מה עשינו היום בוועדת הכספים של הכנסת ולמה חשוב שהכנסת תחזור לפעילות מלאה?

חדשות מרגשות: הלוביסטית החדשה שלנו, זהר אלטמן רפאל, השתתפה בדיון הראשון שלה במסגרת לובי99 ☺

וקצת יותר ברצינות: היינו היום בדיון מיוחד שנערך בוועדת הכספים. בדיון נדרש הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת, לדווח על המתרחש בתחומי הביטוח, הפנסיות ושאר נושאים שבאחריותו.

בימים כסדרם זה חלק מהשגרה הרגילה של ועדת הכספים, אבל כידוע אין ממשלה וגם לא ממש כנסת מתפקדת, ולכן למרות שברקת סוגר בחודש הבא שנה בתפקידו, זוהי הפעם הראשונה (!) בה הוא נדרש לתת דין וחשבון לנבחרי הציבור.

זוהי רק דוגמה לעד כמה הוואקום השלטוני המתמשך והבחירות החוזרות יוצרים נזק אמיתי וממשי לציבור כולו ולא מאפשרים ניהול ציבורי תקין.

רשות שוק ההון מפקחת על חברות הביטוח וקרנות הפנסיה, שמנהלות 1.7 טריליון שקלים מהכסף שלנו, ויש לה עוד שלל סמכויות חשובות שמשפיעות לכולנו על החיים ובעיקר על הכיס, כל יום.

גם כשהכנסת משותקת או עובדת ב״חצי כוח״, אנחנו כמובן ממשיכים לשמור על קשר ישיר ורציף עם רשות שוק ההון כחלק מהעבודה השוטפת על נושאי הפנסיה והביטוח שבחרו חברי הלובי. אנחנו עוסקים בשוטף בנושאים כמו הפיקוח על חברות הביטוח, האשראי החוץ בנקאי וביטוח הבריאות – נושאים שעלו היום לדיון לראשונה מזה זמן רב בוועדת הכספים. ועדיין יש ערך רב לדיון ציבורי פומבי בכנסת עם נבחרי הציבור, נציגי הממשלה ועוד גורמים קשורים, ששום פגישה לא יכולה לתת.

חשוב לכם שיהיו לוביסטים ציבוריים שמייצגים את האינטרס שלכם בדיונים כלכליים על הכסף של הציבור? הצטרפו עכשיו ללובי הציבורי: https://bit.ly/35YTpNG

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן