כיצד תנובה תורמת ליוקר מחירי המזון בישראל?

אחת הקבוצות החזקות ביותר בשוק המזון בישראל היא תנובה. מה שהתחיל כאיגוד של רפתנים אי שם בשנות ה-20 של המאה הקודמת, הפך לאחת האימפריות העסקיות הגדולות במדינה שמחזיקה ב-11.5% משוק המזון בישראל. והבעלות עליה כידוע, עברה לסינים בינתיים.

כמו חברותיה קוקה-קולה, יוניליוור ושטראוס, גם תנובה שולטת בעשרות מותגים. הלכתם לסופר, קניתם ירקות קפואים של סנפרוסט? קניתם תנובה. מוצרי בשר של טירת צבי ומאמא עוף? תנובה. ממרחי אוליביה? כן, גם תנובה.

והמחירים בהתאם: חבילת שעועית ירוקה של סנפרוסט תעלה לנו בסופר בישראל 23 ש"ח. מוצר מקביל יעלה רק 16 ש"ח בפורטוגל, ו-10.2 ש"ח בלבד בבריטניה. יוגורט יופלה תות עולה לנו בארץ 13.4 ש"ח לעומת מוצר מקביל בארה"ב שעולה 6 ש"ח בלבד.

הגיע הזמן לפרק את ענקיות המזון – לא לאפשר ליצרני מזון להיות מונופולים במספר תחומים, לדוגמה גם בירקות קפואים וגם במוצרי חלב.

אנחנו פועלים בימים אלו מול הצוות הממשלתי שהוקם לבחינת הריכוזיות בענף המזון – הצטרפו ללובי הציבורי ותנו לנו גב מול מקבלי ההחלטות https://lobby99.org.il/join

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן