חזקים יותר מול הממשלה ומול בעלי האינטרסים שרואים בים המלח מדפסת כסף.
היכנסו ללינק כדי לתרום למאבק ולקחת חלק

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן