כספי הפנסיה שלכם ב"מנורה מבטחים"? באסה. אתם רשמית מממנים עכשיו את נוני מוזס

כבר תקופה שלובי99 מנהל מאבק נגד הלוואת כספי הפנסיה של הציבור לארנון (נוני) מוזס, הבעלים ובעל השליטה בקבוצת "ידיעות אחרונות" שמתגבש נגדו כתב אישום באשמת שוחד.

מוזס ביקש את ההלוואה לטובת רכישת 34% מהמניות ב"ידיעות אחרונות" מידי בנק הפועלים תמורת כ-300 מיליון ₪. לינק לסרטון שלנו שמסביר את כל הרקע והפרטים בתגובה הראשונה.

היום פורסם כי חברת הביטוח "מנורה מבטחים" החליטה להלוות לו חלק מהכסף לצורך העסקה הבעייתית הזו, למרות שפנינו להנהלת החברה באופן ישיר בבקשה לא לעשות זאת.

אז זה אומר בעצם שהפסדנו את המאבק? כן ולא.

מבחינה ציבורית וערכית, כן.

עצם העובדה שחברה המנהלת כספי פנסיה של הציבור בוחרת להלוות את הכסף שלנו לאדם המואשם בשוחד, ולתת יד לכך שהציבור יממן במו ידיו את גזילת הדעת של עצמו, מהווה לדעתנו התעלמות מוחלטת מאינטרס ציבורי מובהק.

אי אפשר שלא לתהות האם יש למנורה מבטחים אינטרס נוסף בעסקה מלבד השאת תשואה לעמיתים. יתכן שגלגל ההצלה למוזס יאפשר למנורה לשלוח זרוע ארוכה לתוך כלי תקשורת מרכזי ביותר בישראל, מה שיכול להשפיע על הסיקור של מנורה בקבוצת ידיעות אחרונות. אחרי הכל יש להם תקדים להסתמך עליו. קשה לשכוח את הסיקור החיובי והאוהד לו זכה בנק הפועלים בשנים האחרונות מצד קבוצת ידיעות.

מבחינה כלכלית ודאגה לכספי החוסכים, המאבק שלנו כנראה נשא פרי.

גם כי רק גוף פנסיה אחד נעתר לבקשה (מוזס פנה לכמה) וגם משום שהביטחונות שניתנו תמורת ההלוואה היו גדולים משמעותית מאלה שהיו על הפרק בתחילת הדרך ואף מן המקובל בענף, והחברה אף בחרה להשקיע חלק מהסכום מהכסף שלה, ולא מכספי החוסכים. לדעתנו כל הצעדים האלו נעשו, במידה רבה, כדי לתת קונטרה לביקורת הציבורית הצפויה בנושא.
**

אז מה עכשיו?
אנחנו בוחנים מה עוד אנחנו יכולים לעשות מזוויות מאבק נוספות (שאין זה המקום לפרט, אבל כמובן שתעודכנו בהמשך).

נמשיך להיאבק למען כספי הפנסיות של הציבור והתנהלות תקינה של הגופים המנהלים אותם, וגם כנגד אנשים חזקים כמו מוזס, שלצערנו מעט מאוד גופים או אנשים במדינה כיום מעזים לצאת נגדו.

אכפת לכם מכספי הפנסיות שלכם? הגיע הזמן להצטרף ללובי הציבורי שנלחם בשבילם אל מול כל מי שצריך: https://bit.ly/2W7kuZz

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן