למה חייבים להפסיק את השליטה של מונופול הגז, קוקה-קולה ונשר בחברות החדשות?

לפני כחודש וחצי בחרו חברי הלובי בנושא חדש של הון-שלטון-עיתון. לפני שבועיים, הגשנו נייר עמדה ל"ועדה לאסדרת תחום השידורים" (״ועדת פולקמן״) שמונתה על ידי שר התקשורת כדי לבחון את הרגולציה בתחום התקשורת המשודרת.
היום הופענו בפני הוועדה, והצגנו את עמדתנו: אי אפשר לדון באסדרת התקשורת בלי התייחסות משמעותית לתחום הבעלויות על גופי החדשות.
מי שהיום שולט בערוצים המסחריים ודרכם בחברות החדשות הם שלושה מונופולים – משפחת ורטהיים ששולטת ב"קוקה קולה", יצחק תשובה ששולט ב"קבוצת דלק" ולן בלווטניק ששולט במונופול המלט "נשר".
לא יתכן שמי שיתווך לציבור את החדשות יהיו גורמים בעלי אינטרסים כלכליים חזקים, שהרווחיות של המונופולים שנשלטים על ידם, תלויה בהחלטות הממשלה. ככה אנחנו מסתפקים פעם אחר פעם בסיקור מוטה בתחומים מסוימים והיעדר-סיקור בתחומים אחרים, בהתאם לנוחות והצרכים של בעל השליטה בערוץ. זו גם גניבת דעת של הציבור, וגם מקנה לבעל השליטה כח אדיר מול מקבלי ההחלטות.
בעולם בו רשויות התחרות בארצות הברית והאיחוד האירופי פתחו בהליכים כנגד ענקיות הדיגיטל הבינלאומיות כמו גוגל ופייסבוק בשל שימוש בכוח השוק שלהן לרעה, לא ייתכן שהועדה להסדרת השידורים, בדרך להפחתת הרגולציה. אנו מצפים מהוועדה להפגין אומץ ולעסוק בנושאים הכי חשובים ובוערים, של הבעלויות על גופי החדשות, ולא רק בנושאים שייטיבו עם בעלי הערוצים .
גם אתם רוצים לסייע במאבק בתופעת ההון-שלטון-עיתון? הצטרפו ללובי הציבור: https://bit.ly/2KkbO10

לקריאת המכתב ששלחנו: https://bit.ly/2IlCJIw

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן