אם זה הולך כמו לוביסט, ונשמע כמו לוביסט

הצטערנו לשמוע שוב על דלת שהסתובבה לה נגד האינטרס של הציבור. חברת הכנסת לשעבר מירב בן ארי הודיעה כי היא הולכת לייעץ לחברת הלובי "קבינט" שמסייעת בין היתר ללקוחות כמו איגוד חברות הביטוח, איגוד חברות הנפט, הבנק הבינלאומי ועוד לקדם את האינטרסים הכלכליים שלהם בכנסת.

בן ארי עדין בשנת הצינון הקבועה בחוק ולכן כרגע אינה מורשית לעסוק בלובי בכנסת, אבל כמו השותף בחברת קבינט וחברה הטוב, חה"כ לשעבר יואל חסון, מצאה דרך לעקוף את האיסור הזה ובמקום להגיע לכנסת ולעשות לובי בעצמה, "רק תייעץ" לחברת הלובי איך לעשות לובי.

מי שמכיר את דרכי הפוליטיקה יודע שממש לא חייבים להגיע פיזית לכנסת כדי לעשות לובי לטובת מי שיכול ומוכן לשלם. פעמים רבות, באופן לא מפתיע, האינטרס הממומן לא בדיוק תואם את האינטרס הציבורי.

בשביל להיות לוביסט טוב, לא בהכרח צריך תארים או הכשרה. צריך קשרים, חברים בתוך המערכת, היכרות אישית ודרך להביא את האינטרס של הלקוח שלך עד פתח דלתו של לשכת הח"כ או השר.

באדיבות בן ארי עצמה, שליוותה את ההודעה על מקום עבודתה החדש בתמונה שהעלתה לטוויטר ממסיבת יום ההולדת שלה, קיבלנו הצצה לקשרי הון-שלטון בישראל.

בתמונה רואים יחד ח"כים וח"כים לשעבר (מימין ומשמאל) חוגגים בצוותא עם לוביסטים בעבר ובהווה, ופוטנציאל ניגוד העניינים וערבוב האינטרסים פשוט זועק לשמיים.

הצטרפו עכשיו ללוביסטים הציבורים שמקדמים בכנסת רק את האינטרסים שלכם/ן: https://bit.ly/345saQ2

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן