מהי הצעת חוק פרטית?

יש המון סוגי חקיקה, העיקריים הם הצעת חוק פרטית, שמגישים חברי הכנסת, או הצעת חוק ממשלתית, שמגישים משרדי הממשלה. הצעת חוק יכולה לכלול שינוי או ביטול חוק קיים או הצעת חוק חדש.

הצעות חוק פרטיות נכתבות על ידי חברי הכנסת בתמיכת הלשכה המשפטית. בסיום הכתיבה חברי הכנסת מגישים את ההצעה למזכירות הכנסת שמפרסמת את ההצעה באתר הכנסת יחד עם מספר סידורי שנקרא "פ" (פרטית). זה נקרא "הנחה". כל הצעה חייבת להיות מונחת 45 יום לפני שמתחילים לדון בה כדי שכל חברי הכנסת והציבור יוכלו להכיר את ההצעה.

כך, הצעת חוק חיזוק מעמד חברי המועצה שהנחנו השבוע על שולחן מזכירות הכנסת, יחד עם חברי הכנסת שלמה קרעי ותהלה פרידמן, תכף תקבל ״פ״. לאחר מכן יעברו 45 ימים ואז היא תתחיל את המסע הארוך בין וועדות הכנסת למליאה בדרך לספר החוקים.

חשוב לנו להמשיך ולשתף אתכם גם בפרטים הקטנים על עבודת המחוקקים – מידע בסיסי שיאפשר לכולם להבין טוב יותר את העבודה החשובה במשכן. נמשיך להנגיש את הכנסת לעם ולהיות המקף בין ההמון לשלטון

רוצים לעזור לנו? הצטרפו עכשיו ללובי 99 https://bit.ly/31Z5xx1

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן