כשבנק ישראל ממנה לוביסטית בכירה לוועדת איתור, הוא שולח מסר בוטה של הון-שלטון

מודעת דרושים תמימה שהתפרסמה השבוע בעיתון תחת הכותרת ״פניה לאיתור מועמדים לתפקיד מנהל/ת מחלקת תקשורת, הסברה וקשרי קהילה בבנק ישראל״ ממחישה למה רבים עדיין חושבים שבנק ישראל בעצם עובד לטובת הבנקים, ולא לטובת הציבור.
במודעה  נכתב כי ועדת האיתור לתפקיד תורכב משלושה נציגים, שניים מהם עובדי הבנק, ואחת לוביסטית-על ידועה, בעלים לשעבר של אחד ממשרדי הלובי הגדולים בישראל שעד היום נושא את שמה, שייצגה בין היתר את בנק דיסקונט.
מה לא בסדר בזה?
הלוביסטים קוראים לעצמם המקף בין ההון לשלטון, והם חלק מ"המועדון" של מחוברים שיודעים לדאוג אחד לשני. מהות עבודתם היא להכיר את מקבלי ההחלטות בכנסת ובממשלה, ולחבר את בעלי הממון ששוכרים אותם למקבלי ההחלטות שיכולים לסייע להם.
בנק ישראל הוא הרגולטור שאמור לפקח על הבנקים ולייצג את האינטרס הציבורי. כשהוא נותן פוזיציה כה חזקה ללוביסטית, המסר שהוא מעביר הוא מסר של הון-שלטון.
תחשבו מיהם חבריה ומהי סביבתה של הלוביסטית, ואז תחשבו את מי היא תסנן במיונים ואת מי היא תקדם.
האם היא תקדם מועמד לוחמני שבא לעבוד לטובת הציבור, או שמא תעדיף מועמד שמבין "איך דברים עובדים", ויתנהג כאילו תפקידו של בנק ישראל הוא לשמור על רווחיות הבנקים ולא על ציבור הלקוחות?
הטענה שלנו אינה כלפיה, אלא כלפי הנהלת בנק ישראל שבחרה אותה לתפקיד. המינוי הזה משדר למשרתי הציבור את המסר הבעייתי הבא: הלוביסטים שבאים אליכם היום ומבקשים שתעשו דברים לטובת הלקוחות שלהם, יישבו יום אחד בוועדת האיתור שתמליץ על המינוי שלכם.
וככה, חברים, השחיתות מכה שורש. כך עובדת השיטה. כך משמרים באמצעים עקיפים ומתוחכמים את הכח וההון. ובזה אנחנו נילחם עד חורמה.
אנחנו לא מסתפקים בפוסטים זועמים בפייסבוק, ונוציא פנייה רשמית לבנק ישראל בנושא.
רוצים לעזור לנו להילחם בקשרי ההון-שלטון בישראל? הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://bit.ly/3076RP1

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן